DenViseFisken Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Hei! Jeg går nå VG1, og skal begynne på VG2 etter sommeren. Jeg er en av de som i bunn og grunn ikke har peiling på hva jeg vil gjøre etter VGS, men har veldig lyst på et yrke der jeg kan få snakket mye, være ute med folk og mennesker og i tillegg reist litt. Jeg har derfor sett på diverse studier, og kom da over Internasjonal Markedsføring på BI. Det jeg da lurer på er om det er noen her inne som har gått / går dette studiet, og hva har de å si om dette? Og evt. om hvilke jobber som er mulig å få i etterkant av studiet? Lenke til kommentar
Anina Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Har tatt noen fag på BI og det er en ok skole, har derimot tatt hel master i markedskommunikasjon i utlandet (som er mye bedre enn Bi). Jeg kan si at du bør studere det om du liker salg og det å selge. Det er fryktelig mange som er utdannet innenfor dette og konkurransen er hard for få jobber. Men om du jobber hardt og har rette kontakter så kan man få spennende jobber av dette og. Men vær sikker for fryktelig mange utdanner seg pånytt fordi de ikke får jobb, eller jobber de ønsker. Men det passer klart til folk som er sosiale og kreative. Du kan uansett jobbe hvor som helst med internasjonal eller vanlig markedsføring bachelor, men tredje året på bacheloren til BI kan tas i utlandet på internasjonal. Anbefaler deg uansett å reise ut, det gir mye vekst og utvikling. Spekter av jobber kan være fra kundeservice, salgs leder,administrasjon, brand manager, marked/kommunikasjon manager/koordinator, SoMe manager, markedsanalytiker- mye rart og mange jobber krever heller ikke utdannelsen, men arbeidsgivere kan foretrekke det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå