Gå til innhold

ICE-kunder får fri EU-roaming – og høyere regning

Anbefalte innlegg

Blir man automatisk flyttet over til 129 kroners abonnementet hvis man har det til 99 eller hvordan skjer dette? Kan godt beholde 99 kroners abonnementet så lenge som mulig. Var inne på profilen til kona og så ingen måte å bytte over.

Jeg fikk en epost om å bytte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Priser fra Norge til utlandet omfattes ikke av EU-reguleringen. Her står operatørene fritt til å sette priser.

Sånn er det å være annenklasses "EU-borger" Tom Bäcker.

Endret av G
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Priser fra Norge til utlandet omfattes ikke av EU-reguleringen. Her står operatørene fritt til å sette priser.

Sånn er det å være annenklasses "EU-borger" Tom Bäcker.

Tror ikke det. Sånn som jeg har forstått det, er prisene UT fra EU-land, mens du er i landet, ikke regulert. 

Lenke til kommentar

Det kan jo også diskuteres om abbonementene til ICE bare virker i Norge. Mange får ikke abbonementene til å virke i Norge en gang. Det kan tilsynelatende se ut som ting virker, men folk har problemer med at sms aldri kommer fram, osv. Se erfaringene på bytt.no, det er ganske sjokkerende hvor dårlig ice sine abbonenter er.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan jo også diskuteres om abbonementene til ICE bare virker i Norge. Mange får ikke abbonementene til å virke i Norge en gang. Det kan tilsynelatende se ut som ting virker, men folk har problemer med at sms aldri kommer fram, osv. Se erfaringene på bytt.no, det er ganske sjokkerende hvor dårlig ice sine abbonenter er.

Du må lære deg at bytt no ikke er en troverdig kilde. Punktum

Lenke til kommentar

MMS funker på ingen måte tilfredsstillende med ICE.....

• Liker 3
Lenke til kommentar

quote]

Du må lære deg at bytt no ikke er en troverdig kilde. Punktum

Hadde bytt.no bare hatt erfaringer fra ice, så hadde den ikke vært troverdig. Men siden folk kan skrive inn erfaringer fra alle mobilselskaper, så er bytt.no til å stole på. Ice gjør det ekstremt dårlig i forhold til de andre selskapene. Problemet er at ice alltid har hatt tekniske problemer (sms/mms/data/telefon), og derfor får de mange dårlige reviews.

Lenke til kommentar

I tillegg kan du bare gjøre et enkelt google søk på ice og mobil, og du vil finne de samme tingene som skrives på bytt.no. Det er en grunn til at ice er billig, og det er nok antakeligvis fordi de har kuttet på kostnadene til utvikling.

Lenke til kommentar

Ring dem på 21002129. Svartid på under to min, og nummeret takseres som samtale til fastnett.

Så lenge du er kunde hos ice så betaler ikke noe for å ringe 08200 heller. Eneste selskapet som ikke tar betalt for å ringe service nr, Elsker ICE.

Lenke til kommentar

I tillegg kan du bare gjøre et enkelt google søk på ice og mobil, og du vil finne de samme tingene som skrives på bytt.no. Det er en grunn til at ice er billig, og det er nok antakeligvis fordi de har kuttet på kostnadene til utvikling.

Før 2014 eksisterte ikke Ice som mobiloperatør. Da har dem litt oppstartsvansker som alle andre. At NOEN har problemer, trenger ikke å gjenspeile alle andre der tjenestene faktisk virker. En annen ting er at hvis du leter, så finner du alltid det du leter.

Jeg har tidligere erfaringer som medarbeider hos Tele2 ADSL, mobil og fasttelefoni, ice.net mobilt bredbånd (CDMA), Østfild Fibernett og Canal Digital Kabel TV.

Hos alle tilbydere er de fleste likegyldige til produktene de kjøper/leier. Noen er svorne produkt- og tjenestetilhengere og er veldig lojale kunder, så er det en gruppe som har vært lojale, men som av en eller annen grunn har fått dårlig service 1-4 ganger og er misfornøyde, så har vi en siste gruppe som det ikke går an å tilfredsstille uten å gi dem alt gratis, hele tiden.

En undersøkelse foretatt av Tele2 i 2009 (litt gammelt, men fortsatt relevant) der en stor kundegruppe ble spurt om hvor sansynligheten var for at de ville anbefale selskap x, om dem hadde fått god service. Gjennomsnittet var at de fornøyde kundene fortalte om sine gode opplevelser til maks 3 personer.

De som hadde fått dårlig service og var misfornøyde, brukte mye mer energi på å spre negativ info. Hele 15 personer i snitt fortalte dem det til. Da ble alle plattformer brukt.

Den gruppen som var likegyldig, dem var ... Ja nettopp, likegyldig. Så der var det lite å hente.

Mitt poeng i posten her er at folk som gjerne er yngre, mellom 15 og 30 bruker mye tid på nett, og deler veldig lett ting som frustrerer og opptar dem negativt. Andre har lett for å henge seg på og da blir ryktet om et selskap, uansett hva de tilbyr, dårligere enn hva virkeligheten trenger å være.

Telenor f.eks, har et veldig dårlig rykte og NPS, men likevel er dem størst. Hvorfor og hvordan? Chess som påstår at de har Norges mest for øyde kunder, er fortsatt en mygg. Hvordan?

Hello, komplett og Chili mobil kniver om å være billigst, omtrent ingen kunder. Hvordan og hvorfor? Folk flwst vil jo helst ha et produkt som er nær gratis?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Kom på en sak: da jeg ble kunde hos NetCom den 17.3.1994, betalte jeg 129 kroner i månedsavgift. Ringing kom i tillegg, 3.57 per min på dagen, 2,99 for kveld og helg. Når jeg porter til ICE på mandag betaler jeg fortsatt 129 kroner i månedsavgift. Da får jeg fri bruk i Norge og EU. Joda, verden har gått fremover.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...