Gå til innhold

LG 65UF675V lagger voldsomt - hjelper "real cinema" funksjonen?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har en LG 65UF675V som lagger noe voldsomt i raske/panorerings seksvenser. Jeg har utgangspunktet den koblet via en pioneer VSX 923-K, men som jeg nå har sett meg nødt til å gå uten fordi jeg synes det blir enda værre.

 

Altså: Koblet rett i tvboks fra canal digital eller PC.

 

Jeg har prøvd haugevis av innstillinger på selve TV-en men føler ikke at jeg finner noe som blir kvitt alt sammen. Og jeg har nå endt opp med et resultat jeg vil sammenlikne med denne youtube videoen:

 

Samtidig har jeg sett at LG har en funksjon som heter "Real Cinema" hos meg er denne grået ut, vet noen hva som skal til for at jeg kan aktivere denne?

 

Takk

Endret av Celusion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den innstillingen du ser etter for å eliminere hakking som følge av lav framerate heter "Trumotion"

Real Cinema justerer oppdateringsfrekvensen på panelet til å matche typisk film sine 24 bilder i sekundet for å eliminere judder, mest sannsynlig er den ikke tilgjengelig med mindre kilden din sender ut bildet i 24 bilder i sekundet.

 

Ettersom TV-en din har et 60Hz-panel, og den har RGBW-subpikselstruktur med IPS-panel, er det begrenset hvor god bildekvalitet du kan forvente.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...