Gå til innhold

TV-signaler på plombert TV

Anbefalte innlegg

Hei! For en stund tilbake plomberte jeg tv-en da jeg ikke ønsket å betale lisens, og jeg hadde en dekoder utenom. Som en enda fattigere student enn jeg var da, har jeg nå også sagt opp TV- og bredbåndsabonnementet mitt, og spleiser heller på Internett med naboen. Men vi har TV-kanalene inkludert i borettslaget, og lurer på om det er en slags boks jeg kan bruke uten programkort, slik at jeg får signalene inn i tv-en uten å koble antennekabelen i TV. For det funker dårlig når den er plombert. Håper noen kan hjelpe!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om tv kanalene er inkludert er vell selve dekoder inkludert også?

Nei, den er fra canal digital, og noe jeg fikk med da jeg bestilte bredbånd første gang. Man får ikke kjøpt bredbånd eller TV-pakker enkeltvis. Så den funker bare med programkortet jeg også fikk med, men som ikke funker uten abonnementet.

Lenke til kommentar

Kan det være analoge kanaler det er snakk om? Det var jo det normale før i tiden.

Nei, CD tilbyr ikke dette uten dekoder inkludert.

Trådstarter må hente dekoderen sin... Spør styret om du ikke vet hvor.

Dersom det er flere som deler en leilighet, så sitter nok en på dekoderen til leiligheten på sitt rom??

Er du uheldig så kan det være at man har avtale om at hver leilighet må kjøpe sin dekoder. Det er ikke vanlig. Da har du en spesiell pris på ny dekoder eller se på finn. Hør med styret, dem har svaret.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

For en stund tilbake plomberte jeg tv-en da jeg ikke ønsket å betale lisens, og jeg hadde en dekoder utenom.

Det hjelper ikke å plombere TV-en og bruke ekstern dekoder. Da har man jo allikevel en lisenspliktig TV-mottaker...

Men vi har TV-kanalene inkludert i borettslaget, og lurer på om det er en slags boks jeg kan bruke uten programkort, slik at jeg får signalene inn i tv-en uten å koble antennekabelen i TV.

Da trenger du en dekoder som du hadde før. Som sagt over her, så skal du da få en dekoder gjennom den kollektive avtalen i borettslaget. Og blir lisenspliktig hvis Canal Digital rapporterer som de skal...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...