SirHartge Skrevet 12. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2002 Nja.. Jeg har to kolli slik som det er nå. Radiatoren er bredere enn ett typisk kabinett.. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 15. mars 2002 Del Skrevet 15. mars 2002 Er prosjektet over for nu, siden postingen har sluttet? Hva med konklusjon? :smile: Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 15. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2002 Quote: On 2002-03-15 17:24, B|Real skrev:Er prosjektet over for nu, siden postingen har sluttet?Hva med konklusjon? :smile: Konklusjonen har vært, såkalt sammendrag. på side 6 eller 7.. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 15. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2002 Quote: On 2002-03-15 18:40, SirHartge skrev: Quote: On 2002-03-15 17:24, B|Real skrev: Er prosjektet over for nu, siden postingen har sluttet? Hva med konklusjon? :smile: Konklusjonen har vært, såkalt sammendrag. på side 6 eller 7.. Kommer tilbake med andre billige ting. Prosjekt billig "No vibes" blir neste, altså i påskeferien:D Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 16. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2002 Nå har jeg overklokka litt.. CPU AMD Athlon XP/MP/4 1520 MHz FSB 148 MHz Memory 512 MB Dette er en XP1600+ (1400) Den er kun klokka på FSB. vcore 2.23v som er maks på dette hket. temp: 40 grader idle 42grader full load Lenke til kommentar
blackice Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 Hmm synes du skal ta å låse opp prosessoren og klokke skikkelig jeg, du har jo muligheten til å gi prosessoren masse volt så jeg nekter å tru at du har låst den opp og at den ikke vil klokkes mere menerjeg... :smile: Men jeg tar ikke noe ansvar hvis det går gæli :razz: Lenke til kommentar
ahdrage Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 Fins det noen sider i hw.no som viser deg howto vannkjøle? Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 Ja, er jo det.. er den her: http://www.overklokking.no/cooling/vann_ak...del1/index.html Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 16. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2002 Quote: On 2002-03-16 18:46, thomasr skrev:Ja, er jo det.. er den her:http://www.overklokking.no/cooling/vann_ak...del1/index.html Jeg har nettopp skrevet en lignende artikkel om dette prosjektet. Det lanseres så snart så mulig. Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 Du har gjort det? Gøy :smile: Gleder meg til å lese allerede.. :smile: Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 16. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2002 Ja, den er ferdig, trengs en siste tur til korrektur og så lansering. Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Du må ta å låse opp prosessoren din! For å se hvor langt du klarer å overklokke! Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 18. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2002 Vet ikke om jeg tør, har dårlig råd for tiden.. Lenke til kommentar
Punisher Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Tidligere i denne tråden var det noen som skrev at en pumpe med flere liter pr min var å foretrekke, men det er ikke sikkert at det lønner seg da vannet ikke rekker å kjøle seg ned i radiatoren hvis det går for fort gjennom denne. Jeg har derfor tenkt å ha hastighets regulator på min pumpe for å finne "the sweet spot", der kjøleblokka får nokk vann til å virke effektivt og vannet går tregt nokk gjennom radiatoren til å bli nedkjølt :smile: Lenke til kommentar
feikRAM Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Quote: On 2002-03-01 23:52, byggeren skrev:væsken/fluidet Eit fluid :smile: Den é go'! Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Lemp radiatoren inn i et gammelt kjøleskap, så skal du se temperatur som synker. Viftene sparer du også, Papst er dyre... Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Quote: On 2002-03-18 11:33, Punisher skrev:Tidligere i denne tråden var det noen som skrev at en pumpe med flere liter pr min var å foretrekke, men det er ikke sikkert at det lønner seg da vannet ikke rekker å kjøle seg ned i radiatoren hvis det går for fort gjennom denne.Jeg har derfor tenkt å ha hastighets regulator på min pumpe for å finne "the sweet spot", der kjøleblokka får nokk vann til å virke effektivt og vannet går tregt nokk gjennom radiatoren til å bli nedkjølt :smile: Kan godt hende at teorien din stemmer, men å hastighetsregulere pumpa kan nok bli et problem. De fleste bruker akvariepumper eller tilsvarende, og disse er utstyrt med vekselstrømsmotorer hvor hastigheten er avhengig av frekvensen på lysnettet. Skal du endre farta på en slik motor/pumpe, må du skaffe deg en (rådyr!) frekvensomformer. En enklere løsning vil nok være å strupe slangen på trykksiden av pumpa. Dette må selvsagt gjøres med forsiktighet. Alternativt kan du midlertidig montere en 12v likestrømspumpe i systemet, disse lar seg lett regulere ved å senke spenningen. Men NB! Disse er _ikke_ til å stole på, ved kontinuerlig drift! Om du finner "the sweet spot" på denne måten, så gjenstår det bare å finne ut hva pumpa leverer, og kalibrere akvariepumpa til å levere samme mengde. Kalibreringa kan gjøres ved struping av slangen, en bedre og sikrere metode er å sette inn et rør med redusert innerdiameter, som tilslutt vil gi den "riktige" vannmengden. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 22. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2002 Quote: On 2002-03-19 20:14, Skrue skrev:En enklere løsning vil nok være å strupe slangen på trykksiden av pumpa. Dette må selvsagt gjøres med forsiktighet. På mi pumpe er det en struper på montert. DEn kan du regulere trykket med. Vet ikke åssen den funker, men du skrur på på ett "hjul" under pumpa. Lenke til kommentar
Bugaloo Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 det var veldig lite stil over det hele når man har radiatroen i en kasse ved siden av kabinettet og ikke kan ha sidedekslet på Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 1. april 2002 Forfatter Del Skrevet 1. april 2002 Quote: On 2002-03-27 21:40, Bugaloo skrev:det var veldig lite stil over det hele når man har radiatroen i en kasse ved siden av kabinettet og ikke kan ha sidedekslet på Du har så rett så rett! Men du funker ikke sant? Men jeg skal bygge meg ett nytt kabinett som jeg får plass til alt dillet inni.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå