AnonymDiskusjon Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 Hei. Jeg skal leie en leilighet og utleieren ønsker å bruke sin egen kontrakt. Jeg har leid før og har alltid benyttet standardkontrakter, men nå ønsker utleieren altås å bruke en kontrakt jeg ikke har sett før, og den virker ikke så veldig profesjonell. Problemet er at jeg har veldig lyst på leiligheten, men veldig usikker på å om jeg bør skrive under.. Hva skal jeg gjøre?? Anonymous poster hash: 85f8e...898 Lenke til kommentar
Spectryx Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 Det har jo ikke så mye å si hvilken type kontrakt det er, det som er viktig er innholdet. Det blir enklere å hjelpe deg om vi kjenner til hva som er skrevet. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 Hva skal jeg gjøre?? Legge ut kontrakten her (med sensurerte navn og adresse) så proffene kan si om den er innafor eller ikke Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2017 Hei. Jeg skal leie en leilighet og utleieren ønsker å bruke sin egen kontrakt. Jeg har leid før og har alltid benyttet standardkontrakter, men nå ønsker utleieren altås å bruke en kontrakt jeg ikke har sett før, og den virker ikke så veldig profesjonell. Problemet er at jeg har veldig lyst på leiligheten, men veldig usikker på å om jeg bør skrive under.. Hva skal jeg gjøre?? Anonymous poster hash: 85f8e...898 Du kan jo enkelt sammenligne den med standardkontrakten. Og så kan du poste forskjellene du stusser på her inne til vurdering om det er enklere enn å scanne hele kontrakten og anonymisere den. Du får uansett ingen gode svar uten at du oppgir det faktiske innholdet i denne nye kontrakten. Anonymous poster hash: b1a79...94a Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 Sensurer og legg ut kontrakten så kan folk si om de ser noe fishy. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 18. mars 2017 Del Skrevet 18. mars 2017 Er du usikker bør du få kontrakten gjennomgått av noen som har peiling på husleierett. Leietaker har mange ufravikelige rettigheter i husleieloven, men det er også en del fravikelige rettigheter, og disse kan bli ganske dyre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå