Sheldon C Skrevet 12. mars 2017 Del Skrevet 12. mars 2017 Hvis dette er gu Utifra det jeg ser så er det der normal slitasje. Har huseier lagt et dyrt gulv så er ikke det ditt problem. At gulvet i tillegg er svært mottagelig for skader gjør det bare mer idiotisk av huseier å velge det gulvet. Leietager må forholde seg til det gulvet som er lagt, og oppstår det erstatningspliktige skader så må leietager betale for utbedring.Det er IKKE idiotisk å velge å legge et nydelig gulv som skipsgulv! Det er idiotisk å legge et gulv som tåler lite og det er liten vits å legge et gulv som er kostbart fordi man synes det er nydelig når det er i en leilighet man skal leie ut. En ting som er lurt å gjøre er å legge noe over, men andre ord linoleum Nå forutsetter du at utleier har lagt skipsgulvet med tanke for utleie, det vet du ingenting om. Jeg gjentar, Eik parkett er ikke et gulv som tåler spesielt lite, det kommer under kategorien hardved. Furu og gran er mykere treslag som tåler mindre. Lenke til kommentar
Zado35 Skrevet 12. mars 2017 Del Skrevet 12. mars 2017 Eik ligger på en hardhet fra 2,9 til 3,7 som er sånn ca midt på skalaen. At det tåler en del sier jeg Ikkje noe imot. Det som har mest å si for en parkett om hvor mye det tåler er som oftest lakken og hardvoksen som legges over, men hadde tatt å hørt med den lokale gulv spesialisten om de har et reprasjon sett eller noe hardvoks som du kan smelte i. (Pleier å ha det. Er i hverfall vanlig der jeg jobber) Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 12. mars 2017 Del Skrevet 12. mars 2017 Hvis dette er gu Utifra det jeg ser så er det der normal slitasje. Har huseier lagt et dyrt gulv så er ikke det ditt problem. At gulvet i tillegg er svært mottagelig for skader gjør det bare mer idiotisk av huseier å velge det gulvet.Leietager må forholde seg til det gulvet som er lagt, og oppstår det erstatningspliktige skader så må leietager betale for utbedring.Det er IKKE idiotisk å velge å legge et nydelig gulv som skipsgulv! Det er idiotisk å legge et gulv som tåler lite og det er liten vits å legge et gulv som er kostbart fordi man synes det er nydelig når det er i en leilighet man skal leie ut. En ting som er lurt å gjøre er å legge noe over, men andre ord linoleum Nå forutsetter du at utleier har lagt skipsgulvet med tanke for utleie, det vet du ingenting om. Hva så? Hvis utleier ikke tenkte på utleie når gulvet ble lagt så er det alikevel irrelevant i forhold til normal bruk. Uansett så hadde det vært en god idè å legge noe over et så "nydelig" gulv siden det ikke vil være så pent etter noen år med vanlige skader man ikke får erstattet. Lenke til kommentar
Soya Skrevet 12. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2017 Hvorvidt noen av dere mener at gulvet skal tåle mye, når jeg spesifiserer at det IKKE gjør det er argument mot personlig erfaring med gulvet. Ingen av oss vet hvordan skadene oppsto, kan ha oppstått etter besøk eller noe. Man kan ikke miste noe uten at det blir en slags form for skade, bulk, hakk eller noe i den duren. Huseieren sa bare at gulvet er dyrt og at h*n var redd for det.Setter pris på god svar! Skal se litt nærmere på etterhvert, eventuelt se an løsninger Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 14. mars 2017 Del Skrevet 14. mars 2017 Som du ser av diskusjonen så er det ikkje umiddelbart åpenbart at dette er skader som du som leigetaker må dekke, eller om dette er vanlig slitasje som utleiger måtte påregne. Kva som er rett tolkning vil være avhengig av fleire faktorar, som kva opplysningar dere fikk om golvet, kor lenge du har budd der, og korleis skadene har oppstått. Dette må så vegast opp i mot utleigers behov for at leigetakaren utviser forsiktighet med golvet, opp mot leigetakarens behov for å kunne bu og bruke golvet som vanlig. Det er stor forskjell på sakligheita av å kreve at leigetakaren ikkje får gå med stiletthæler på golvet, kontra eit påbud om aldri gå på golvet utan to par med mjuke strømper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå