Gå til innhold

Noken som har testa SE P900

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har prøvd p900.

Det var en fyr på en mobilbutikk i Svergie som hadde den.

Det må være den beste tingen jeg har hatt under min kontroll.

Den var så digg. Hærlig fargeskjerm.

Den ser ikke blå ut i skjermen som p800 gjorde

p900 skjermen ser ut som en dataskjerm :thumbs:

Endret av kul_11
Lenke til kommentar

Den ser bedre ut en p800, og kanskje har de fått bedre reaksjon i tastene også. Det er vireklig ræva på p800. Og T9 har de fått med seg, ikke ille å få det inn på flaggskipet som har alt. Jeg klarer ikke å skrive meldinger på p800 uten å bruke pennen på det minitastaturet man kan få fram, sånn tekstgjennkjenning duger bare ikke. Hmm, jeg vil ha en p900, noen som kan gi meg litt penger?

Lenke til kommentar

Jeg har en P900, bare fyr i vei hvis det er noe spesiellt du lurer på. Har brukt P800 i et år fra før.

Største forskjellene sammenlignet med P800 er:

-Skjerm - P900 skjermen er absolutt nydelig, beste jeg har sett på mobil/PDA i denne størrelsen!

-Tastatur - Det er nå elektronisk og separat fra skjermen, ulikt P800. Det er opplyst av et pent blått lys. Knappene er behagelige å bruke. Har også T9.

-Stylus (penn) - Mer lik en vanlig PDA stylus nå (selvom kortere, tynnere og lettere). Den er grei å bruke for mitt vedkommende, men kunne godt vært noe tyngre.

-Kameraet er noe bedre, flere valg muligheter, og kan ta nå ta opp video (så lenge man ønsker, begrenset bare av tilgjengelig minne på minnebrikken).

-Jog Dial (5-veis navigerings hjul) - Forbedret i form av et den er gjort større og lettere å komme til.

-Skjermstørrelse med flippen lukket er nå betraktelig større og kan vise en oppløsning på hele 208x208 pixler (flipp åpen = 208x320 pixler).

-Interface - Kan nå tilpasses langt mer enn man kunne med P800, ved å installere og bruke "Themes". En rekke meny valg er også gjort mer "logiske". E-post meldinger blir nå vist med tittel under avsender slik at det er lettere å skille "SPAM" fra vanlig mail. MMS er også forbedret. Det er en hel del mindre forandringer her altså, som gjør P900 langt mer behagelig å navigere enn P800 var. Bruken av Jog Dial når flippen er åpen er også forbedret, og man kan nå endelig navigere gjennom stort sett alle meny-valgene ved hjelp av kun EN HÅND.

-P900 har fått en ekstra/tilleggs prosessor for grafikk som gjør at video avspilling og 3D spill nå er mye "smooth'ere".

-Batteriet er større (mer kapasitet) - 1260MAh (P800 = 1000MAh). Jeg har merket en kraftig forbedring når det gjelder batteri leve tiden. Ikke at P800 var dårlig, men trass i en kraftig forbedret skjerm, er batteri tiden på P900 langt bedre. Ved relativt MYE bruk klarer den fint 3 dager, med mindre bruk skal batteriet fint kunne holde en uke.

-Krybben er forbedret i form av at den har en litt annen fasong og virker tyngre, ser mer "classy" ut. -Noe som generellt gjelder for utseende til P900 - den ser mer profesjonell ut.

-Du kan nå oppgradere firmware'en (programvare) over internet - gjorde dette idag, og det funket utmerket.

-Høyttaler (speakerphone) volum virker bedre. Volumet generellt virker høyere, sikkert p.g.a at høyttaleren bak er gjort større.

-Størrelse, vekt, utseende, hvordan den føles i hånden og alt det der merkes godt i positiv retning, i forhold til P800. Mange småting, som at det nå er små knotter som dekker hullet til øretelefonene etc., for å hindre støv å trenge inn. Hurtig knappene for kamera og internet er formet annerledes og mye lettere å trykke ned nå.

-Musikk avspilling (MP3/Ogg) gjennom headset er i samme klasse som P800 - altså utmerket! Headset'et som følger med P900 ser litt annerledes ut enn det som fulgte med P800 - fått en mørkere farge og ser bedre ut, pluss slike små ørebeskyttelse greier på endene. Du får også med en pussefille for skjermen denne gangen, og bedre bæreveske (men belteklipp).

Det er alt jeg kommer på nå. Mange tilsynelatende små forandringer fra forgjengeren, men når man legger det sammen.... - Får du den ultimate blanding av mobil og PDA! :)

- Etter min mening.

Endret av sinnabrus
Lenke til kommentar
nei, p900 er mindre enn p800 ja.men det er også en hel haug med forskjeller!

bla. større og bedre skjerm (65000 fargers)

den "taste"flippen rører ikke lenger på skjermen men er "digital"...

mere minne og mye annet rart!!

Jeg mener at skjermen skal være like stor, bare med flere farger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...