iMarius Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Hei. Regner med det er flere enn meg som har fått automatisk strømmåler i hus. Noen av dere som har strømmåleren med merket Kamstrup? Har dere funnet en app som fungerer til den? Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Ja det er jeg også veldig interessert i! 1 Lenke til kommentar
iMarius Skrevet 13. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2017 Ja det er jeg også veldig interessert i! Kamstrup har laget en app selv (kamstrup smart meter), men har ikke funnet ut hvordan man får den til å fungere. Står bare "error, no internet connection". Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 (endret) Kanskje det ikke er montert wifi modul på den? Endret 13. mars 2017 av Baardsen Lenke til kommentar
iMarius Skrevet 13. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2017 (endret) Kanskje det ikke er montert wifi modul på den? Virker ikke som om wifi-modulene selges i Norge. Endret 13. mars 2017 av iMarius Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Protokollene for disse målerne er vell ikke tilgjengelig enda, så tvilsomt at det finnes noen fungerende app her på berget. Det er netteier som åpner opp for dette, når vet vi ikke. Det er iallefall kort fortalt det jeg har lest rundt om. Lenke til kommentar
iMarius Skrevet 14. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2017 Ok. Takk for godt svar Får vel bare vente da. Protokollene for disse målerne er vell ikke tilgjengelig enda, så tvilsomt at det finnes noen fungerende app her på berget. Det er netteier som åpner opp for dette, når vet vi ikke. Det er iallefall kort fortalt det jeg har lest rundt om. Lenke til kommentar
marvor Skrevet 1. juli 2017 Del Skrevet 1. juli 2017 Ok. Takk for godt svar Får vel bare vente da. Protokollene for disse målerne er vell ikke tilgjengelig enda, så tvilsomt at det finnes noen fungerende app her på berget. Det er netteier som åpner opp for dette, når vet vi ikke. Det er iallefall kort fortalt det jeg har lest rundt om. Her er en løsning som kanskje vil fungere? https://www.intin.no/produkt/northq-power-reader/ Lenke til kommentar
toreae Skrevet 13. januar 2018 Del Skrevet 13. januar 2018 Vekker liv i tråden. Er det noen som har fått noe til å virke? Lenke til kommentar
MontBlanc Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 Henger meg på denne heg også. Har kjøpt wifi-modul og har fått den til å koble seg opp, men for å få ut data er man avhengig av å ha en krypteringsnøkkel. Har foreløpig etterspurt dette fra Kamstrup, men sntar jeg må høre med det lokale e-verket (som sikkert blir livredde bare man nevner kryptering) Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 Henger meg på denne heg også. Har kjøpt wifi-modul og har fått den til å koble seg opp, men for å få ut data er man avhengig av å ha en krypteringsnøkkel. Har foreløpig etterspurt dette fra Kamstrup, men sntar jeg må høre med det lokale e-verket (som sikkert blir livredde bare man nevner kryptering) Sikkert netteier som har satt krypertingsordet ja, så den får du nok av de. Om de i det heletatt har åpnet for dette enda. Selv leser jeg av min(kaifa) med en RPi og en mbus/usb converter. Lenke til kommentar
Lars Albert Skrevet 16. september 2018 Del Skrevet 16. september 2018 (endret) Hei. Regner med det er flere enn meg som har fått automatisk strømmåler i hus. Noen av dere som har strømmåleren med merket Kamstrup? Har dere funnet en app som fungerer til den? https://cemm.no/ Se her for info. Vi har lagd dings som leser av alle smartmålere. Endret 16. september 2018 av Lars Albert Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 16. september 2018 Del Skrevet 16. september 2018 https://cemm.no/ Se her for info. Vi har lagd dings som leser av alle smartmålere. Nettbutikken er jo ikke på plass en gang, har du mer spesifikasjoner? Lenke til kommentar
Lars Albert Skrevet 16. september 2018 Del Skrevet 16. september 2018 Nettbutikken er jo ikke på plass en gang, har du mer spesifikasjoner? Nettbutikk kommer etter hvert. Vi jobber med saken. Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 Drar opp denne på nytt. Dere som kjøpte, fått til å funke? Erfaringer? hvor handlet dere fra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå