snurre1 Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Kunne tenke meg å bytte ut min 19 tommers CRT skjerm med en ny 17 tommers LCD skjerm. Poenget er at den må være brukbar til videoredigering og bildebehandling. Er det noen som har noe erfaring med dette, er en LCD skjerm god nok til videoredigering ? Hjemme PC nr 9-2003 kårer "Eizo FlexScan L557" til best i test. Har noen noe erfaring med denne skjermen ? Dersom kjøp - er det bare og koble til, eller er det andre ting jeg må være obs på før kjøp. Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 (endret) Jeg bruker 2 stk. Samsung 172T 17" LCD skjermer, og er veldig fornøyd med dette. Fargemessig er de nesten på høyde med CRT skjermer, men sistnevnte er nok hakket vassere i farge og svartnivå. Det er viktigere for meg at skjermene gir meg god plass på bordet, og ikke minst at øynene ikke blir såre. Hvis du bruker litt tid på å stille inn skjermene med f.eks. Adobe Gamma så vil du få et bra resultat. Når du skal koble til to skjermer er du nødt til å ha 2 stk. utganger. Som regel sitter det en analog og en digital utgang på skjermkortet. Jeg bruker disse. Det finnes også kort som har to digitalutganger som selvfølgelig er å foretrekke. Hvis du bruker Pinnacle Liquid får du en timeline som er nesten 90 centimeter som HER Et viktig poeng, hvis du kjøper to skjermer, så gi klar beskjed om at du skal ha to skjermer som er produsert i samme serie (batch). Da er sannsynligheten for at du får to skjermer som matcher hverandre ganske stor. Jeg gav også beskjed at jeg ikke tolererte en eneste død pixel, og påberopte meg retten til å bytte uten diskusjon. Dette slapp jeg, da Samsung er kjent for å ha feilfrie skjermer. Lykke til! Endret 3. desember 2003 av Predecessor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå