thomasr Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Vanvittig billig det blei til slutt da :smile: En ting jeg lurer på, som jeg ikke har sett noen poster om, hva brukte du til å lage vannblokka? Sjelden man ser hjemmelagde vannblokker med så proffesjonelt "look" :smile: Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Quote: On 2002-03-06 15:28, psilocybe skrev: Quote: On 2002-03-06 14:54, InZomnia skrev: hva er best ?? kjøpe det billige vannkjølings settet her eller spare mer peng og kjøpe Amd Pro settet fra 3dfxcool.no ?? vel, hvis du leser over prislisten hans, så er det en del ting der som må tas med en klype salt. ikke alle har et varmeapparat som de kan plukke en radiator ut fra, ikke alle har utstyret til å drille en kobberblokk, etc.. de to viftene hadde han fra før, så det blir pluss på den totale summen. har selv bestilt amd pro settet, det blir en del ekstra utenom.. jeg kjøpte med as3, shim til XP, 2x enermax 120mm, radiator.. det ble fort en snau 2000-lapp. :/ Har det meste sjæl da både fra vifter til en gammal bil å ta radiator fra... Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 6. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2002 Quote: On 2002-03-06 17:24, thomasr skrev:En ting jeg lurer på, som jeg ikke har sett noen poster om, hva brukte du til å lage vannblokka? Sjelden man ser hjemmelagde vannblokker med så proffesjonelt "look" :smile: JEg har skikkelige maskintegninger liggende også. Ganske proft ja :smile: Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Den maskinen der...Du har ikke tilfeldigvis muligheter for og demontere den, og sende den i posten til meg? :razz: Lenke til kommentar
b-real Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Quote: SirHartge skrev (2002-03-06 13:39):Takker!Har noe til overs, men er 10*80*x biter.. Passende til GPU-kjøling? Lenke til kommentar
Andlier Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Den maskina der mååååå jeg bare ha! Hvor kjøper man en sånn maskin? Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Inkluderer du den maskinen i prisen, så blir det en smule over kr600,- :smile: Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Ja det sies... En fresmaskin for du vel fra 40.000 og opp. Men da kommer datastyring i tillegg... Lenke til kommentar
KreAture Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 System med vannkjølt PSU: (Advarsel: 1,3 MB bilde!) http://www.stud.ifi.uio.no/~kyrreaa/images...ed_in_timmy.jpg Denne er laget slik: Min egen lille patent... Liker dere den? Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 7. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2002 Quote: On 2002-03-07 19:52, Arctic skrev:Ja det sies...En fresmaskin for du vel fra 40.000 og opp. Men da kommer datastyring i tillegg... Hehe.. prisen begynner på 120k uten digital.. Quote: On 2002-03-07 20:00, KreAture skrev:System med vannkjølt PSU: (Advarsel: 1,3 MB bilde!)http://www.stud.ifi.uio.no/~kyrreaa/images...ed_in_timmy.jpgMin egen lille patent... Liker dere den? _____ topp den! Men du har har din egen tråd om dette. Diskuter den saken i den tråden. Ellers blir det mye rot i denne tråden. ____ |Mannen som våker| Prosjekt Billig Vannkjøling Moderator [ Denne Melding var redigert av: SirHartge på 2002-03-07 20:05 ] Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Quote: Hehe.. prisen begynner på 120k uten digital.. Vel, det avhenger jo av hvilen størrelse du kjøper, og hvilket merke. Jeg så nå en til 40.000 Så det så..! :razz: Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Noen som vil mekke et komplett vannkjølings sett til meg? jeg gir **** i hvordan det ser ut bare det virker!! jeg må vite temps. send email Lenke til kommentar
Andlier Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Quote: On 2002-03-07 20:14, Arctic skrev: Quote: Hehe.. prisen begynner på 120k uten digital.. Vel, det avhenger jo av hvilen størrelse du kjøper, og hvilket merke. Jeg så nå en til 40.000 Så det så..! :razz: Det ble visst litt i høyeste laget for min lommebok. :sad: Får vel bare fortsette å misunne de som har tilgang på slikt utstyr. :smile: Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 7. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2002 Quote: On 2002-03-07 20:14, Arctic skrev:Vel, det avhenger jo av hvilen størrelse du kjøper, og hvilket merke. Jeg så nå en til 40.000 Så det så..! :razz: Spørst om den maskin er av verktøymaskin kvalitet. Klart du får tak i leketøy billigere, men hva kan man bruke de til? Eneste å lage små vannblokker:D Skal man ha verktøymaskin kvalitet over det, så må man over 100k. Og jeg har litt mer erfaring innen dette yrket enn deg kanskje..? :smile: Men nok om dette. Lenke til kommentar
kingkong Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Quote: On 2002-03-07 20:00, KreAture skrev:Min egen lille patent... Liker dere den? Nei, egentlig ikke. Altfor lange ledninger til transistorene... Tror ikke det er så lurt. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Slett ikke så dumt, men jeg er nå litt skeptisk allikevel! Om du får en kortslutning mellom transistorbasene innbyrdes... Men er man nøye nok med isolasjonen, så fungerer det nok! Tror ikke "lange" ledninger på transistorene som kingkong nevner er noe problem , sålenge disse har et tilfredsstillende tverrsnitt! Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Jeg var seriøst inne på tanken om å vannkjøle PSU, men jeg har slått det fra meg inntil videre. Jeg kan heller modde PSU med en 92-120 vifte, og regulere den ned til _lydløs_ da for jeg samtidig god luftsirkulasjon i kabinett, slik at jeg kan kutte ut kabinettvifte. Men hardisken derimot, den skal kjøles og isoleres kraftig! Lenke til kommentar
kingkong Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Quote: Tror ikke "lange" ledninger på transistorene som kingkong nevner er noe problem , sålenge disse har et tilfredsstillende tverrsnitt! Grunnen til at jeg tror lange ledninger kan være et problem er at enkelte av disse transistorene brukes til å "hakke opp" den likerettede nettspenningen på ca. 325 volt (230 * kvadratroten av 2) med en rimelig høy frekvens (typisk noe rundt 20 kHz), for å deretter kunne nedtransformere spenningen. Med en så høy spenning vil jeg i beste fall tro at lange ledninger til disse transistorene vil kunne bidra til inteferens med annen elektronikk, og i verste endre den induktive belastningen på komponentene, som igjen vil kunne medføre ustabile utspenninger fra PSU, og i det lange løp også kortere levetid. Dette er selvfølgelig bare teori, men det stilles strenge krav til godkjenning av "elektroniske" strømforsyninger (strømforsyninger der man likeretter nettspenninge), nettopp pga. problemer med interferens og lignende... Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Ok kingkong, var faktisk ikke klar over det der med den relativt høye frekvensen i systemet. Det kan nok i visse tilfelle skape problemer med interferens, jeg kjøper teorien. Men psu´n er jo relativt godt skjermet, smtidig som jeg tror at man må opp i adskillig høyere frekvenser før disse evnt. kan skape problemer?` Men man vet jo aldri, det kan jo godt hende at det "greier seg" med 20khz! Lenke til kommentar
Thargoth Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 hva emd å lodde røra fast til kjøleribbene da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå