Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Innvandring av kjæreste

Stormwolf

Anbefalte innlegg

Som andre allerede har sagt;

Familiegjenforening er uaktuelt for deg på stønad. For å få godkjent familiegjenforening må du ha en bærekraftig økonomi (over minstekravet), og du må kunne vise til en stabil arbeidsinntekt. (Saksbehandler kan se på din historikk og bedømme utfall dersom søknaden din er på vippepunktet).

Systemet er slik for å beskytte samfunnet vårt mot mennesker som er motivert for å snylte på velferden vår - de er det mange av. For å være litt brutal;

Dersom en person som lever av andre sine skattepenger opplever motstand når han vil importere et annet menneske uten utdanning og med usikker arbeidsfremtid til landet så viser det tross alt bare at systemet fungerer - til en viss grad.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei! Jeg er i samme situasjon. Vi har nå ordnet med "working holiday visa" som gir opphold i Norge i ett år. Han har nå vært her i 3 måneder og har fulltidsjobb. Det som er dumt med det visumet er at han kun kan ha samme jobb i 6 måneder, så det skaper selvfølgelig litt stress for man vet jo ikke om han klarer å skaffe seg noe annet etter de 6 månedene :( Det eneste jeg er bekymret for nå er hva som skjer etter dette året. Har undersøkt litt selv, og som de fleste har kommentert så er det nærmest umulig å få oppholdstillatelse i Norge for australere uten at de er utdannet, dessverre. Jeg har ikke funnet en annen løsning enn av jeg må jobbe ekstra dette året for å oppfylle kravet om 307.000 kr i inntekt. 

Endret av DonnaHankinson
Lenke til kommentar

Hei! Jeg er i samme situasjon. Vi har nå ordnet med "working holiday visa" som gir opphold i Norge i ett år. Han har nå vært her i 3 måneder og har fulltidsjobb. Det som er dumt med det visumet er at han kun kan ha samme jobb i 6 måneder, så det skaper selvfølgelig litt stress for man vet jo ikke om han klarer å skaffe seg noe annet etter de 6 månedene :( Det eneste jeg er bekymret for nå er hva som skjer etter dette året. Har undersøkt litt selv, og som de fleste har kommentert så er det nærmest umulig å få oppholdstillatelse i Norge for australere uten at de er utdannet, dessverre. Jeg har ikke funnet en annen løsning enn av jeg må jobbe ekstra dette året for å oppfylle kravet om 307.000 kr i inntekt. 

Har ikke undersøkt så dypt. Det blir ikke innflytting enda, var bare noe jeg ville orientere meg om. Litt dårlige nyheter det der, men jeg vil prøve å være optimistisk når tiden kommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...