Gå til innhold

Minnekort - max 32GB, hvordan bruke 64?

Anbefalte innlegg

Har et dashbordkamera som ikke takler minnekort større enn 32 GB.

Har hørt at man kan gjøre noe med minnekort større enn 32 GB slik at de kan brukes i kameraet, noe som hadde vært fint da jeg har noen 64 GB kort liggende.

Er det noen som vet noe om dette, og i tilfelle hva man gjør? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynn med og se i manualen for kameraet, det skal stå i spesifikasjonene hvor stort minnekort det støtter, det kan hende at det ikke støtter mer en 32gb. Du kan også søke på nettet om spesifikke kamera angående 64gb, bare og skrive kamera sitt navn og 64gb så burde du få noen treff i google angående dette.

Lenke til kommentar

Begynn med og se i manualen for kameraet, det skal stå i spesifikasjonene hvor stort minnekort det støtter, det kan hende at det ikke støtter mer en 32gb. Du kan også søke på nettet om spesifikke kamera angående 64gb, bare og skrive kamera sitt navn og 64gb så burde du få noen treff i google angående dette.

Det står i manualen at kameraet ikke støtter kort over 32GB, men siden jeg hørte at man kunne gjøre noe med kort over 32GB (formatere som du sier) for å bruke disse i kameraet så tenkte jeg dette hadde vært fint siden jeg har en del 64GB kort liggende.

Lenke til kommentar

Støtter ikke kameraet SDXC så får du ikke gjort noe med det. Du kan evt. se om det finnes en firmwareoppdatering til kameraet som gir det SDXC-støtte.

Noen kameraer har støtte for SDXC men ikke exFAT. I disse tilfellene kan man formatere et 64GB-kort som FAT32 i stedet. De fleste nye SD-kort kommer ferdig formaterte som exFAT.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Støtter ikke kameraet SDXC så får du ikke gjort noe med det. Du kan evt. se om det finnes en firmwareoppdatering til kameraet som gir det SDXC-støtte.

Noen kameraer har støtte for SDXC men ikke exFAT. I disse tilfellene kan man formatere et 64GB-kort som FAT32 i stedet. De fleste nye SD-kort kommer ferdig formaterte som exFAT.

Jeg er, for å si det mildt, veldig grønn på dette området, og kjenner ikke til sammenhengen  mellom de forskjellige typene av kort.

Jeg finner en link for å formatere 64 GB kort over til et format som kameraet takler, men her var det en del trykking som jeg ikke tør utføre da jeg kanskje kan gjøre noe galt. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...