bbbbbb Skrevet 12. mars 2017 Del Skrevet 12. mars 2017 Hei Har et domene hos fastname.no som jeg har satt opp hos de til å videresende det domenet til domenenavn hjemmesideleverandøren. fastname.no har dns navneservere mot office 365 mtp epost og lync. lync og epost fungerer helt fint. Men når jeg går inn på mittdomene.no så blir det ikke videresendt til domenet til hjemmesideleverandøren. får dns feil. Finner ingen plass i office 365 å legge opp videresending av domener derfra. noen som har noen tips ? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 12. mars 2017 Del Skrevet 12. mars 2017 Høres ut som om du har videresendt mot ei adresse som er feil/ikke eksisterer. Dobbeltsjekk at du har satt det rett opp hos fastname. Har du pekt mot IP-adresse eller bruker du www-videresending? Lenke til kommentar
bbbbbb Skrevet 12. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2017 peker mot www ja. er det bedre å peke mot ip-adresse? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 12. mars 2017 Del Skrevet 12. mars 2017 Hvis du har domenet hos fastname så er det der du bør videresender domenet til webhotell, og ikke i O365. Har du satt inn O365s navneservere i fastname slik at alt oppsettet er i O365? - Erfaringsmessig er det mye enklere å sette opp ting hos domeneleverandøren enn hos O365, men begge deler fungerer selvsagt. Regner med fastname har egne sider/poster for "www videresending" og "DNS peker". - på webhotellet bør du bruke en DNS-peker, som skal peke til IP-adressen til webhotellet, og du bør sette opp både www(domene) og (domene) til å videresende. For å peke til web-hotellet fra o365 setter du det opp slik; https://support.office.com/en-us/article/Keep-your-current-website-when-you-add-your-domain-to-Office-365-274a36dc-0c6e-4c4a-8de6-aa13309e3ef6 Lenke til kommentar
bbbbbb Skrevet 12. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2017 Hvis du har domenet hos fastname så er det der du bør videresender domenet til webhotell, og ikke i O365. Har du satt inn O365s navneservere i fastname slik at alt oppsettet er i O365? - Erfaringsmessig er det mye enklere å sette opp ting hos domeneleverandøren enn hos O365, men begge deler fungerer selvsagt. Regner med fastname har egne sider/poster for "www videresending" og "DNS peker". - på webhotellet bør du bruke en DNS-peker, som skal peke til IP-adressen til webhotellet, og du bør sette opp både www(domene) og (domene) til å videresende. For å peke til web-hotellet fra o365 setter du det opp slik; https://support.office.com/en-us/article/Keep-your-current-website-when-you-add-your-domain-to-Office-365-274a36dc-0c6e-4c4a-8de6-aa13309e3ef6 Legger ved skjermbilder slik det ser ut nå. Slik jeg forstår det skal videresending gjøres hos fastname, og den er satt opp, men ... fungerer gjør det ikke Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 12. mars 2017 Del Skrevet 12. mars 2017 Det ser riktig ut. O365 sier at domenet administreres eksternt, og videresendingen i fastname ser riktig ut. _Det eneste jeg kan komme på er at hos noen så vil ikke www videresending virke dersom du ikke har en DNS-peker til et webhotell, fordi da er det ikke noen web-server til å videresende det. - Vet ikke hvordan dette er hos fastname. Jeg ville forsøkt med en vanlig DNS-peker til IP hos webhotell istedet hvis du har muligheten. Lenke til kommentar
bbbbbb Skrevet 12. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2017 Det ser riktig ut. O365 sier at domenet administreres eksternt, og videresendingen i fastname ser riktig ut._Det eneste jeg kan komme på er at hos noen så vil ikke www videresending virke dersom du ikke har en DNS-peker til et webhotell, fordi da er det ikke noen web-server til å videresende det. - Vet ikke hvordan dette er hos fastname.Jeg ville forsøkt med en vanlig DNS-peker til IP hos webhotell istedet hvis du har muligheten. En A peker ? Finner ikke helt IP-adressen til mål objekter eller Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 12. mars 2017 Del Skrevet 12. mars 2017 Det er vanligvis oppgitt der det står hvordan du skal viderekoble ditt eget domene til webhost. Hvis ikke får du nesten spørre fastname hvorfor det ikke virker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå