JussRelatertBot Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 Hei, går på studiespesialiserende linje på en internatskole, bor altså på skolen. Når eg begjnte her skrev eg under på en sånn komtrakt og mye greier. Lurer bare på et par ting: kan skolen kreve urinprøve om mistanke om hasj? Hva skjer om du nekter? Og er du pliktig til å gi urinprøve til politiet? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 Shit dude, hvor gammel er du? 4 Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 (endret) Hvis du har skrevet under en "sånn kontrakt og mye greier", kommer det vel an på hva som står i den kontrakten? Du har kanskje en kopi? Worst case. Du blir utvist fra skolen for brudd på reglement i noen dager, du mister internatplassen og må finne deg en hybel i nærheten, eller du ender opp med at ditt eneste reelle valg er å trekke deg fra skolen da du ikke har et sted å bo. Endret 15. mars 2017 av Whist1er 1 Lenke til kommentar
JussRelatertBot Skrevet 15. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2017 Hvis du har skrevet under en "sånn kontrakt og mye greier", kommer det vel an på hva som står i den kontrakten? Du har kanskje en kopi? Worst case. Du blir utvist fra skolen for brudd på reglement i noen dager, du mister internatplassen og må finne deg en hybel i nærheten, eller du ender opp med at ditt eneste reelle valg er å trekke deg fra skolen da du ikke har et sted å bo. Så eg kan bli utvist av skolen for å nekte en urinprøve? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 I verste fall så kan du det. Å nekte å avlegge urinprøve, selv om de ikke kan kreve det, sier sitt og du er dermed uønsket, noe som er forståelig da det stort sett er mange om beinet og skolen ikke ønsker å "få rykte på seg". Lenke til kommentar
JussRelatertBot Skrevet 15. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2017 Shit dude, hvor gammel er du? går på vgs, hvorfor vil du vite nøyaktig alder? Lenke til kommentar
JussRelatertBot Skrevet 15. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2017 I verste fall så kan du det. Å nekte å avlegge urinprøve, selv om de ikke kan kreve det, sier sitt og du er dermed uønsket, noe som er forståelig da det stort sett er mange om beinet og skolen ikke ønsker å "få rykte på seg". så de kan ikke juridisk kreve at eg tar urinprøve? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 Hun tuller med deg fordi "ung og dum". Alder er irrelevant i denne sammenhengen. 2 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 I verste fall så kan du det. Å nekte å avlegge urinprøve, selv om de ikke kan kreve det, sier sitt og du er dermed uønsket, noe som er forståelig da det stort sett er mange om beinet og skolen ikke ønsker å "få rykte på seg". så de kan ikke juridisk kreve at eg tar urinprøve? Har ikke peiling da jeg ikke har sett kontrakten (+at jeg ikke er jurist), men det har i stor grad lite å si. "Vi vil ha en urinprøve pga. mistanke om X", "Nei, ta dere en bolle, det har dere ikke lov til", "Greit nok det, men et bevis på uskyld er bedre enn indisier på skyld". Lenke til kommentar
JussRelatertBot Skrevet 15. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2017 Hun tuller med deg fordi "ung og dum". Alder er irrelevant i denne sammenhengen. hvordan er det relevant om eg er 16 eller 18 år? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 Hun tuller med deg fordi "ung og dum". Alder er irrelevant i denne sammenhengen. hvordan er det relevant om eg er 16 eller 18 år? Med andre ord så er ikke alder relevant Lenke til kommentar
JussRelatertBot Skrevet 15. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2017 Hun tuller med deg fordi "ung og dum". Alder er irrelevant i denne sammenhengen. hvordan er det relevant om eg er 16 eller 18 år? Kan godt spesifisere spørsmålet mitt, dersom dere ikke forstår. Kan skolen kreve at mindreårige tar urinprøver om de mistanker at eleven bruker hasj? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 Nei, men foreldrene dine kan det og skolen kan kontakte dem Lenke til kommentar
JussRelatertBot Skrevet 15. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2017 Nei, men foreldrene dine kan det og skolen kan kontakte dem så foreldrene mine kan tvinge meg å ta urinprøve? Og dersom foreldrene mine også sier at eg ikke trenger å ta, så treng eg ikke? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 Som sagt så er det egentlig irrelevant, altså ikke relevant, da skolen kan trekke slutninger hvis du nekter å ta urinprøve. For å si det enkelt så en guttunge forstår; Slutt med hasjen. Lenke til kommentar
JussRelatertBot Skrevet 15. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2017 Som sagt så er det egentlig irrelevant, altså ikke relevant, da skolen kan trekke slutninger hvis du nekter å ta urinprøve. For å si det enkelt så en guttunge forstår; Slutt med hasjen. Trøtt og lei, leste fort, trodde du skrev at det var relevant.. beklager. Har aldri sagt eller nevnt noe om at eg går på hasj. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 Så hva er problemet med å avlegge en urinprøve? Lenke til kommentar
JussRelatertBot Skrevet 15. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2017 Så hva er problemet med å avlegge en urinprøve? interessert i jussen. Har heller ikke utelukket det da. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 Hva står i kontrakten du skrev under på? Det er jo der det står hva de kan kreve og ikke, antagelig konsekvensene av å nekte også. Jeg tror ikke de kan tvinge deg til å avlegge en urinprøve, det må evt. tas via politiet. Men om du ikke gjør det er det ikke sikkert du får bo på internatet lengre heller, jeg tipper det er lagt opp slik. Lenke til kommentar
JussRelatertBot Skrevet 15. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2017 Hva står i kontrakten du skrev under på? Det er jo der det står hva de kan kreve og ikke, antagelig konsekvensene av å nekte også. Jeg tror ikke de kan tvinge deg til å avlegge en urinprøve, det må evt. tas via politiet. Men om du ikke gjør det er det ikke sikkert du får bo på internatet lengre heller, jeg tipper det er lagt opp slik. står ingenting i kontrakten om urinprøver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå