inside_886741 Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Simen Sporstøl Mork er kritisk til det han mener var ulovlig prismarkedsføring.Reagerer på kunstig høye førpriser hos nettbutikken Stayclassy.no 1 Lenke til kommentar
stavros Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Foretrekker prisguide sin prishistorikk 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg d'espresso Skrevet 13. mars 2017 Populært innlegg Del Skrevet 13. mars 2017 (endret) Dette er ikke det eneste det lugubre selskapet holder på med. Hentet fra en annen tråd: Skjønner.Til noe annet: Er en nettbutikk som driver markedsføring som bryter med markedsføringsloven og driver en meget slu butikk. Deriblant konkurranser der det aldri blir kåret en vinner. På Facebook-siden til nettbutikken har jeg kommentert i kommentarfeltet under konkurransene at folk ikke burde delta fordi de ikke lodder ut premier, om de gjør er det fiktive personer (noe jeg har bevis på).Nå anklager eier av nettbutikk meg for å krenke/plage, og henviser til Straffeloven paragraf 390 a.Funker det? Bryter jeg denne paragrafen fordi jeg kommenterer i kommentarfeltet deres på Facebook? Svaret fra krikkert er også av interesse: Nei. For det første ble straffeloven § 390a opphevet fra 1. oktober 2015. Dagens regel, straffeloven § 266, er for så vidt identisk, men den rammer ikke en situasjon som du beskriver. Bestemmelsen verner personer, ikke aksjeselskaper. Å anklage deg for lovbrudd er imidlertid en ærekrenkelse. Dette er avkriminalisert fra 1. oktober 2015, men det kan utløse erstatningsansvar, herunder erstatning for ikke-økonomisk tap.Å anklage kunder for stalking/trakassering fordi de påpeker uhederlig markedsføring kan også føre til reaksjoner fra Forbrukerombudet/Markedsrådet.Dette lukter StayClassy lang vei. Jeg har tidligere mistenkt det samme. Med andre ord; de har ikke peiling på hva de holder med, og jeg anbefaler alle som måtte føle for det å klage de inn. Trusler om søksmål må stayclassy ha masse lykke til med. Endret 13. mars 2017 av d'espresso 31 Lenke til kommentar
Populært innlegg johanf Skrevet 13. mars 2017 Populært innlegg Del Skrevet 13. mars 2017 Han tjener vel bra med penger på lurendreierbedriften sin, så skjønner godt at han vil forsvare den - bare synd han forsvarer den så til de grader at han går over streken. 13 Lenke til kommentar
Populært innlegg BMWCoupeFtw Skrevet 13. mars 2017 Populært innlegg Del Skrevet 13. mars 2017 Aldri skjønt hvorfor folk handler derfra. "Stayclassy"... Nuff said 20 Lenke til kommentar
ilalo Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Hvis du som leser dette har handlet noe på den siden så er du en klovn..ja du,en stor klovn..... Navnet på butikken sier sitt....stayclassy 1 Lenke til kommentar
Crenzo Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Tok meg en tur inn på stayclassy og etter det jeg kan se har de allerede fjernet førprisene på alt i classywalk kategorien ivertfall https://stayclassy.no/collections/classywalk?view=all Det tok ikke lang tid Lenke til kommentar
BonBattery Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 (endret) Dette er mye mer vanlig en folk trur, mange lokal butiker levde av gjøre dette før folk kunne søke opp alt. Du skal ikkje langt får å finne dei. Eksempel Jul hadde no komplett.no og sine søster sider sin nettbutikk midlertidig fjernet liknende varer og hukket av at dei var "ut av sortimang" på liknande varer men kom tilbake rett etter salget er over. Prisene var ikkje langt over men når du egentlig leiter lenge nok vil du finne ut at det er billigere plasser men er oftest frakt som dreper verdien. Endret 13. mars 2017 av BonBattery Lenke til kommentar
Tekky Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Proteinfabrikken har vært sånn i mange år, ingen som sier noe... Har aldri sett PF sine egene produkter til original pris. 1 Lenke til kommentar
