Gjest Slettet-8OkEXm Skrevet 12. mars 2017 Del Skrevet 12. mars 2017 Jeg er nysgjerrig å høre fra dere som ble politi, som i utgangspunktet skulle studere noe annet eller hadde studiepoeng fra før dere begynte på politihøgskolen; hva studerte du opprinnelig? Hva trakk deg til politiet? Hvilke negative sider er det Politiet ikke nevner når de rekrutterer? Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 12. mars 2017 Del Skrevet 12. mars 2017 Jeg studerte samfunnsvitenskap først, men startet på PHS istedenfor. Det tiltalende med det andre er at man etter tre år med utdanning har et yrke å gå til, mens enden av tunnelen er mer uklar når man tar en mer generell utdannelse. Det de har underkommunisert hittil er vanskeligheten med å få jobb etter endt studie. Så får man se hvordan regjeringen løser dette nå, da justisministeren har lovet alle ferdig uteksaminerte studenter jobb innen første juni. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Moderatormelding Innlegg har blitt slettet i fra tråden. Vennligst hold dere til temaet. Reaksjoner på moderatorhandlinger tas med undertegnede på PM eller i vårt tilbakemeldingsforum, og ikke i denne tråden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm Skrevet 19. mars 2017 Del Skrevet 19. mars 2017 Angrer noen på valget å bli politi? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 19. mars 2017 Del Skrevet 19. mars 2017 Jeg lurer på hvorfor det er krav til studiekompetanse for å kunne bli politi. Politi er vel mer praktisk enn noe annet yrke og hvorfor jeg som håndtverker med 2 fagbrev og snart 6 års arbeidserfaring ikke kan søke meg inn, mens en på 20 som kun har vært på skolebenken kan, skjønner jeg ikke. Ikke at jeg ønsker å bli politi, men jeg bare lurer Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 19. mars 2017 Del Skrevet 19. mars 2017 Mer praktisk? Det er rimelig heftig med papirarbeid som politi. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 19. mars 2017 Del Skrevet 19. mars 2017 Jeg klarer også fint å fylle ut skjemaer Lenke til kommentar
Visum Skrevet 19. mars 2017 Del Skrevet 19. mars 2017 Jeg lurer på hvorfor det er krav til studiekompetanse for å kunne bli politi. Politi er vel mer praktisk enn noe annet yrke og hvorfor jeg som håndtverker med 2 fagbrev og snart 6 års arbeidserfaring ikke kan søke meg inn, mens en på 20 som kun har vært på skolebenken kan, skjønner jeg ikke. Ikke at jeg ønsker å bli politi, men jeg bare lurer Sikkert på grunn av de du mangler de grunnleggende ferdighetene i basisfagene. Det får kun gjennom å oppnå generell studiekompetanse. Lenke til kommentar
E Skrevet 19. mars 2017 Del Skrevet 19. mars 2017 Jeg lurer på hvorfor det er krav til studiekompetanse for å kunne bli politi. Politi er vel mer praktisk enn noe annet yrke og hvorfor jeg som håndtverker med 2 fagbrev og snart 6 års arbeidserfaring ikke kan søke meg inn, mens en på 20 som kun har vært på skolebenken kan, skjønner jeg ikke. Ikke at jeg ønsker å bli politi, men jeg bare lurer Du kan jo søke med 23/5-regelen! Du må fylle 23 år eller meir det året du søkjer om opptak. Du må dokumentere at du har fullført og bestått alle dei seks studiekompetansefaga.(De fagene du har på yrkesfag) Du må dokumentere minst 5 års arbeidspraksis og/eller utdanning. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 19. mars 2017 Del Skrevet 19. mars 2017 Jeg lurer på hvorfor det er krav til studiekompetanse for å kunne bli politi. Politi er vel mer praktisk enn noe annet yrke og hvorfor jeg som håndtverker med 2 fagbrev og snart 6 års arbeidserfaring ikke kan søke meg inn, mens en på 20 som kun har vært på skolebenken kan, skjønner jeg ikke. Ikke at jeg ønsker å bli politi, men jeg bare lurer Sikkert på grunn av de du mangler de grunnleggende ferdighetene i basisfagene. Det får kun gjennom å oppnå generell studiekompetanse. Livets skole er ofte mye mer verdt enn det gamle bøker og tørre lærere kan lære noe om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå