ikjell Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 (endret) I mitt MSI KT4 ULTRA-ILSR er det definitivt NB-vifta som bråker mest, og denne støyen skulle jeg gjerne kommet til livs. Med original-vifta, så ligger sys.temp. på ca 43-49 grader, litt avhengig av temp i rommet. Kan jeg trygt sette på bare kjøleelement, evt. mer støysvake vifte her? Endret 3. desember 2003 av kjell33 Lenke til kommentar
magnuslundstein Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Denne fra 3dfxcool er uten vifte, men kjøler uansett bedre en den du har fra før. Lenke til kommentar
ikjell Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 Nice! Den kjøler altså bedre enn vifta som sitter der nå? Da er det jo egentlig ikke noe å lure på! Kan jeg også sette en slik på skjermkortet mitt?? Et gammelt GF2GTS, (Har TT-kabinett, med vifte i døra som blåser rett inn på skjermkortet) eller blir det for varmt tror dere? Lenke til kommentar
capy Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 (endret) selv bruker jeg ZM-NB47J, som det referers til lenger oppe. min system temp steg med et par grader, om cpu kjøleren står på 5v. det jeg har gjort, er å klippe litt av kjøleren slik at den passet på mitt NF7-s V2.0 med SLK900 kjøler. måtte klippe 3-4 pinner (bare litt av de) for at det skulle passe. når jeg setter cpu viften på full guffe, så blåser den så bra at NBkjøleren får skikkelig gjennomlufting. da synker tempen til langt under den den gjorde med viftene på fullt og den gamle NBkjøleren med egen vifte. det finnes egne "kit" til skjermkort. det jeg har er også fra zalman, og kjøler mitt GeForce4 Ti 4200. funker helt supert. edit: kan vel ligge til at cpuviften min er en papst 92x92mm på 36 dB(A) som kontrolleres av en SunBeam viftekontroller. edit 2: eller var den på 39 dB(A).. husker ikke. kjører den alltid på 5v. systemet mitt er overklokket. Endret 3. desember 2003 av capy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå