Kristian S Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 (endret) Har nå anskaffet meg ADSL, den blir delt gjennom et trådløst nettverk. Da jeg fra før bare hadde et vanlig, måtte jeg anskaffe meg et trådløst ett. Det trådløse funker helt fint, og jeg får kontakt med alle de andre PC'ene i huset (i tillegg til internett). Problemet er det andre nettverkskortet. Det har jeg koblet til en switch som har kabler over til en nabo direkte inn i pc'en, og en annen nabo som har den koblet til en switch. Alt funket bra, og jeg hadde kontakt med begge to, fram til naboen med switchen fikk ADSL. Han har koblet sammen ADSL modemet med switchen, og har satt på motta IP adresse automatisk. Dette funker fint, med tanke på internett, men det går ikke ann å finne hverandre på nettverket. Noen som vet hvordan jeg kan få fikset dette? De to andre har ingen problemer med å få kontakt. (Har nylig formatert, og det funket i et par dager. Men så forsvant det. Har ikke endret på noen instillinger, tror jeg.) Endret 3. desember 2003 av PaRaLyZeD Lenke til kommentar
bokperm Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Har du prøvd å søke etter de andre maskinene gjennom nettverket? Har hatt/har det samme problemet jeg... Lenke til kommentar
starving Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 tror du vil løse problemet ved å få deg ruter. jeg tror det blir sånn fordi det blir adslmodeme som deler ut ip. en annen måte kan jo være at naben din kobler adsl rett i mashinen sin og dele gjennom hans maskin. men da må joi den maskinen være på hele tiden hvis du og han andre naboen får internet fra ham. Lenke til kommentar
Kristian S Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 Har du prøvd å søke etter de andre maskinene gjennom nettverket? Har hatt/har det samme problemet jeg... Har prøvd å søke/pinge de. Men det funker ikke. Lenke til kommentar
Kristian S Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 tror du vil løse problemet ved å få deg ruter. jeg tror det blir sånn fordi det blir adslmodeme som deler ut ip. en annen måte kan jo være at naben din kobler adsl rett i mashinen sin og dele gjennom hans maskin. men da må joi den maskinen være på hele tiden hvis du og han andre naboen får internet fra ham. Jeg har jo ruter, men den er trådløs. Men jeg syns det er rart at det funka i et par dager, så klikket det igjen. Så det virker jo usannsynlig at det er problemer med ip'er. De to andre har jo kontakt. Jeg har min egen ADSL, men nabo #2 har foreløpig bare ISDN, så han låner ADSL av nabo #1. Lenke til kommentar
Kristian S Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 Når jeg prøvde å sende en fil til en nabo via MSN messenger, fikk jeg en hastighet på ca. 100 mbit. Dette skjedde flere ganger, overførte store filer også. Det blir bare rarere og rarere dette her... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå