Lolilo Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Hei. Som mange vet herjer det en mastersyke over landet. Selv har jeg en bachelor i HR og personalledelse, men realiteten er at det er nærmest umulig å få arbeid. Derfor vurderer jeg å søke meg inn på skole nå, i tilfelle jeg ikke har fått meg jobb innen studiene starter. Mitt spørsmål er derfor; Vet dere om videreutdanninger som er attraktive i arbeidsmarkedet som jeg kan ta? En master i organisasjon og ledelse er ikke relevant for min del. Men andre forslag tas imot med et takk! Lenke til kommentar
Bergerr Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 De fleste mastere innen HR krever 2 år yrkeserfaring. Men det er fortsatt et hav av muligheter. Sjekk gjerne samordna opptak, der ligger alle mastere som er innen det offentlige, og man kan kategorisere etter by, grad, etc.. Det er også muligheter på BI og Høyskolen Kristiania, men disse er private, og dermed dyre (men kan være verdt det). BI har hvertfall en master med HR i seg. Ellers så har man jo alltid utlandet. Det er også mulig å bygge på med årsstudium i mye forskjellig, som gjør at man kan spesialisere seg og bygge videre på HR-bacheloren. Lenke til kommentar
Lolilo Skrevet 13. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2017 De fleste mastere innen HR krever 2 år yrkeserfaring. Men det er fortsatt et hav av muligheter. Sjekk gjerne samordna opptak, der ligger alle mastere som er innen det offentlige, og man kan kategorisere etter by, grad, etc.. Det er også muligheter på BI og Høyskolen Kristiania, men disse er private, og dermed dyre (men kan være verdt det). BI har hvertfall en master med HR i seg. Ellers så har man jo alltid utlandet. Det er også mulig å bygge på med årsstudium i mye forskjellig, som gjør at man kan spesialisere seg og bygge videre på HR-bacheloren. Takk for svar! Var gode råd, men ettersom jeg har en ren HR utdannelse så tenker jeg at disse mastergradene i HR er mer ment for de som har studert økonomi og administrasjon. At de ikke vil tilføye meg noe mer utover hva jeg allerede har lært. Men takk for forslag. Settes pris på! Lenke til kommentar
OleBrumle Skrevet 14. mars 2017 Del Skrevet 14. mars 2017 Her er flere mulige videreutdanninger som kan tas med tanke på at man selv ønsker å gå inn og arbeide innen administrasjon og ledelseArbeid og avtalerettArbeidsliv i endringHuman resource managementLedelse i nettverk Offentlig sektor i endring Prosjektorganisering og ledelse Alle disse videreutdanningene finner du på Universitetet i AgderJeg tror en bakvei til det å bli leder også kan skje gjennom det å bli tillitsvalgt. Gjennom å bli tillitsvalgt på en arbeidsplass får du god kunnskap om turnusarbeid, lovverk og arbeid med personal.En annen vei inn til det å bli leder som jeg tror også er en grei start, er å begynne å arbeide i lønnsavdelingen, eventuelt også i administrasjonsavdelingen. Her kan man begynne å arbeide som medarbeider og arbeide seg raskt opp til ledernivå.Når alt dette er sagt, visste jeg selv at det å være leder er kun for spesielt interesserte 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå