Onkel Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Vel, blondinevitser ville faktisk vært rasisme om noen hadde MENT det. Negervitser er vel ikke i prinsippet rasistiske (hvis ikke holdningen ligger under), men det handler også om å vise hensyn når det trengs. Jeg skal ikke kalle deg rasist, Joachim. Det var derfor jeg skilte mellom setninga og personen. Strengt tatt har du jo ikke sagt setninga så langt, bare ting som grenser mot meningen. Men ja, du drar noen imponerende sweeping konklusjoner (JEG tror jo at du gjør det med vilje) på linje med "alle europeere liker haggis". Og vær klar over at "rasist" helt klart er inntrykket du gir. Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Jeg tror han vil gi det... Det arbeides på spreng for å forske på ham, mange som lurer på om han er seriøs... Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Jeg håper at JoachimR bare er på dette forumet for å provosere og ikke mener det han skriver. Jeg har møtt en del personer med mer eller mindre rasistiske meninger, men ingen har gått så langt å mene det JoachimR mener. Har faktisk klart å "vende" flere fra "the dark side". Vet dere hatt rasisme gjør folk dumme? Dagbladet Lenke til kommentar
OuO Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Jeg synes faktisk at Jokke burde få si som han vil. Om det er så er "over streken" for noen, kan vel de argumentere imot hva han sier(mange har vel gjort det). Ellers så synes jeg at angående Joachim sine innlegg burde mange begynne å angripe ballen og ikke spilleren. Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Den Dagblad-artikkelen: sånn som jeg forstod det er det jo ikke rasismen som gjør det, men redselen for å bli oppfattet som rasistisk. Og det må jo bety at det er snakk om folk som ikke er det (eller i alle fall ikke ser på seg selv som det) men som er for usikre på hva rasisme egentlig er, og om deres naturlige språkbruk skal vise seg å være en fornærmelse. I så fall har jo antirasismen skutt seg selv i foten, ved å gjøre innvandrere til en så "sårbar" gruppe at det blir umulig å snakke til dem som mennesker, sånn at de bare blir enda mer fremmedgjort...? Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 For det første: Blondiner er ikke en rase. Enhver person med litt hårfarge kan prestere å derved bli blondine. Mener at alle har rett til å ytre sine meninger men vi kan alle prøve å holde tilbake der vi ser at det er unødvendig med direkte angrep på grupper eller personer. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Får ikke jeg lov å gå til angrep på eierklassen heller nå da? Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Får ikke jeg lov å gå til angrep på eierklassen heller nå da? Du kan forsåvidt argumentere mot de så mye du vil. Og gjerne gå til angrep så mye du vil. Bare husk å ha en grunn til det. Det er bare dumt om angrep kommer helt uoppfordret. Som for eksempel "Jeg synes Sovjet var noe drit" uten at det er noe bak påstanden. Angrep er forsåvidt bra. Uten det ville vi aldri ha fått fremgang. Etter min mening er det viktig at vi stiller spørsmål ved ting vi føler er feil. Men ubegrunnede angrep, selv på eierklassen eller overklassen er feil om det bare er "fordi". Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 aah, ok, da skal jeg forsette å angripe eierklassen Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 (endret) aah, ok, da skal jeg forsette å angripe eierklassen Merket en viss ironi der du. Bare de har gjort noe som gir deg rett til å angripe. Du kan ikke rettferdiggjøre et angrep med "ja det er æhhhh, ja det er fordi det". Du vet like godt som meg at det er mange som kommer med påstander de ikke kan bevise. Det blir bare kjipt om beskyldninger skal fly rundt uten argumenter man kan bevise eller for den saks skyld motbevise. Endret 4. desember 2003 av The_evil_blue_toad Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Og da stenges denne tråden her, har ikke sett noen rapporter om noe enda og det med å lage en tråd der dere kun flamer en pers er og helt på tur, gi beskjed neste gang heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg