Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Vandel - skjenkebevilling

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg jobber i en kafé/utested og har i det siste fått mer og mer ansvar. Nå har sjefen spurt om jeg kan stå som stedfortreder på skjenkebevillingen fordi ingen andre kan. Jeg prøver alt jeg kan å slippe unna, men det ser litt dårlig ut.. Problemet er at jeg for et par år siden fikk en bot for underslag på en gammel jobb (i en klesbutikk, ca 16 000,-). Boten og pengene er tilbakebetalt for lenge siden. Reglene sier at man må ha "utvist uklanderlig vandel i forhold til alkolhollovgivningen og annen lovgivning som sammenfaller med alkohollovens formål. Det samme gjelder i forhold til skatte- avgifts og regnskapslovgivningen" og politet skal ta den avgjørelsen. Hva tror dere? Sjefen vet ikke om det. Og det som er ekstra ille er at jeg har en god venn i kommunen som jobber med nettopp skjenkebevillinger.. Er ikke fryktelig keen på at skittentøyet mitt skal havne på skrivebordet hans..  :hm:

Anonymous poster hash: ef54e...1fd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Du har altså muligheten til å si nei! Ingen kan tvinge deg! Og hvorfor kan ikke sjefen din stå for egen bevilling? 

Lenke til kommentar

Du har altså muligheten til å si nei! Ingen kan tvinge deg! Og hvorfor kan ikke sjefen din stå for egen bevilling? 

Sjefen er bevillingshaver, men stedet må også ha en stedfortreder i tillegg. En slags nummer to. Jeg er eneste naturlige valg og det blir vanskelig å bortforklare hvorfor jeg ikke kan/vil. 

Anonymous poster hash: ef54e...1fd

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er kanskje på tide å legge kortene på bordet og si det som det er.  Sjefen har tydeligvis tillitt til deg, og da burde ikke det by på problemer (om du ikke ble spurt om dette når du startet i jobben og holdt tilbake informasjon).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kor lenge sidan er det dette skjedde? Og kva straff fikk du? Dette har betydning for kor lenge det står oppført på politiattesten.

Min umiddelbare tanke er at underslag er nettopp ein av dei tinga som gjer at du ikkje får skjenkebevilgning (med bakgrunn i at skjenkebransjen har vært prega av underslag og skatteunndragelse).

I mine auger burde det ikkje være eit problem å berre gi beskjed om at du ikkje ønsker å ta på deg eit slikt ekstraansvar som det innebærer å stå ansvarlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...