Gå til innhold

Oppdatere bios. Hva skal jeg gjøre ?

Anbefalte innlegg

Jeg lasta ned siste versjon av bios til MAXIMUS VIII RANGER men det kom i en filformat som het CAP.

Jeg har lest meg frem til at det er mulig og oppdatere via noe som heter Winflash men det finner jeg ikke.

Må jeg da legge CAP filen over på en minnepenn, Gå inn i bios for så og oppdatere ?

Eller er det flere steg jeg må ta ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk flasha bios, Men jeg trengte ingen USB. Jeg kunne bare finne frem til CAP filen via bios, den lar meg "browse" hardisken så jeg la bare den filen inn under "users" så trykka jeg meg frem til den.

Driver og spiller Ghost Recon Wildlands og 3-4 ganger har jeg fått bluescreen med clock watchdog timeout beskjeden og det var vist stort sett et driverproblem. oppdaterte alle mine drivere, spilte så i nesten 10 timer før jeg fikk bluescreen igjen, Oppdaterte bios nå og har spilt en liten stund uten problemer.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Veldig usikker på dette greiene :) Samme greie her, bare et annet hovedkort. Msi H270I skal flashes. Har lastet ned nyeste bios update fra Msi sine sider, og lagt på USB.

Holder det med siste oppdatering, eller skal jeg laste ned alle og flashe en og en frem til nyeste er i boks?

Er det "farlig"?

Hva kan gå galt?

Noe spesielt jeg skal huske på?

Er det "viktig" å holde seg current på oppdateringer av bios?

Endret av Sarasin
Lenke til kommentar

Så det er ikke noe man gjør på lik linje med typ oppdateringer til programmer osv? Virker som om alt er ok her, men har jo lyst til at ting skal være så oppdatert som mulig...

Dette er det som står som "nytt":

- - -

1. This is AMI BIOS release

2. This BIOS fixes the following problem of the previous version:
-  Improved memory compatibility.
-  Improved Samsung NVME 960 compatibility.
-  Support Intel Optane Memory.

- - -

Skal jeg flashe eller ikke?

Lenke til kommentar

Så det er ikke noe man gjør på lik linje med typ oppdateringer til programmer osv? Virker som om alt er ok her, men har jo lyst til at ting skal være så oppdatert som mulig...

Dette er det som står som "nytt":

- - -

1. This is AMI BIOS release

2. This BIOS fixes the following problem of the previous version:

- Improved memory compatibility.

- Improved Samsung NVME 960 compatibility.

- Support Intel Optane Memory.

- - -

Skal jeg flashe eller ikke?

Om du vil ha siste version er det bare å flashe. Er alltid en risiko for å bricke når man flasher men den risikoen har heldgivis blitt mindre med årene.

Husk at alle instillinger i bios blir nullstilt, så du må huske å sette riktig hastighet på RAM og lignende etterpå (bruker som oftest å være satt på lavere frekvens enn hva brikkene egentlig klarer)

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Tenker jo at dette burde gå riktig fint, sånn ut i fra det jeg har lest på nett. Om jeg gjør som MSI sier, kan det vel ikke gå så innmari galt :p Er bare å laste inn riktig bootorder og loade xmp i etterkant, så tenker jeg det blir bra. Håper det i alle fall O.o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...