Gå til innhold

WD 200gb Harddiskproblemer under XP

SpiffSS

Anbefalte innlegg

Jeg har en western d 200gb harddisk som jeg har litt problemer med. Når jeg skal kopiere filmer over fra en av de andre diskene, maxtor, blir fila(filmen) uleselig. Begge diskene står på samme Ata kanal. Før fikk jeg kopiert de fleste filmene over på wd disken men nå er det ingen som blir kopiert riktig over.

Når jeg prøver å åpne filmen står det bare at det ikke er en avi fil eller at den er korrupt. Noen som har noen forslag på hva som kan være feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Funker det hvis du legger nye filer direkte på den disken uten å kopiere (les: laster ned ting og tang rett på disken).

Har du kjørt chkdsk?

Funker harddisken hvis du tar den med til en kompis og prøver det samme der?

Edit: Leste ikke nøye nok først.

Endret av El Viking
Lenke til kommentar

Har kjørt chkdsk og finner ingen feil. Har også kjørt diagnoseverktøyet til wd samt alle oppgraderingene til xp. Enkelte ganger blir også andre filer bare korrupte men det fikser seg når jeg kjører chkdsk igjen. Filmene blir korrupte selv om jeg laster dirrekte ned til disken

Lenke til kommentar

oops.. slike feil er det samme som jeg hadde på en disk for ikke lenge siden.. det begynte på et LAN hvor jeg overførte store spill og filmer.. kom opp feilmelding, og filene var uleselig. Jeg overførte alt til en annen disk og formaterte disken med problemer, etter det så funket den ikke.. den starter opp men det er ikke et fil-system på den.

Rart at chkdsk osv ikke viser feil, jeg fikk aldri kjørt chkdsk ferdig.. stod på 99% i flere timer.

Lenke til kommentar
Har du brukt reg fix'en for å aktivere 48-bit lba (store disker) i XP?

Dersom du har gjort det, kan det forårsake kurrupte data. Løsningen er da å installere SP1.

Jasså? Har du mer informasjon om dette?

(det er nøyaktig samme greia som smelles inn med SP1)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...