Mindfullness Skrevet 14. mai 2017 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2017 Jeg kom også opp i biologi 2, og tenker å fokusere på oppgavetyper fra del 2.Enig der! Jeg føler at del 1 oppgavene er såpass lette at det ikke er mye vits å bruke mye tid på dem. Jeg starter med å øve i dag kveld. Kan jeg forresten spørre hvilken karakter du satser? Satser mot 5. Hva med deg? Lenke til kommentar
lysbringer Skrevet 15. mai 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. mai 2017 Jeg er nødt til å satse 6er. Kommer ikke inn på studiet om ikke får 6er på eksamen Lenke til kommentar
KittyNat Skrevet 15. mai 2017 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2017 JEG KOM OPP I BIOLOGI. HVA LESER DERE PÅ? Lenke til kommentar
Lord of Evil Skrevet 15. mai 2017 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2017 JEG KOM OPP I BIOLOGI. HVA LESER DERE PÅ? Lykke til 1 Lenke til kommentar
KittyNat Skrevet 15. mai 2017 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2017 JEG KOM OPP I BIOLOGI. HVA LESER DERE PÅ? Lykke til TUUSEN TAKK! )) Lenke til kommentar
lysbringer Skrevet 15. mai 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. mai 2017 (endret) JEG KOM OPP I BIOLOGI. HVA LESER DERE PÅ? Jeg har ikke fått startet ennå. Skal starte imorgen og repetere alle kapittelene i boka. Endret 15. mai 2017 av lysbringer 1 Lenke til kommentar
lysbringer Skrevet 15. mai 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. mai 2017 Hei, er det noen av dere som har løsningsforslag til gamle eksamen? Lenke til kommentar
KittyNat Skrevet 15. mai 2017 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2017 (endret) Hei, er det noen av dere som har løsningsforslag til gamle eksamen? Aner ikke hvordan man sender vedlegg her Endret 15. mai 2017 av KittyNat Lenke til kommentar
Kovalevskaja Skrevet 15. mai 2017 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2017 Hei, er det noen av dere som har løsningsforslag til gamle eksamen? Aner ikke hvordan man sender vedlegg her (hvilken eksamen er det snakk om?) Og kan du værsåsnill å sende til meg også? Lenke til kommentar
lysbringer Skrevet 15. mai 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. mai 2017 Hei, er det noen av dere som har løsningsforslag til gamle eksamen? Aner ikke hvordan man sender vedlegg her Du trenger bare å trykke på svar, også ser du nederst til høyre (ved siden av hvor det står post), og trykker på "bruk full editor". Når du får opp det, kan du bare legge til filer Lenke til kommentar
Kovalevskaja Skrevet 18. mai 2017 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2017 Legger dere noe vekt på kompetansemålene? Ser at mange av de blir brukt (i ulike formuleringer) på del en. Lenke til kommentar
lysbringer Skrevet 18. mai 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. mai 2017 Legger dere noe vekt på kompetansemålene? Ser at mange av de blir brukt (i ulike formuleringer) på del en. Alltid! Eksamen blir jo laget med kompetansemålene som utgangspunkt! Lenke til kommentar
Mindfullness Skrevet 19. mai 2017 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2017 Har noen av dere gjort eksamen 2014 vår? Jeg lurer på hvordan man skal lage krysningskjemaet i oppgave 4 c. Lenke til kommentar
Kovalevskaja Skrevet 19. mai 2017 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2017 Har noen av dere gjort eksamen 2014 vår? Jeg lurer på hvordan man skal lage krysningskjemaet i oppgave 4 c. https://www.udir.no/globalassets/filer/vurdering/eksamen-vgo/vurderte-elevtekster/bio2_vurderte_elevsvar_v2014_publisert_070515.pdf Hva ville dere hatt med under "grunntrekkene i evolusjonsteorien"? nevne Darwin (bare kort referere), mikro- & makroevolsujon, mekanismene bak/faktorene som driver evolusjonen, naturlig seleksjon? "hva slags kunnskap den bygger på" som er under samme kompetansemål ville jeg kanskje tatt med: finkene på galapagos, , homologi, overflødige organer, fossiler, fellestrekk i fosterutvikling og biokjemi, likhet i arvemateriale. Kompetansemålet "gjøre greie for teorier om hvordan livet på jorda har oppstått, beskrive noen hovedtrekk i hvordan utviklingen av livet på jorda har foregått": endosymbiose? milepælene? Lenke til kommentar
lysbringer Skrevet 19. mai 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. mai 2017 Hei. Jeg har ikke startet med biologi-faget ennå. Starter i kveld, skal repetere alle kapittelene. Lenke til kommentar
Kovalevskaja Skrevet 20. mai 2017 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2017 Hva tenker dere ved "Forklare hvordan genregulering av gener kan styre biologiske prosesser?"? Tenker at proteinsyntesen og genetikk (epigenetikk?) er mulige relevante temaer, men vet ikke helt hva det forventes av man svarer. En biologisk prosess er jo prosesser som alle levende organismer har, og genregulering er jo hvordan genene reguleres,,,, altså hvilke gener som blir uttrykt? (transkripsjon?) Lenke til kommentar
lysbringer Skrevet 20. mai 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. mai 2017 Hva tenker dere ved "Forklare hvordan genregulering av gener kan styre biologiske prosesser?"? Tenker at proteinsyntesen og genetikk (epigenetikk?) er mulige relevante temaer, men vet ikke helt hva det forventes av man svarer. En biologisk prosess er jo prosesser som alle levende organismer har, og genregulering er jo hvordan genene reguleres,,,, altså hvilke gener som blir uttrykt? (transkripsjon?) Ja, det handler om hvordan utrykkingen av gener blir regulert i kroppen. Epigenetikk og metylering er vel det beste eksemplet jeg kommer på nå. Lenke til kommentar
eal911 Skrevet 20. mai 2017 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2017 Noen som har noen tidligere eksamener med løsningsforslag de ønsker å dele? Lenke til kommentar
Kovalevskaja Skrevet 20. mai 2017 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2017 Hva er riktig svar her? Forhåndssensuren sier A (kanskje bare slurv?), men en eksamensguide jeg har sier D (som jeg synes virker mest rimelig; fordi kurvene viser at de to stoffene varierer på samme måte over tid, men ikke hvorfor det er slik). Lenke til kommentar
Kovalevskaja Skrevet 20. mai 2017 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2017 (endret) Noen som har noen tidligere eksamener med løsningsforslag de ønsker å dele? Vår2016, eksamenen ligger på Udir. Skal ikke love at alt er rett. Gjerne kom med innspill. Ser nå at jeg på 5a2. glemte å gange med 1/2, altså skrive fullstendig svar,,, 2/4 sjanse for å være delvis immun, 2/4*1/2 sjanse for at det blir en gutt som er delvis immun. EKSM_VÅR16.docx Endret 23. mai 2017 av stravinsky 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå