Gå til innhold

Hello - data rollover


Anbefalte innlegg

Hei. I kveld snappet jeg opp en respons fra kundeservice til en kunde, ser ut til at Hello har jobbet med rollover ganske lenge, men har møtt "tekniske utfordringer".

 

Melding fra facebook siden til Hello er som følger::

 

Hello xxxxxx! Vi har forståelse for at mange er ivrige på en beslutning i saken. Det er, som nevnt, en del problemstillinger og utfordringer som må løses før tjenesten eventuelt kan lanseres. Det er veldig fint at såpass mange operatører er ute med tjenesten på så kort tid, og vi ønsker å følge bølgen. Vi møter dog en del systemrelaterte hindere på veien, og vi er nødt til å ta oss tid til å tilrettelegge ting for at dette skal fungere optimalt. Det er ingen universell, felles oppskrift alle operatører kan følge, og på denne fronten henger vi dessverre litt etter. Vi opererer ikke med noen form for bindingstid hos oss, og det viktigste er at man sitter med det abonnementet som passer en best. Om dette er en tjeneste som blir avgjørende i disse dager, så har vi forståelse for det 1f642.png:-) Ha en fin dag videre! Mvh Kamilla, Hello

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hello har ikke annet valg enn å kaste seg på når så godt som alle konkurrenter har lansert dette.
Tipper Hello har mistet de ivrigste kundene over til Ice som følge av Data Rollover og lansering av EU+-abbonement, derfor haster det å få på plass Data Rollover og nye abbonement. 

Lenke til kommentar

Jeg selv vurderte litt å hoppe over til ice. 3 GB abonnementet deres er svært innbydende, selv om det er "hele" 50,-/mnd dyrere enn det jeg har nå hos hello. 3 GB/mnd til 200,-. Det som holder meg igjen er tvilling sim og Telenor dekningen som er bedre enn det telia/ice har der jeg oppholder meg mest.

 

Det blir ikke mindre fristende å hoppe til ice 3GB til 249,- med samsung galaxy A5, 2017 til 2861,-. De er forferdelig slemme mit meg syns jeg :p

 

Konklusjonen er at Hello bør reagere snart. Ikke at jeg bryr meg om rollover selv, men jeg tenker på roaming abonnement, for min del. Rollover er et pluss.

Lenke til kommentar

Jeg ser forresten at Telio har lansert et EU abonnement med 5GB data til 258,-/mnd.

 

OG de tilbyr tvilling sim til 25,-/mnd.

 

Whaaaaat? :O

 

Jeg tror nesten jeg ... ehm.. jeg må sove på det, så porterer jeg i morgen om ønskekvisten fortsatt står i samme retning. Wow, hvor kom dem der fra liksom.

Endret av Kynxx
Lenke til kommentar

Jeg ser forresten at Telio har lansert et EU abonnement med 5GB data til 258,-/mnd.

 

OG de tilbyr tvilling sim til 25,-/mnd.

 

Whaaaaat? :O

 

Jeg tror nesten jeg ... ehm.. jeg må sove på det, så porterer jeg i morgen om ønskekvisten fortsatt står i samme retning. Wow, hvor kom dem der fra liksom.

En ting du bør være oppmerksom på med Telio sine vilkår er de har en oppsigelsestid på inneværende pluss påfølgende måned. Jeg tror de er eneste operatør som ikke kun fakturerer ut måneden du bytter operatør. Så om du angrer og vil til noe andre så vær obs på at du da altså har opptil to måneders oppsigelsestid om du sier opp tidlig i en måned.

Lenke til kommentar

 

Jeg ser forresten at Telio har lansert et EU abonnement med 5GB data til 258,-/mnd.

 

OG de tilbyr tvilling sim til 25,-/mnd.

 

Whaaaaat? :O

 

Jeg tror nesten jeg ... ehm.. jeg må sove på det, så porterer jeg i morgen om ønskekvisten fortsatt står i samme retning. Wow, hvor kom dem der fra liksom.

En ting du bør være oppmerksom på med Telio sine vilkår er de har en oppsigelsestid på inneværende pluss påfølgende måned. Jeg tror de er eneste operatør som ikke kun fakturerer ut måneden du bytter operatør. Så om du angrer og vil til noe andre så vær obs på at du da altså har opptil to måneders oppsigelsestid om du sier opp tidlig i en måned.

 

 

Virkelig! Jeg hadde forstått om det hadde vært hjemmebredbånd, for der er sånn praksis normalt, men på mobiltelefoni? Der har dem jo ikke lov til å fakturere på den måten da man kan portere i løpet av dagen, om man virkelig vil. Operatørene har da ikke lov til å fakturere for et abonnement når en kunde ikke er aktiv lenger.

 

Er dette lovlig praksis av Telio?

 

*EDIT*

 

Når jeg tenker meg om, så er det jo sånn fakturering Chilimobil også opererer med. Dem krediterer dog feil sum når man har portert vekk fra dem, fordi fakturasystemet til Chilimobil er laget på hobbybasis føles det ut som :p

Endret av Kynxx
Lenke til kommentar

 

 

Jeg ser forresten at Telio har lansert et EU abonnement med 5GB data til 258,-/mnd.

 

OG de tilbyr tvilling sim til 25,-/mnd.

 

Whaaaaat? :O

 

Jeg tror nesten jeg ... ehm.. jeg må sove på det, så porterer jeg i morgen om ønskekvisten fortsatt står i samme retning. Wow, hvor kom dem der fra liksom.

En ting du bør være oppmerksom på med Telio sine vilkår er de har en oppsigelsestid på inneværende pluss påfølgende måned. Jeg tror de er eneste operatør som ikke kun fakturerer ut måneden du bytter operatør. Så om du angrer og vil til noe andre så vær obs på at du da altså har opptil to måneders oppsigelsestid om du sier opp tidlig i en måned.

 

 

Virkelig! Jeg hadde forstått om det hadde vært hjemmebredbånd, for der er sånn praksis normalt, men på mobiltelefoni? Der har dem jo ikke lov til å fakturere på den måten da man kan portere i løpet av dagen, om man virkelig vil. Operatørene har da ikke lov til å fakturere for et abonnement når en kunde ikke er aktiv lenger.

 

Er dette lovlig praksis av Telio?

 

 

De følger samme prinsipp på faktureringen som bredbånd ja, de eier jo NextGenTel blant annet som har tilsvarende vilkår på bredbåndsabonnementene sine. Jeg tror ikke det er ulovlig, når du sier opp så er du klar over vilkårene og det er ditt valg om du vil gå bort fra leverandøren før oppsigelsestiden er utløpt eller bli ut inneværende og påfølgende måned. Men jeg syntes personlig det føltes urimelig å betale for en tjeneste du ikke lengre har men siden det er du som går over til ny operatør før oppsigelsestiden er utløpt så er det jo et bevisst valg og noe du kan unngå ved å sette porteringsdato i forhold til utløp av påfølgende måned. 

 

Jeg ville ihvertfall bare gjøre deg oppmerksom på det  :)

 

Hos Brukerklagenemnda fant jeg en avgjørelse på klage på blant annet dette hos Telio fra i fjor og nemnda sier det er lov i henhold til vilkår:

Klager sa opp nummer «telefonnummer 2» og «telefonnummer 3» den 23. november 2015 og nummer «telefonnummer 1» og «telefonnummer 4» den 15. desember 2015. I henhold til vilkårsformuleringen over er klageren dermed forpliktet til å betale for abonnementene henholdsvis ut desember 2015 og januar 2016. Nemnda finner at Telio har fakturert klageren i samsvar ovennevnte vilkår.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...