Surfern Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Tok meg en tur inn på stayclassy og etter det jeg kan se har de allerede fjernet førprisene på alt i classywalk kategorien ivertfall https://stayclassy.no/collections/classywalk?view=all Det tok ikke lang tid Du gadd ikke å lese hele artikkelen før du kommenterte? Siste avsnitt lyder:"Likevel, etter at Tek tok kontakt med Stayclassy i forrige uke, og før denne saken ble publisert, ser vi nå at alle førpriser er fjernet fra Stayclassy.nos nettsider. " 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Comma Chameleon Skrevet 13. mars 2017 Populært innlegg Del Skrevet 13. mars 2017 Håper de drittungene bak "StayClassy" blir tatt i alt de har gjort og får en stor bot. Makan til møkkafirma som gjør alt for å lure ungdommen skal du lete litt etter. Hjelper ikke at de kjører 100% pappagutt-stil på seg selv og alt rundt de. Håper de går konkurs veldig snart! 13 Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 True med søksmål er jo uten tvil den beste løsningen når noen hemviser til at du gjør noe ulovlig... 8 Lenke til kommentar
Populært innlegg Lilac1 Skrevet 13. mars 2017 Populært innlegg Del Skrevet 13. mars 2017 Tek har i en epost til daglig leder i Stay Classy, Thomas Holstad, bedt om en kommentar og gitt ham anledning til å imøtegå påstandene som fremsettes i saken. Holstad svarer med å true Tek.no med søksmål dersom det blir fremsatt påstand om noen form for ulovlig eller klanderverdig virksomhet fra Stayclassy AS sin side i denne artikkelen. Stay classy, Thomas Holstad. 15 Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Er det faktisk folk igjen her i landet som ikke har fått med seg at innsatsen man bruker på å levere søksmål mot en nyhetskilde som kommer med forbrukerartikler ALDRI er verd kaloriene? 8 Lenke til kommentar
Huseby Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 (endret) Er jo ett helt vanlig problem, har sett komplett drive på med det samme. Begynner å bli en stund siden nå, men de måtte trekke ett tilbud på logitech fordi de ble fersket i å skru opp alle prisene rett før tilbudet.Ett mere vanlig eksempel hos komplett er jo att de sier "spar 3000 på ferdigbygget hos komplett", på maskiner som aldri verden kunne ha vært priset så høyt(eksempel i5 7600 1060, nedsatt til 11k i fra "14k"). Mann kan jo heller ikke motbevise det med prisjakt osv. siden det ikke er direkte varepriser. Eksempel her: https://www.komplett.no/product/11147/pc-nettbrett/komplett-pc/komplett-gamer-mini/komplett-gamer-mini-gtx-1060 Endret 13. mars 2017 av Huseby 2 Lenke til kommentar
BenTus_XL Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Dette er egentlig en alvorlig sak. Det er mange andre titalls butikker som driver slik. Trenger egentlig ikke prisguide for å indikere, men daglig besøk på nettbutikkene også ser man at prisene er tuklet med når tilbuder kommer. Sist jeg husker var det en nettbutikk som jeg handler månedlig av faste produkter, så ser jeg at når mega tilbud kommer, så samsvarer ikke førprisen, og tilbudet er til og med dyrere enn den faste prisen var før. For eksempel på en vare jeg handler fast i måneden: 1 vare: 299 Tilbudet: 329 Førpris: 379 Det er mange samtlige som driver slik, om det er klær, data, kosttilskudd osv osv. Det er ikke bra! 3 Lenke til kommentar
Wonderchin0 Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Ønsker også å tipse Tek om Dell sin lugubre markedsføring. De har alltid en fast "rabatt" på sime produkter, iallfall laptopene sine, noe som såvidt meg bekjent ikke er lovlig. Bare se sell på dell.no. Laptoper har alltid 300kr eller mer i rabatt. 2 Lenke til kommentar
ingo83 Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Jeg liker at produktanmeldelse er ALLE lagt inn 28 februar 2017. Tok screens av de nå. Ikke suspekt i det heletatt. 7 anmeldelser om hvor bra produktet er. Alle kom inn 28 februar 2017. Mystisk! 1 Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Jeg liker at produktanmeldelse er ALLE lagt inn 28 februar 2017. Tok screens av de nå. Ikke suspekt i det heletatt. 7 anmeldelser om hvor bra produktet er. Alle kom inn 28 februar 2017. Mystisk! Stammer fra en konkurranse de holdt på Facebook. Lenke til kommentar
Lasse Nessøe Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Rart at indekseringen fungerer for alle andre seriøse webshopper da? Bare det at de truer med søksmål viser hvor "classy" (merk: seriøse) de faktisk er haha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå