OlaML Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 (endret) Lock On: Modern Air Combat er endelig ute i Norge! Det vil si, Platon hadde det på fredag, noe som jeg ikke visste. "Forhåndsbestilte" fra Bestshop...skulle ringe å kansellere før jeg kastet meg i bilen. Var lettere opprørt. Sjekket posten først. Der lå det. Eller en lapp som sa at jeg kunne hente det på posten ihvertfall. Trodde det fikk plass i kassa jeg da men... Uansett, har lært leksa, butikker du kan gå inn i får det samtidig som de som sender til deg, så hvis det ikke er en "exclusive"-greie, eller en "hard" dato, ikke forhåndsbestill. Løp og kjøp folkens, dette rocker. MiG-29 Fulcrum http://www.lawryplayle.f2s.com/ScreenShot_011.jpg Su-27 Flanker http://sunstarentertainment.maddsites.com/images/1lomac1.jpg F-14 Tomcat (AI) http://sunstarentertainment.maddsites.com/images/1lomac7.jpg Endret 3. desember 2003 av olaleier Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Hmm, bildene virker ikke, men er det bra*? Lenke til kommentar
Zlash Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 (endret) hvor ligger "platon"? Jeg vil kjøpe Endret 3. desember 2003 av Zlash Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Trodde ikke det hadde release før fredag jeg, damn, forte seg hjem etter jobb og sjekke postkassa... (Hvis gamesmix har sendt det da, noe de sikkert ikke har gjort...) des,OUT! Lenke til kommentar
Stig_W Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 I følge reviews på bla GamesDomain så skulle ikke dette spille være noe særlig bra... Lite variasjon, dårlig fysikk og mer action enn simulator.. Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 I Bergen ligger det mellom Olav kyrres gate og torvallmenningen? Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 (endret) Platon = sjappe i Bergen. Pastet feil i første post, skal fikse. Rappa screens fra noen amerikanere. (Har ikke kommet meg på posten ennå, to smertefulle timer å vente) Her er noen andre: http://free.one.picturehost.co.uk/5b.jpg http://free.one.picturehost.co.uk/ScreenShot_111.jpg http://free.one.picturehost.co.uk/lomac9.jpg Ok, Track IR 2 er bestilt, supermanual fra http://www.lomac-manual.com er bestilt. Nå kan jula bare komme og gå! Endret 3. desember 2003 av olaleier Lenke til kommentar
Zlash Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 I følge reviews på bla GamesDomain så skulle ikke dette spille være noe særlig bra... Lite variasjon, dårlig fysikk og mer action enn simulator.. er IKKE enig i deg der. Har du prøvd demoen? Er riktignok noen detaljer innenfor fysikken som ble fjernet (får å gjøre spillopplevelsen bedre), men dette finnes ikke på noe annet moderne flysimulator spill heller. Jeg tenker mest på Flaps og bremsesystemene. Det er kanskje ikke så realistisk som Microsoft Flight Simulator, men det er fortsatt det beste "moderne" krigsflysimulatoren gjennom tidende. (etter min mening) Det bil komme en del fysikkkorrigeringer på alle flyene i løpet av kort tid. Dette gjelder spesielt for A-10 flyet Lenke til kommentar
Zlash Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 (endret) Fjern bildene pls. Det er ikke ønsket på forumet. Lag heller linker til nettsider hvor du kan se dem Endret 3. desember 2003 av Zlash Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 I følge reviews på bla GamesDomain så skulle ikke dette spille være noe særlig bra... Lite variasjon, dårlig fysikk og mer action enn simulator.. Leste den jeg og. Overrasket. Gamesdomain pleier være bra, men den anmelderen var helt på jordet. Hva fysikken angår, så banker den alt av alle simulatorer, med lite unntak av landinger og kræsjlandinger. Der er IL-2 kongen. Variasjon? Hmm. Du kan fly F-15, A-10, MiG-29, Su-27, Su-33 og Su-25. Skyt tanks, bomb tanks, bomb alt mulig annet, luft-til-luft med en haug missiler, Su-33 opererer fra russisk hangarskip og kan fylle drivstoff i luften (F-15 og A-10 også), det er instant action, en kompleks mission/campaign-builder, fire campaigns, grundig trening og stabilt online-spill på ubi.com og hyperlobby. Hva mer kan man ønske seg? Mer action enn simulator? Prøv ett nattoppdrag i Su-25 (uten HUD eller annen fancy pingle-instrumentering) og rapporter tilbake. Nedsiden: Det er rapportert om endel bugs + endel ustabiliteter, akkurat som de fleste andre fete simulatorer de siste åtte årene. Patch er på vei. Og, det er det mest krevende spillet på markedet. P4 3,2 / 9800 Pro folk må skru ned grafikken for å få dugelig fps, men det varierer endel etter tweaking/oppsett. Jeg har en P4 2.4, 512 meg ram, Ti4200 128 4x og fikk helt grei fps (18-30) i demoen uten å skru ned altfor mye. Terreng og scenery er på max. Men vi får se hvordan det går med 20+ units i luften, 50+ på bakken og overskyet... Lenke til kommentar
Stig_W Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Nå var GamesDomains anmeldelse basert på PS2 utgaven... Jeg sysnes det virker rart at en simulator som kjører på den etterhvert eldende hardwaren til PS2 skal kunne gi en state of the art opplevelse på PCen.. det er vel også begrenset hvor mye kontroll man har over flyene så lenge at spillet er gitt ut på konsoll.... Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 PS2 utgaven?! Tror du har lest feil, er ikke sjans for at dette her kommer på konsoll! Lenke til kommentar
Stig_W Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 PS2 utgaven?! Tror du har lest feil, er ikke sjans for at dette her kommer på konsoll! Jepp, stemmer det. Blanda det sammen med det nye flyspillet utgitt av LucasArts...Sorry Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 PS2 utgaven?! Tror du har lest feil, er ikke sjans for at dette her kommer på konsoll! Jepp, stemmer det. Blanda det sammen med det nye flyspillet utgitt av LucasArts...Sorry Kan skje den beste! Forklarer anmeldelsen også, selv om Gamesdomain ikke ga Lock On mer en halv score. Lenke til kommentar
Zlash Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 (endret) Håper det bare blir et hav av ulike våpen konfigurasjoner og velge mellom. Og at flyet blir merkbart tyngere med flere missiler/bomber. Er enig i at landinger og takeoff var litt for enkelt i spillet. I jane's F15 husker jeg at prosedyrene for takeoff var ca slik: 1. Kontakt tårnet og be om tilattelse til å ta av 2. Aksellerer 60% til flyet kommer opp i X hastighet (hastigheten må regnes ut i forhold til vekten av flyet, som blir påvirket av bomber/raketter som du har lastet på) 3. Løft neses 10-15 grader opp fra bakken og aksellerer 80% 4. Løft nesen ca 30-40% og aksellerer opp til 99% 5. Takeoff Hvis du ikke gjorde det riktig ville flyet har problemer med å øke hastigheten, som igjen gjorde det umulig å lette fra flyplassen. I forhold til Lock on: 1. Aksellerer opp til 100% 2. Ta av innen rullebanen slutter. Endret 4. desember 2003 av Zlash Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Jeg synes at skal man først lage en simulator så bør alt være skikkelig simulert. Om takeoff er liksom "tonet ned" eller noe slik at alle kan komme seg opp i lufta synes jeg egentlig det er litt tøv. Det er jo slikt man har Quick Combat o.l. for. Takeoff/landing er en stor, viktig del av det å fly. Jaja. PS: IL2 ROXX=R JOO Lenke til kommentar
Peedee Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Jeg synes at skal man først lage en simulator så bør alt være skikkelig simulert. Om takeoff er liksom "tonet ned" eller noe slik at alle kan komme seg opp i lufta synes jeg egentlig det er litt tøv. Det er jo slikt man har Quick Combat o.l. for. Takeoff/landing er en stor, viktig del av det å fly. Jaja. PS: IL2 ROXX=R JOO Hei, jeg er enig med posterne her om realism og "flysimulatorer". Men husk at dette tross alt er dataspill. Ordentlig piloter har årevis med daglig utdanning og trening for å operere flyene sine. Vi bruker ei helg for å kunne gjøre oss såpass kjent at vi kan spille gjennom campaignoppdragene. Litt forskjell. Når det gjelder Janes F-15 så mener jeg da å huske at første patch der faktisk rettet opp de alt for lette landingene? (korriger meg om jeg tar feil... men 97% sikker på den). Eagle Dynamic jobber allerede med flight models i Lomac, ser her fra foreløpig patch fix listen fra offisielt forum: "5- External fuel tanks now have weight and effect balance 6- A-10 and Su-25 low speed AoA > 30 (such as a tail slide) has been corrected 17- Rudder inputs have been adjusted" For hele listen se her: http://forums.ubi.com/messages/message_vie...d=zrnzc&tpage=1 Visstnok en veldig foreløpig liste, de jobber med flere saker... Alt i alt mener jeg en simulator skal greie å ta deg ut av hverdagen og gi deg følelsen av å fly i et kampområde. "Riktig" flight models er bare en del av pakka da. Svært få av oss har flydd noen av disse flyene. Noen av de som har har til og med sagt at A-10 i Lomac var veldig nærme, rudder controll var noe som ikke var helt riktig, men ellers.... Men vi må ikke glemme at det er tross alt spill og vi betaler 400 kr sånn cirka. En ordentlig simulator koster mange, mange millioner. Dr.Peedee Lenke til kommentar
darker Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 hva er system reqs på lock-on? dvs, minimums krav på skjermkort, resten av specsa mine er garantert gode nok. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 jeg er enig med posterne her om realism og "flysimulatorer". Men husk at dette tross alt er dataspill. Ordentlig piloter har årevis med daglig utdanning og trening for å operere flyene sine. Vi bruker ei helg for å kunne gjøre oss såpass kjent at vi kan spille gjennom campaignoppdragene. Litt forskjell. Er du klar over at man kan ta alt av sertifikater for å fly på 6mnd i usa? Så er det bare utskjekk som gjennstår, så kan du i prinsippet være co-pilot på 747. Virkeligheten er noe annet, ingen ansetter en pilot uten erfaring til å fly 747. En annen interessant ting er at man i teorien aldri behøver å ha vært i et fly før man flyr første turen.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå