bjorni Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Da jeg har tenkt å lage en demo av min musikk, og tenkt å bruke min pc som innspillings og redigerings medium. Da lurer jeg på om det er noen som kan anbefale meg hvilket lydkort jeg helst kan bruke for best mulig resultst? Jeg har sett på Creative SB Audigy 2 ZS Platinum PRO, men det har litt lite kanaler. Har funnet ut at jeg minimum må ha 8 kanaler for vi skal lage demoen live. Eller finns det noen brukbare eksterne innspillings moduler til under 5000kr som vil fungere? Og, hvilket program egner seg mest til redigering av musikken? Er totalt amatør på dette området bjorni Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 jeg hadde likt svar her jeg og. holder på å lage musikk og bobler synth til maskinen, men synes lyden blir så forskjellig.. noen som vet om noen gode lydkort? evt. hva jeg kan gjøre? bruker Logic platinum 5.10 nå. noen som har erfaringer med andre program? Lenke til kommentar
nvanrekurb Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 bra, relativt billig lydkort med 8 inn: m-audio delta 1010lt Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Jeg anbefaler: -Lydkort: Delta serien fra M-Audio. Fra Audiophile 2496 til Delta 1010 -Sequenser/multitracker: Cakewalk Sonar 3 Pro Lenke til kommentar
vebwa Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Hercules kommer med et nytt FireWire-interface i disse tider: Hercules 16/12 FW http://www.etcetera.co.uk/products/HER010.shtml Lurer litt på dette kortet selv, skal gå til innkjøp av FireWire lydkort med min. 8 inn, men synes MOTU 828mkII o.l. blir litt dyrt (ca 10000). Kortet har 12 analoge inn og 8 analoge ut; i tilleg kommer coaxial og optisk SPDIF, 2xMIDI I/O... Noen som har peiling på nevnte Hercules-kort? Ligger på ca 4500. Lenke til kommentar
nvanrekurb Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) det kan være lurt å vente på noen tester av det hercules kortet, såvidt jeg vet så er hercules ikke noe etablert navn innen pro/semipro lydkort (enda). Uansett, veldig interesange spec på det kortet p.s bjorni: alternativ til sonar: cubase sx2/sl2/producerpack Endret 5. desember 2003 av nvanrekurb Lenke til kommentar
IN HIIIDEN PLACES Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Lydkort ja.. Spennende greier.. Skal du ha med mik-preamp? Eller bare vanlig med analoge inn/ut ganger? Skal du ha helt vanlig lydkort anbefaler jeg M-audio. Du kan få m-audio delta 1010LT til 4 store. Det har 8 analoge inn/ut ganger, midi inn/ut osv.. et veldig bra lykort til den prisen. Dette er lykort beregnet for innspilling/avspilling av musikk og fungerer bra. Skikkelig por saker. Lydredigerings programmer er veldig forskjellige. Har selv erfaring med Logic, og er godt fornøyd med det. Har også prøvd Cubase som er veldig bra på mer moderne musikk. Ellers kan du jo kjøpe d norske merket Musicator, men det synes jeg at er sånn passe. Et sånt program er noe du egentlig bare må prøve mange av og se hva du liker best. Håper at det var noe hjelp der... Lenke til kommentar
nvanrekurb Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 (endret) hvis du vil ta opp musikkinstrumenter, så er ikke musicator noe å satse. Musicator er et reint midi program. Det ville også ikke vært spesielt lurt å kjøpr logic ettersom apple har kjøpt opp emagic, og logic har blitt et reint mac program. Ikke for å være kjip fullstendig enig i at man burde prøve de forskjellige sequenser programmene, og finne ut av hvilken som passer best for ens eget behov Endret 6. desember 2003 av nvanrekurb Lenke til kommentar
IN HIIIDEN PLACES Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Jeg er klar over at Apple har kjøpt opp e-magic som produserer logic. Men du får fremdelels tak i Logic rundt om kring, og emagic skal fortsette å støtte win brukere med oppdateringer på logic. Men uansett det blir en smaksak hvilket program en liker. Cubase og Logic er de store professjonelle programmen, og de aller beste.... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Cubase og Logic er de store professjonelle programmen, og de aller beste.... Og ikke glem Sonar 3 Pro. Uansett, jeg ville ikke brukt pengene mine på et program som ikke hadde support. Lenke til kommentar
bjorni Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 Takker til alle som har svart med gode råd, er bra hjulpen nå. Oppsettet på bandet er som følger, 3 gitar kanaler, 1 bass kanal, 2-3 sang og så får trommisen restn Det hele skal kjøres igjennom en mixer så det skulle kunne fungere bra med M-audio kortet. Og tenker jeg ska undersøke mere om Sonar sitt program. Vennlig Bjorni Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) Og tenker jeg ska undersøke mere om Sonar sitt program. Bare tenkte å nevne at Sonar er programmet, Cakewalk lager det... Mer info her: www.cakewalk.com/products/sonar Endret 9. desember 2003 av moskus Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 bestill lydkort fra USA... betalte 5400 spenn for laylaen min Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå