Bone Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 Heisann! Bestilte høyeste hastighet fra Canal Digital her om dagen: 500/50. Fikk ikke ønsket hastighet, så har feiltestet litt. Har nå koblet rett i modemet (som jeg fikk nytt pga økningen i hastighet), og jeg har testet 2 kabler. Den ene er på 10 meter, den andre er på ca meteren. Begge disse kablene gir full hastighet på nettfart.no når de er koblet rett i modemet. Når jeg setter routeren i mellom, så får jeg knapt 100. Routeren er en ASUS RT-AC66U 11AC AC1750 Router https://www.komplett.no/product/757756/datautstyr/nettverk/routere/asus-rt-ac66u-11ac-ac1750-router Noen som har noen tips/forklaring? På forhånd tusen takk! Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 (endret) Prøvd å resatt router? Får du dårligere hastighet begge veier når du kobler til routeren, eller er det bare ned? Du har ikke VPN aktivert i router? Endret 15. mars 2017 av RRhoads Lenke til kommentar
St. Anders Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 er det over wifi eller med kabel via router? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 Han skriver jo at det er med kabel... Lenke til kommentar
Bone Skrevet 16. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2017 (endret) Er kabel ja, tester alltid med kabel i slike tilfeller. VPN er ikke aktivert i router. Og jeg får dårligere hastighet begge veier. Takker for tilbakemeldinger! Edit: Og ja, jeg slo vel av og på routeren der en gang, siden det hang seg litt i all omkoblingen. Endret 16. mars 2017 av Bone Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 Prøvd en full resett av ruter? Legg gjerne inn nyeste firmware også etter at den er resatt. Det er et rent modem? Ikke noe Zyxel rutermodem/multimodem... Lenke til kommentar
Bone Skrevet 16. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2017 Prøvd andre kabler? Nei. Jeg testet to stykker. Hver for seg direkte fra PC til modem. Da vet jeg at begge fungerer til 500/50, og tenkte det holdt. Eller, kan det fortsatt bli problemer mener du? Lenke til kommentar
Bone Skrevet 16. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2017 Prøvd en full resett av ruter? Legg gjerne inn nyeste firmware også etter at den er resatt. Det er et rent modem? Ikke noe Zyxel rutermodem/multimodem... Nei, ikke noe full resett utenom slå av og på. Jeg styra vel med noe firmware når den ble kjøpt på Black Friday, men ikke etter det. Kan prøve det. Men hvordan tar man full resett? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 Prøvd en full resett av ruter? Legg gjerne inn nyeste firmware også etter at den er resatt. Det er et rent modem? Ikke noe Zyxel rutermodem/multimodem... Nei, ikke noe full resett utenom slå av og på. Jeg styra vel med noe firmware når den ble kjøpt på Black Friday, men ikke etter det. Kan prøve det. Men hvordan tar man full resett? Bare å holde inne den lille svarte knappen på baksiden. Går vel også an å gjøre det vi nettleseren, og sette til fabrikkinnstillinger. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Ville ha begynt med å sørge for at alt er oppdatert med siste tilgjengelige FW og eventuelt tatt en full reset av ASUS, som nevnt over. Hvis ikke det hjelper: Hvis du med 'får jeg knapt 100' mener at du aldri får _over_ 100, kan det tyde på at forbindelsen mellom moden og router blir satt til 100Mbps og ikke 1000Mbps. I så fall; sjekk om lys på port (hvis finnes) på modem og router (ASUS) har annen farge når de to er koblet sammen enn når du kobler PC til respektivt moden og WAN-porten på ASUS. Er usikker på om man kan se hastigheten som er (automatisk) valgt på port på ASUSen i web-grensesnittet. Noen som vet? Du kan også prøve med å bare bruke LAN-portene på ASUSen for å eliminere at det er router-delen i ASUSen som hikker. Husk i så fall å skru av DHCP servicen i ASUSen først. Dvs. modem inn på (eks.) LAN port 1 på ASUS, PC inn på port 2. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Har ikke lest alle innlegg osv, men hvis du ikke har prøvd dette ville jeg gjort det: 1. Bytt kabel mellom modem og router. 2. Oppgrader firmware på router. 3. Prøv med DD-WRT (Merlin build) firmware på routeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå