Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Innvandring av kjæreste

Stormwolf

Anbefalte innlegg

Hvorfor skulle du være strandet i England uten muligheter til å komme tilbake? England høres ut som en god løsning, rent bortsett fra at det kan bli tøft rent økonomisk.

Om jeg får en jobb der så skal vel det ikke være noe problem. Kanskje jeg har misforstått men jeg trodde det var vanskelig å komme tilbake etter å ha bodd i utlandet over 12 mnder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Kan nesten virke som verden for øyeblikket jobber mot oss. Finner man en måte så er det bare snakk om tid før ting kan gå til helvete. Jeg hadde vært villig til å flytte til england om det måtte til, men jeg må si meg lite interessert i å være strandet der uten muligheter å komme tilbake.

For meg virker det mest fornuftig å skaffe seg en nyttig utdannelse, muligens hver for dere der dere nå bor, og så satse på å få til hovedmålet.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Det er utelukket at du kan "få henne hit". Hun må stå på egne ben og søke om opphold i Norge. På dette stadiet spiller det ingen rolle om du har en feit lønn.

Du kan selvsagt hjelpe henne med formalitetene. Begynn her for å få tak på hennes muligheter: https://www.udi.no/skal-soke/

Dersom det er vilje til et ekteskap og finansene er på plass for han så ser jeg ikke på ting som helt umulige. Men, man blir nok målt opp og ned, og kanskje de kaller inn til intervju?

post-30484-0-08082400-1489319920_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle du være strandet i England uten muligheter til å komme tilbake? England høres ut som en god løsning, rent bortsett fra at det kan bli tøft rent økonomisk.

Om jeg får en jobb der så skal vel det ikke være noe problem. Kanskje jeg har misforstått men jeg trodde det var vanskelig å komme tilbake etter å ha bodd i utlandet over 12 mnder.

Nei, du er født i Norge. I slekten min var det ei litt snål kvinne som endret statsborgerskap vekk i fra det norske. Men hun fikk dette statsborgerskapet sitt tilbake på forespørsel. Så det at de skulle slå beina unna deg fordi du har vært borte i fra Norge i over 12 mnd., hvor har du det i fra? Lenke til noen kilde på det?

Øh, det kan jo hende at du får smalhans rettigheter i velferdssystemet i begynnelsen, altså sosialstønad, men hvor lang tid tar det å miste de andre rettighetene, har det noe med at en ikke har bidratt til å betale noe som helst til velferdsapparatet på noen år å gjøre?

Endret av G
Lenke til kommentar

Uffameg til et styr. Må si hele opplegget er nærmest umenneskelig. Jeg har veldig lyst å få dette til å fungere, men jeg er usikker på om 4-5 års ventetid mens vi bor hver for oss er noe jeg kan håndtere. Ser 2 muligheter nå som kan være verdt å sjekke ut. Flytte til england eller skaffe henne en jobb her. Tviler på jeg når lønnskravet met det første om jeg får jobb.

Lenke til kommentar

Nei, du er født i Norge. I slekten min var det ei litt snål kvinne som endret statsborgerskap vekk i fra det norske. Men hun fikk dette statsborgerskapet sitt tilbake på forespørsel. Så det at de skulle slå beina unna deg fordi du har vært borte i fra Norge i over 12 mnd., hvor har du det i fra? Lenke til noen kilde på det?

Husker ikke siden. Leste rundt etter ting og tank og noen nevnte det. Sikkert feil informasjon da. Jeg har ikke peiling på noe av dette fra før.

Lenke til kommentar

Uffameg til et styr. Må si hele opplegget er nærmest umenneskelig. Jeg har veldig lyst å få dette til å fungere, men jeg er usikker på om 4-5 års ventetid mens vi bor hver for oss er noe jeg kan håndtere. Ser 2 muligheter nå som kan være verdt å sjekke ut. Flytte til england eller skaffe henne en jobb her. Tviler på jeg når lønnskravet met det første om jeg får jobb.

Fullt forståelig. Men skal du lykkes så må du studere regelverkene inngående, slik at du velger minste motstands vei når du først går all-in. Lykke til!  :)

Lenke til kommentar

Kommer helt an på hvilket yrke du peiler deg inn på. 3 til 4 hundre tusen er vel blitt en mer vanlig årslønn her på berget enn uvanlig. Siden du er mann og kanskje har noen muskler, kanskje du kan danke ut noen polakker med iherdig innsats? Jobbe mye overtid, ha lite fritid, spise grøt og alt det andre fattigere mennesker må stå i med.

Jeg ble litt i tvil om England, men undersøk for all del mer. Wikipedia som jeg la til lenke på i etterkant viser kanskje ikke en helt rettferdig side?

Men først skal du få deg jobbene da. Enten det er i Australia, England, Norge eller en annen inngangsport.

Endret av G
Lenke til kommentar

En kompis av meg er fr et Europeisk land, og har bodd her i Norge i nesten 20 år på ren arbeids oppholdstillatelse, eller noe sånt.

Han er iallefall ikke Norsk statsborger.

Årsaken var jo i sin tid at han traff en norsk jente og flyttet hit.

Så hvis kjæresten din får seg jobb her, er jo mulighetene for oppholdstillatelse gode vil jeg tro.

Statsborgerskap er vanskelig å få, og er nok ikke veien å gå i første omgang tror jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med G.

Om du får deg en jobb, så skal kravet være fullt mulig å oppnå. Ufaglærte butikkjobber, arbeid på boliger for utviklignshemmede uten utdanning, osv har typisk en startlønn på rundt 150 i timen nå. Det skal med andre ord ikke mye utdanning eller ansiennitet til før du når målet. I tillegg så vil mange jobber ha muligheten for at du jobber overtid, og da når du fort målet om å tjene litt over 300.000 i året.

Lenke til kommentar

Kommer helt an på hvilket yrke du peiler deg inn på. 3 til 4 hundre tusen er vel blitt en mer vanlig årslønn her på berget enn uvanlig. Siden du er mann og kanskje har noen muskler, kanskje du kan danke ut noen polakker med iherdig innsats? Jobbe mye overtid, ha lite fritid, spise grøt og alt det andre fattigere mennesker må stå i med.

Jeg ble litt i tvil om England, men undersøk for all del mer. Wikipedia som jeg la til lenke på i etterkant viser kanskje ikke en helt rettferdig side?

Men først skal du få deg jobbene da. Enten det er i Australia, England, Norge eller en annen inngangsport.

Virker som en skikkelig test. Jobbe livet av deg for kjærligheten. Vi får se. Skal ringe udi i morgen å høre hva de sier.

Lenke til kommentar

Men nå har hun ingen utdanning da. Hun har bare jobbet på samme plass siden hun var 14. Er dette nok til å få midlertidig opphold om hun skulle få et jobbtilbud her?

Dersom du i det hele tatt får henne etablert i Norge, så har du flere muligheter.

Hun kan sjekkes på kompetanse i en av Fylkeskommuneorganisasjonene (husker ikke navnet), og sånn få utstedt et bevis på hva hun er verdt kunnskapsmessig uten å ha utdannelsen for tilsvarende. Også kan hun bygge på det, bruke det som utgangspunkt enten til videre studier eller hva det måtte gå i. Det går også an å få seg en grunnutdanning som alle har rettigheter på dersom hun / dere orker.

Vaskedame? Uff, prostituert.. ikke for å være ekkel altså. Men mer for å spør hvor langt er du villig til å gå for å få ting til. Mål også dine krav til levestandard opp med andre innvandrere og hvordan de må innrette seg. Eneste fordelen du har over dem, er at kun du som individ har rettigheter til å trekke ut alle plugger og rømme i fra marerittet om du føler at det er eneste utvei. Altså forsake kjærligheten. Men om du vil tviholde på kjærligheten så blir det sikkert en litt tøff periode, så du får ta det du kan få til da, med de forutsetningene som er.

Endret av G
Lenke til kommentar

Virker som en skikkelig test. Jobbe livet av deg for kjærligheten. Vi får se. Skal ringe udi i morgen å høre hva de sier.

Jobbe livet av seg for kjærligheten? Normalen for voksne mellom 18-67 bør være å jobbe 100% / 38 timer i uken, og da er ikke det å tjene over 300.000 spesielt vanskelig.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Jobbe livet av seg for kjærligheten? Normalen for voksne mellom 18-67 bør være å jobbe 100% / 38 timer i uken, og da er ikke det å tjene over 300.000 spesielt vanskelig.

Jeg tenkte meg på å danke ut polakker med hardt arbeid :p skulle kommunisert det bedre. Men jobber hardt for øyeblikker og søker på alt jeg kan langt og nære.

Lenke til kommentar

Dersom hun har opphold i Australia er asyl utelukket. Asyl forutsetter at man forfølges på bakgrunn av (f.eks.) gruppetilhørighet, og at staten enten er den som forfølger eller mangler evne/vilje til å forhindre forfølgningen. Staten Australia har evne og vilje til å forhindre forfølgning såvidt jeg vet.

Hvis hun er australsk statsborger kan hun oppholde seg i Norge som arbeidssøker. Dette forutsetter at hun har kompetanse som minst tilsvarer faglært arbeidstaker, dvs. tilsvarende yrkesfag på VGS-nivå eller høyere utdanning tilsvarende bachelorgrad eller mer. Hun må ha minst 19 701 kr i måneden å leve av.

Ellers er det familieinnvandring eller EØS-innvandring som er aktuelt (om forskjellene mellom disse to).

Lenke til kommentar

Siden du får sosialhjelp så har du åpenbart ikke penger liggende på bankkonto. Men hvis f.eks et familiemedlem av deg med penger lager et AS, ansetter deg og betaler deg over minstesatsen for familiegjenforening så kan det gå. Og skulle familiebusinessen gå dårlig kan du bli oppsagt og heve dagpenger som er bedre enn sosialhjelp :)

Du kan bli ansatt som tur-guide til australia :D

Når regelverket ikke er tilpasset nordmenn må nordmenn tilpasse seg regelverket... 

Lenke til kommentar

For sikkerhets skyld, siden ingen andre har spurt - er dette en kjæreste du har truffet og snakket med fysisk, og ikke bare pratet med på nett?

Jeg spør ikke i vond hensikt, men bare for å avklare at vi ikke snakker om noen form for potensiell svindel med deg som offer her..

Endret av toth
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...