Martin Braathen Røise Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Amerikansk nettsted slakter Microsofts nyeste Windows-påfunn: – Dette imponerer meg ikke i det hele tatt Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Kanskje Windows Defender får det bort. 5 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Jeg disabler alltid å gå til quick aksess. Kanskje slipper jeg å se det. Men syns heller ikke noe om dette , denne måten å promotere egne tjenester som er i konkurranse med andre. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Vil de ha færre brukere? For dette er oppskriften på å få færre brukere. 3 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Kan dette være et steg mot reklamefinansiert Windows? Uansett liker jeg det dårlig. Hjelper heller ikke at jeg ikke ønsker å legge *noen* av mine filer i clouden. 1 Lenke til kommentar
timeshift Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 En mer brutal slakt er å finne hos betanews hvor Mark Wilson mener Windows er ikke lengre et operativsystem. 2 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Det er en trist utvikling at færre og færre kundeforhold er helt enkle "Jeg gir deg penger, du gir meg en tjeneste/vare"-transaksjoner. Jeg vil ikke være et produkt, og jeg vil ikke at tingene jeg skal kjøper skal mase på meg. Helt fair at Windows reklamerer til de som får det gratis, men har man betalt skal man slippe reklame. 7 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Men så glemmer jo både artikkelen og folk det faktum at dette er en Insider build, der Microsoft har mulighet til å reklamere i større grad enn den ferdige versjonen. Men om denne funksjonen er der også, så er det jo ikke helt bra. Likevel tror jeg vel meldingen forsvinner med å X den ut. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 (endret) De har allerede tråkka langt over streken ved å f.eks anbefale Chrome-brukere å installere plugins MS tjener penger på. Det er helt fair å levere gratis reklamefinansierte produkter. Da har brukerne et valg og kan la være (som jeg f.eks gjør). Noe helt annet er å først lure brukerne til å oppdatere ("gratis") for så å begynne å reklamere i operativsystemet. Heldigvis blir MS mer og mer irrelevante på klientsiden, får håpe utviklingen fortsetter i den retningen om ikke de skjerper seg. Endret 13. mars 2017 av Audun_K 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 (endret) Riktig. Jeg vil ikke ha reklame på Netflix , HBO og Viaplay som jeg betaler for. Ei heller i apper jeg kjøper (fri for reklame). Man skal imho respektere reklame frihet om man er betalende kunde. En "lisensiert" Windows har man egentlig også betalt og kjøpt i tidligere versjon enten i retail eller oem channel så denne 10 upgrade er ikke gratis. Det gjelder kun de som optet seg inn på previev/insider som man definerer som fri (gratis) Om dette betyr at i siste mainstream pro/none-pro utgave uten forbehold dynke deg med reklame hadde jeg heller betalt et par hundrelapper for Windows 10 free of charge oppgraderingen. Vi har også Enterprise utgave i bedrifter . For litt siden hadde vi også Edge promoteringen som tok ibruk teknikker i notifications for brukere av andre nettlesere. Gjelder dette kun for insider/preview programmet og linjen kan jeg forstå og godta . Da forutsatt at Microsoft kommuniserer dette utad godt nok til at alle får det tydelig med seg. :Er allergisk mot reklame og produkt markedsføring/promotering. Endret 13. mars 2017 av syar2003 Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Er det i det hele tatt mulig å kjøpe en reklamefri Windows uten å registrere seg med navn under kjøpet eller installasjonen, og heller ikke bli plaget eller sporet senere? Det må da fremdeles kunne være lønnsomt for MS å tilby noe sånt? Jeg driter i om prisen er høy, jeg vil bare vite hvorfor det isåfall ikke tilbys når det tross alt var modellen i flere tiår. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Er det i det hele tatt mulig å kjøpe en reklamefri Windows uten å registrere seg med navn under kjøpet eller installasjonen, og heller ikke bli plaget eller sporet senere? Det må da fremdeles kunne være lønnsomt for MS å tilby noe sånt? Jeg driter i om prisen er høy, jeg vil bare vite hvorfor det isåfall ikke tilbys når det tross alt var modellen i flere tiår. Jeg kjører rene MSDN installasjoner på alle mine pcer, og blir ikke plaget av slik reklame i det hele tatt. Har to bærbare og noen virtuelle pcer jeg bruker daglig med Windows 10. Er ikke koblet opp mot Insider programmet, så kjører kun den builden som er den siste som er utgitt. