Gå til innhold

Hva synes dere om dette?


Anbefalte innlegg

Jeg har sett en del ekstreme kjølinger...men hva med vannkjøling med flytende butan eller no i den veien.... Jeg mener da en eller annen væske som er iskald som på en eller annen måte skal presses inn i en vannkjølingspakke.... Jeg vet jo at butan er iskald....uansett hvor varmt det har vært....Deres meninger? Eller? Hvis dere ikke forsto helt så er det bare å spørre...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tar jeg ikke feil går fjernstyrte biler på en nitrometan blanding, 5-25%.

Dette er brannfarlig/eksplosivt og jeg har aldri opplevd at nitro er noe kaldere enn hvilken som helst annen væske.

Ja du har visst rett... men hva med den væsken noen kaller på engelsk liguid water.... Hva om jeg klarer å få den inn i et vannkjølingssystem... Ikke bry dere om kablene og slikt... Har kjøpt meg noen kabler og alt sammen som skal kunne tåle meget kalde temperaturer..

Lenke til kommentar

Folkens.. tenk dere litt om da. Verken nitrogen eller butan er kaldt når det ikke fordamper. Det er nettopp når det fordamper at det absorberer mye varme og bli kaldt. Om dere setter det i et lukket system som i vannkjøling så vil det ikke bli kaldt overhodet.. ikke før systemet går i 1000knas.

 

Hadde det dere snakket om fungert så hadde det vært en evighetsmaskin.. og de finnes som kjent ikke.

Lenke til kommentar
butan er jo passe eksplosivt, så det er nok ikke å anbefale. bedre

men tørris og den slaks. det mister du bare hendene og eventuelt

tunga på:)

miste hendene på tørris :laugh::green:

 

da vil du miste dem... jeg kan holde tørris uten å miste hendene...

 

men dessverre er tørris hardt...

 

selve ideen her om å bruke en av de kalde væskene er snakk om fasekjøling...

 

eneste det er noe poeng å tenke på er en væske som har lav varmekapasitet... har du mye raddiskraft, kan det virke kanskje bedre...kankke si helt sikkert om det der...

 

men for guds skyld, disse eksplosive stoffene vil fordampe og danne høyt trykk til de slipper ut og da *pang pang*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...