Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er jeg urimelig - mtp. tid og prioriteringer?

Anbefalte innlegg

Dater en jente som mener jeg ikke prioriterer nok tid til henne. Jeg ser meg uenig dette, men tenkte å få noen uavhengige parter til å gi sin mening.

Jeg: Arbeider fulltid++ i turnus, trener aktivt og har et over middels stort sosialt nettverk Hun: går på skole og har ingen faste aktiviteter på kveldstid. Hun mener jeg tilbringer altfor lite tid til henne, snakker for lite på telefon og svarer for sjeldent på melding/snap. Vi bor ca. 1 times tid fra hverandre med tbane og ser hverandre kanskje 2-3 ganger i uken. Vi snakker på telefon ca. 1 time hver eneste dag, så og si uten unntak. i tillegg til dette får jeg kanskje 10-20 meldinger og samme antall snaps og fb-meldinger. Et stort antall av disse meldingene/snapsene/fb-meldinger handler om hvorfor jeg ikke svarer henne eller hva jeg gjør, ofte spør hun om det samme på melding/snap/fb. Bruker telefonen lite på jobb og svarer derfor når jeg er ledig, noe som varierer veldig Jeg merker hun blir snurt når jeg sier jeg er sliten etter jobb, men prioriterer allikevel å snakke med henne på telefon selv om jeg helst skulle lagt meg, fordi jeg skal tidlig opp dagen etterpå. Hun viser også manglende forståelse for at jeg har en jobb og må prioritere jobben når jeg er der, fremfor å svare på melding/ringe.

Hvis jeg sier jeg skal være med kameratene mine blir hun også opprørt over at jeg ikke vil ha henne med på guttekveld. Jeg mener hun mangler forståelse for at man også trenger tid til kamerater, mens hun sier det er fordi jeg ikke prioriterer henne. Jeg tror feilen her er at hun har for mye fritid i forhold til meg og sitter dermed og teller sekunder til hun får se meg igjen. Jeg på min side har et aktivt liv og tenker derfor ikke så mye på det og utnytter heller tiden vi har sammen på en god måte.

Så hva mener dere, er jeg urimelig?

Anonymous poster hash: edd6b...3eb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis hun mener du bruker for lite tid på henne så gjør du det. Det er ikke noe å argumentere mot.

Spørsmålet er om hennes forventning om tidsbruk er noe du kan innfri eller ikke. Hvis ikke dere sammen kan bli enige om noe som begge er fornøyd med, vel… Da er det vel bare en ting å gjøre, er det ikke?

Lenke til kommentar

Det høres ut som du plages med hele greia.

Du har iallefall for mye å gjøre til å finne deg dame i tillegg.

Hvordan fikk du dét til innimellom alt egentlig? Og tenkte du ikke over hvor det kom til å bære hen?

Si høflig fra til denne dama at det rett og slett ble for mye, og bruk tiden på alt det som tydeligvis interesserer deg mer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

En klassiker dette. Dere må rett og slett møtes på halvveien om dette skal fungere, og om selv det er for mye for deg og for lite for hun, så passer dere ikke sammen. Enkelt og greit. Det kommer bare til å bli sure miner, sutring, krangling, dårlig stemning.....

• Liker 2
Lenke til kommentar

Har ikke noe med at det er andre ting som interesserer meg mer, men for meg handler det om å få plass til alt som interesserer meg i en aktiv hverdag - inkl. henne. Jeg tenker jo at om hun hadde hatt en hobby/større vennekrets så hadde hun ikke følt at jeg underprioriterer henne. Har jo full forståelse for at dagene virker lange når man har skole på dagtid og kveldene stort sett går med til netflix og tv-serier.

Anonymous poster hash: edd6b...3eb
Lenke til kommentar

Jeg har opplevd å være i samme situasjon som deg, ca.

Har dere vurdert tanken på at prioriteringsproblemene egentlig handler om noe helt annet? For slik jeg ser det så har ikke dere for lite/for mye kontakt. Jeg våger å legge en knapp på at dere sliter med tillitsproblematikk og usikkerheter. Du føler deg trygg og vet hvor du står, du føler deg forelsket og samtidig klarer du å ha et sunt forhold til hverdagen rundt deg. Hvorfor klarer ikke hun å gjøre det samme? Kanskje hun er usikker på sitt ståsted i forhold til dere og trenger noen forsikringer.. Kanskje dere kan forsøke å løse dette med å tilbringe litt tid sammen og pleie kjærligheten litt?

Anonymous poster hash: f1f13...519
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke om det har noe å si men kommer med et perspektiv

Ble slutt for 7 måneder siden og når vi var sammen så fant vi hele tiden på noe. Husker at jeg ble stresset hvis vi lå å så på Netflix sammen lenge osv.. Nå når det er slutt sitter jeg å ser på Netflix og serier/filmer alene, og det verste er at jeg kunne ofret armen min for at hun lå her med meg og så disse seriene eller filmene med meg. 

Husk å sett pris på øyeblikkene. Bruk tid på henne.

Anonymous poster hash: 2ee4d...a36
Lenke til kommentar

Spørsmålet er om det vil forandre seg til det bedre eller til det verre. Det virker som om dette er et relativt stort problem for deg og hvis det fortsetter så er forholdet døfødt.

Du må rett og slett snakke med henne, hjelper lite å snakke med tilfeldige folk på et forum. Eventuellt at forumfolket snakker med henne, men det hjelper nok omtrent like lite.

Det er mange som har forhold der de ser lite av hverandre og har det bra den tiden de er sammen, men etter hva jeg har sett her på forumet så tilhører det sjeldenhetene. Jeg tviler sterkt på at dama di klarer å tilpasse seg til et slik liv når hun er av den typen som trenger mer enn du kan/vil gi.

Lenke til kommentar

Det høres ikke ut som du er stormforelsket akkurat, er du sikker på du egentlig vil være sammen med henne? Jeg vet ikke hvor gamle dere er, men å treffes 2 dager i uka er ikke noe å bygge et seriøst forhold på, da har dere et ungdomsforhold.

Uansett blir det som nevnt av andre - hvis 3 dager er mye for deg, og 5 dager er lite for henne, da passer ikke prioriteringen deres sammen. Ingen av dere prioriterer objektivt feil, men dere prioriteter fortsatt feil ifht hverandre. Hvis ingen av dere ønsker å endre på dette, er det liten vits i å fortsette.

Test deg selv - hvor lei deg hadde du egentlig blitt om hun slo opp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...