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 (endret) Jeg driter i om prisen er høy, jeg vil bare vite hvorfor det isåfall ikke tilbys når det tross alt var modellen i flere tiår.Det var modellen så lenge nye versjoner var mye bedre enn de gamle. Så kom Windows 7, som folk var fornøyd med. Hvorfor skulle folk betale for oppgradering når de var fornøyd? Deretter kom første versjon av Windows 8, som hadde GUI tilpasset nettbrett. Den ville "ingen" ha. Kombinasjonen av gammelt = bra, nytt = dårlig, gjorde at Microsoft ikke fikk den oppgraderingsraten de ønsket med den gamle modellen. Endret 13. mars 2017 av Emancipate Lenke til kommentar
VABZJDTR Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Vil de ha færre brukere? For dette er oppskriften på å få færre brukere. windows-bruken stuper, det er old news Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Det var modellen så lenge nye versjoner var mye bedre enn de gamle. Så kom Windows 7, som folk var fornøyd med. Hvorfor skulle folk betale for oppgradering når de var fornøyd?(...) Du mener slik som med Windows ME som var langt bedre enn 98, og Vista som var langt bedre enn XP? Ser ut som om du mangler litt historie gutt. 3 Lenke til kommentar
G Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Er det i det hele tatt mulig å kjøpe en reklamefri Windows uten å registrere seg med navn under kjøpet eller installasjonen, og heller ikke bli plaget eller sporet senere? Det må da fremdeles kunne være lønnsomt for MS å tilby noe sånt? Jeg driter i om prisen er høy, jeg vil bare vite hvorfor det isåfall ikke tilbys når det tross alt var modellen i flere tiår. Jeg kjører rene MSDN installasjoner på alle mine pcer, og blir ikke plaget av slik reklame i det hele tatt. Har to bærbare og noen virtuelle pcer jeg bruker daglig med Windows 10. Er ikke koblet opp mot Insider programmet, så kjører kun den builden som er den siste som er utgitt. Jeg og du har hatt en diskusjon om den der Edge vs. Chrome-greia for en del uker siden. Jeg finner det litt merkelig at du aldri ser noe til denne reklamen. Er det en spesiell Win10 du innstallerer, og hvorfor skulle Win10 oppføre seg annerledes under en virtuell maskin egentlig? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 (endret) Adoption rate Windows 8 var enda tregere enn for Vista. Windows Vista hadde også noen nye funksjoner ift XP, som desktop search, aero, uac (husk xp-tiden da alle kjørte som root), ASLR, flere asiatiske språk. Når man kom til Windows 7 begynte det tilsynelatende å bli lite å legge til. Endret 13. mars 2017 av Emancipate Lenke til kommentar
myhken Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Jeg og du har hatt en diskusjon om den der Edge vs. Chrome-greia for en del uker siden. Jeg finner det litt merkelig at du aldri ser noe til denne reklamen. Er det en spesiell Win10 du innstallerer, og hvorfor skulle Win10 oppføre seg annerledes under en virtuell maskin egentlig? .iso filene jeg bruker har jo akkurat samme build nummer som f.eks de du laster ned via Media Creation Tool. Men mine er lastet ned direkte fra Microsoft sin MSDN konto. Jeg bruker jo Windows både på mine to bærbare også, men absolutt mest på min virtuelle pc. Og det skal jo ikke være noe forskjell. F.eks nevnes det jo i artikkelen til denne tråden at det er brukt en virtuell kopi av Windows. Jeg er super anti reklame fyr, så vær sikker på at om jeg hadde fått slik reklame så hadde jeg både lagt merke til det med en gang, og gjerne meldt meg på "hylekoret" Lenke til kommentar
frodenerd Skrevet 14. mars 2017 Del Skrevet 14. mars 2017 Jeg disabler alltid å gå til quick aksess. Kanskje slipper jeg å se det. Men syns heller ikke noe om dette , denne måten å promotere egne tjenester som er i konkurranse med andre. Jeg tør vedde på at du synes det er greit at Google promoterer egne tjenester på google.com og Android, eller at Apple gjør det i sin Apple Updater. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå