Skrue Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 normal skrev: Akkurat det jeg mener! Og Zabre: få tid til å bli kjølt ned pga det går for fort? Da vil jo mer vann kjøres igjennom hele systemet, varmen vil bli tatt opp av en større mengde vann på kortere tid. Og den større mengden med vann vil fragi seg mindre varme per enhet (øh, dette blir bare tull ) men flere enheter vil bli kjørt gjennom på samme tid. Eh, jeg vet ikke riktig hva jeg skal si jeg? Du sier jo i en parentes at dette blir bare tull? :razz: Slapp av, jeg henger meg alldeles ikke opp i akkurat det der, falt bare for fristelsen til å fleipe litt. Har lest igjennom innlegget ditt en gang til, og innser gjerne at jeg var litt rask på labben. Beklager! Vi mener nok i bunn og grunn det samme, selv om forklaringene var litt forskjellige! Og må samtidig innrømme at jeg tygget igjennom mitt eget svar flere ganger, for å være sikker på at dette ble så forståelig som mulig. Så da er vi antagelig enige? Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 16. april 2002 Forfatter Del Skrevet 16. april 2002 Gleder meg til å få laget meg ett ny kabinett til å putte alt inni:) Lenke til kommentar
NIN Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Igjen - hvor fikk du tak i kobberkappet? BILLIG!! Og hvordan lager du blokka? Virker vanskelig, men ettersom så mange har vannkjøling kan det da ikke være en umulig oppgave... Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 hoppla , en som har gjort nesten det samme som meg, eneste forskjellene er- 1. vannblokka mi går i en spiral fra midten og en gang rundt og ut slik att det kalde vannet treffer rett på cpu først. har bare brukt en 10 mm * 50 * 50 plate som jeg boret med 7 mm og gjenget til m8 i alle opninger unntatt der niplene står, de var av typen 1/2 toms rørgjenger. vannet renner dermed gjennom blokka veldig fort siden dette er det trangeste stedet i systemet. som dere ser av denne meget profesjonelle 3d tegningen --------------- I oooooooooo I I o o I I o o I I o 1ooooo I I o I I oooooooo2 I I I I-------------I 2. har brukt en satsdunk på 30 l til å være kjølemedium. istedenfor radiator. lar vinduet stå oppe om natta og da holder dunken ganske godt på kulda utover dagen. max cpu temp hittil 31 c. 3. takk slangene ut gjennom baksiden av kabinettet slik at veggene kan være på hele tiden. dette senker støyen betraktelig. 4. brukte den billigste akvariumspumpa de hadde på strømmen zoo. 5. kjøpte slanger og klemmer på clas ohlson. TOTAL PRIS FOR MEG 500 kr. :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 filern tegninga blei helt fucka opp. sorry. men det er alltså bare ett hull i midten halvveis ned i blikka og hull inn fra sidene slik at når du tetter blikka med skruer so går vanner i en spiral fra senter og ut til et hjørne. Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 og sirhartge du mister mye kjøleevne med å ha de to delene adskilt med pakning istedenfor å lodde, tror ikke pakningen overfører varme noe bra? Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 7. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2002 Quote: Den 2002-05-07 21:34, minimum payne skrev:og sirhartge du mister mye kjøleevne med å ha de to delene adskilt med pakning istedenfor å lodde, tror ikke pakningen overfører varme noe bra? Mye er vel ett sterkt ord. VHsi du kjenner på kjøeblokka di så vil du merke at toppen av blokka er kald, ergo overføres det lite varme til topplokket. er tegninger.. Grunnen til at jeg ikke valgte spiral, er fordi jeg ikke gadd å bruke den ekstra tiden på og konstruere spiralen.. Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 pen tegning, hva jobber du med? :smile: Lenke til kommentar
Toka3 Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Syntes detta med hjemelaga vankjøling er litt skummelt hva hvis du får en liten lekasje så går både grafikkort, hovedkort osv til helvete! Og det er jo IKKE så billigt! Og er det nødvendig jeg klarere meg bra med bare vifter her men jeg driver ikke med overklokking her heller! Lenke til kommentar
Toka3 Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Syntes detta med hjemelaga vankjøling er litt skummelt hva hvis du får en liten lekasje så går både grafikkort, hovedkort osv til helvete! Og det er jo IKKE så billigt! Og er det nødvendig jeg klarere meg bra med bare vifter her men jeg driver ikke med overklokking her heller! Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 blir jo kvitt både støy og varme, til en billig penge. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 13. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2002 Quote: Den 2002-05-09 01:11, minimum payne skrev:pen tegning, hva jobber du med? :smile: Jeg jobber ikke, studerer data. Men har jobbe litt som verktøymaker, så dette er ikke ukjente ting.. Lenke til kommentar
Viva Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Ikke for ironi.. men klarer du ikke ofre noen 100 lapper ekstra til din egen pc du skal bruke? Selg den du har på QXL å få en fra Danmark: http://www.intercom.dk/ Er det en stille PC du ønsker bør du satse på denne, er bygget slik fra topp til bun. Kjøling er best med fryser.. Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 robert, jeg skjønner deg godt. verksteds industrien i norge går til helvete sakte men sikkert. og data er jo mye mer intressant? sjøl jobber jeg som mekaniker. har tenkt å lage ei blåkk som jeg skal sende inn til fålka i overklåkking.nå som de kan teste og så gi bort i en konkurranse, men har ike tengt ut hva slags konkurranse det burde være? har kappa blokka og merket den. borer den på tirsdag? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Quote: Den 2002-05-10 13:12, Toka3 skrev:Syntes detta med hjemelaga vankjøling er litt skummelt hva hvis du får en liten lekasje så går både grafikkort, hovedkort osv til helvete! Og det er jo IKKE så billigt!Og er det nødvendig jeg klarere meg bra med bare vifter her men jeg driver ikke med overklokking her heller! Neida, det er du som er pingle Faren for lekasjer er overspekulert. Jeg stoler mer på det jeg selv har laget, en en ferdig utstyr. Jeg har hørt om flere som har kjøpt dyre vannblokker som det har vært lekasje på. Jeg har hørt om folk som har kjøpt ferdig "isolerte" peltierblokker, som har grillet hovedkort etter 5 timer grunnet kondens... Selvgjort er velgjort. Og skulle det skje noe, så er det du som har "ansvaret" og finner sikkert fort feilen. Og du kommer aldri til og gjøre den samme feilen en gang til... :wink: Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 22. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2002 Quote: Den 2002-05-16 19:01, minimum payne skrev:robert, jeg skjønner deg godt. verksteds industrien i norge går til helvete sakte men sikkert. og data er jo mye mer intressant? Jo, det er sant. Men det vil alltid være bruk for fysiske ting. Handlagete ting er fortsatt best, selv om det koster mer å lage det. Fattern er en pirkete fyr som jaggu får til det meste. Men jeg skal være enig i at data mer interessat for min del. Selvgjort er velgjort:) MÅ vel snart komme med en oppdatering her.. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Ja, det synes jeg du bør! Kjekt å følge med. Kanskje må man oppdatere kjølingen her i kåken også... Jeg har i 2-3år hatt maskiner som har hørtes ut som dragrace biler. I den senere tid har jeg oppdaget potensiometer, 5V, 7V og stillegående vifter. Kjører nå min xp1800@2000 med alpha pal 8045 og en meeeeget stillegående papst vifte (potensiometerstilt), skjermkortvifte er borte, inn med et gammelt isa kort jeg har fjernet pinnene på (med vifte i midten, som den på slapps.com). Denne går på 7v. Harddisk opphengt i o-ringer. Stille, men ikke lydløs!!! Jeg trenger vann!!! Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 5. november 2002 Forfatter Del Skrevet 5. november 2002 Jeg har ett radeon kort som vifta bråker som ett ******* på. Kanskje jeg skulle ha laget meg en vannblokk til det. Men først skulle jeg fått til Case EX. Lenke til kommentar
Pioneer2k Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Dansk: Har lagt mærke til, at vannköling er ret dyrt i N. I DK koster det noget mindre. Se f. eks. http://www.studiedata.dk , http://www.waterheads.dk og http://www.coolerkit.dk Enlish: I realised that watercooling i quite expensice in Norway. In Denmark its much cheaper. Try out these sites: http://www.studiedata.dk , http://www.waterheads.dk og http://www.coolerkit.dk Have fun -=Intel rocks=- Lenke til kommentar
ElektroSalg Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Jeg har kommet over en billigpumpe... Den er nedsenkbar, liten, effektiv og hendig... Litt fakta om den: 12V DC 15l/min (tilsvarer 900l/t) 0,5 bar Effektbruk 10-20 Watt Pumpen selges for 349,- hos Elektro Salg AS i Trondheim. (Ligger sammen med OBS Bygg på Tiller) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå