Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Attraktivitet og kjønn - En idiotisk trend


Anbefalte innlegg

For meg virker det som om kvinner tror at menn har like tiltrekningsmønster som dem, og menn vice versa. Det gjør at kvinner fokuserer mye på utdanning og karriære. Menn flest fokuserer på muskler, å være snill og slikt, og bryr seg mindre om karriære.

Problemet her er at menn blir tiltrukket av fine, sosialt oppegående, snille, artige og moderlige kvinner. Mens kvinner blir tiltrukket av beskyttende, sosialt oppegående, snille menn, med høye utdanning, lønn og god karriære.

Er det ikke ganske tragisk at kvinner fokuserer så mye på status, og menn mindre, når det egentlig burde vært omvendt? Er det ikke ganske merkelig at folk misforstår dette?

Endret av OleNord
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott at du holder på viktorianske 1800-talls holdninger til hva menn og kvinner blir tiltrukket av. Kvinner skal selvfølgelig være snille, søte, ukonfronterende, og fullstendig uten ambisjoner. Helst skal de holde seg hjemme på kjøkkenet, og være moderlige og få en haug med barn.

Endret av afterall
  • Liker 1
Lenke til kommentar

[...]

Problemet her er at menn blir tiltrukket av fine, sosialt oppegående, snille, artige og moderlige kvinner. Mens kvinner blir tiltrukket av beskyttende, sosialt oppegående, snille menn, med høye utdanning, lønn og god karriære.

[...]

Ja, Sosialt tilbakestående, slemme menn uten høyere utdanning, med lav lønn og en havarert karriære som ikke evner å beskytte noen, må nok ta til  takke med de kvinnene som er kjedelige, stygge, sosiale tapere uten morsinstinkt. Kjipt, menn sånn er det. 

Lenke til kommentar

For meg virker det som om kvinner tror at menn har like tiltrekningsmønster som dem, og menn vice versa. Det gjør at kvinner fokuserer mye på utdanning og karriære. Menn flest fokuserer på muskler, å være snill og slikt, og bryr seg mindre om karriære.

 

Problemet her er at menn blir tiltrukket av fine, sosialt oppegående, snille, artige og moderlige kvinner. Mens kvinner blir tiltrukket av beskyttende, sosialt oppegående, snille menn, med høye utdanning, lønn og god karriære.

 

Er det ikke ganske tragisk at kvinner fokuserer så mye på status, og menn mindre, når det egentlig burde vært omvendt? Er det ikke ganske merkelig at folk misforstår dette?

 

Det virker som om du er fokusert på stereotyper, og at det er litt vanskelig å forstå hva det egentlig er du lurer på.

 

Lurer du på hvorfor kvinner ikke er opptatt av menn som har lav utdanning og slår godt fra seg når det butter i mot?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For meg virker det som om ...

 

Problemet her er at menn blir tiltrukket av ...

 

Mens kvinner blir tiltrukket av​​ ...

Er det ikke ganske tragisk at kvinner fokuserer så mye ...

 

Er det ikke ganske merkelig at folk misforstår dette ...

 

Ja, det er jo en subjektiv konklusjon basert på dine egne observasjoner. Det er jo helt i sin orden det siden det bare er deg som erfarer konsekvensene av ditt verdigrunnlag. Det er en fare for at du går glipp av noe underveis.

 

Menn flest med ulvegenser, Eventyr 3 og AAP, og som er på søken, blir i stort sett tiltrukket av den som gir ham oppmerksomhet, vare seg det er en hund.

 

Kvinner flest med trygdebunad, jegereksamen, Husky og som er på søken, blir tiltrukket av drittsekker.

 

Nei, det er ikke tragisk i det hele tatt. Det er kultur, uunngåelig og en menneskerett.

 

Mener du selv at du sitter med en innsikt om noe som vi andre vanlige-dødelige har gått glipp av?

Lenke til kommentar

Menn bryr seg ikke om status? Virkelig? Jeg må ha hørt feil da jeg hørte alle de ørten forskjellige måtene å kalle ei jente en HORE for å ikke være jomfru når hun gifter seg! 

Enkelte bryr seg, andre ikke, sånn er det og vi er forskjellige alle sammen, du er ikke singel fordi du har lav sosial status, du er mest sannsynlig bare ikke en person man kommer godt overens over, og det er din egen feil, INGEN andre sin.

Du kan ikke forandre verden og deres ønsker om å ville omgås med andre sosiale mennesker! Forandre deg selv isteden!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det ikke ganske tragisk at kvinner fokuserer så mye på status, og menn mindre, når det egentlig burde vært omvendt? Er det ikke ganske merkelig at folk misforstår dette?

 

Det som er tragisk er at du dikter opp tusen unnskyldninger for hvorfor du ikke får deg dame.

 

Hvor du har fått det for deg at menn ikke er opptatt av karriere aner jeg ikke.

Endret av Reg2000
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For meg virker det som om kvinner tror at menn har like tiltrekningsmønster som dem, og menn vice versa. Det gjør at kvinner fokuserer mye på utdanning og karriære. Menn flest fokuserer på muskler, å være snill og slikt, og bryr seg mindre om karriære.

 

Ja, det har kanskje blitt sånn i det metroseksuelle samfunnet vi lever i. Kjønnsforskjellene er visket ut, i hvert fall ser det sånn ut på overflaten. Men biologien vår, som vi fortsatt bærer med oss, ble ikke utviklet i et metroseksuelt samfunn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Flott at du holder på viktorianske 1800-talls holdninger til hva menn og kvinner blir tiltrukket av. Kvinner skal selvfølgelig være snille, søte, ukonfronterende, og fullstendig uten ambisjoner. Helst skal de holde seg hjemme på kjøkkenet, og være moderlige og få en haug med barn.

 

Fra naturens side er det faktisk sånn at det har vært kvinners rolle å ta seg av hjem og barn, mens mannens rolle har vært å forsørge familien. I dagens samfunn fungerer det ikke alltid sånn, men de tradisjonelle tenningsmønstrene hos kvinner og menn har ikke endret seg så mye. 

 

NB! Du er ikke nødvendigvis "uten ambisjoner" om du som kvinne vil fokusere på hjem og barn. Det er faktisk en utrolig utfordrende jobb. 

 

 

Menn bryr seg ikke om status? Virkelig? Jeg må ha hørt feil da jeg hørte alle de ørten forskjellige måtene å kalle ei jente en HORE for å ikke være jomfru når hun gifter seg! 

Tror nok det var karriere- og yrkesstatus han siktet til ;)

 

For øvrig så er det kvinner som er verst til å kalle andre kvinner for horer. Menn vil ikke inngå forhold med løstøser, men tror svært få menn ser på det å være jomfru som et ideal.

 

 

TS er den eneste jeg har sett som har foreslått at staten bør delegere partnere, så alle får seg en. 

 

Sosialisme tatt til sin logiske endestasjon. Jeg har sett flere foreslå dette. Men en slik ordning kommer ikke til å gjøre deg lykkelig, TS. Du får ingen glede av å ha en partner som er sammen med deg kun fordi staten tvinger henne til det. Det er ikke annet enn prostitusjon hvor staten er hallik. 

Endret av VR-katten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-grkpmGQW

Trådstarter har ett poeng, min erfaring er at menn og kvinner misforstår hverandre så til de grader når det kommer til tiltrekningsfaktorer. Samtidig vil jeg påpeke at de fleste ønsker seg en partner som er ganske lik seg selv på flere områder så da gir det mening. En an

nen ting er at jeg mener det er helt idiotisk som mann å tvinge seg selv til å være ett karrieremenneske og jakte status for å potensielt gjøre det bedre med damene når selv vet at du trives bedre uten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...