Gå til innhold

Sonans Osv! .. Spørsmål

Anbefalte innlegg

Heisann, la meg ta det ganske kort .. Jeg dreit på leggen under vgs, og vil nå rette det opp!

Jeg gikk idrett, og det endte med IV i ganske mange fag.. ink idrettsfag! 

Først lurer jeg på om det er mulig å få generell studiekompetanse selv om jeg strøk i idrettsfag, og ikke får tatt opp idrettsfagene! ? Siden jeg finner ikke noen idrettsfag på sonans, så tror jeg at jeg sliter!

Så selv om jeg tar opp alt fra matte, til norsk og naturfag som er obligatorisk for studiekompetanse .. så er jeg redd for at jeg har driti på leggen og ikke får studiekompetanse uansett 

Uansett om det ikke går, så må jeg ta opp de andre fagene, som matte osv... for å kunne ta 23/5 regelen om noen år, siden jeg bare er 21 for øyeblikket!

Det jeg kikker på er om at jeg skal ta den pakken de tilbyr, som er maks, 75.000kr og da er alt fordelt utover ett år! Vil jeg kunne få lån fra lånekassen som dekker hele beløpet eller må jeg ha en form for egenkapital i tillegg?! 

Takk på forhånd, 

Mvh meg! :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! :)

Du kan søke med 23/5-regelen fra og med det året du fyller 23 (under forutsetning om at du fyller femårskravet). Du kan lese mer om 23/5-regelen og generell studiekompetanse her. Hvis 23/5-regelen ikke passer, kan en av rådgiver hos oss hjelpe deg med å finne ut hva som er korteste vei til studiekompetanse for deg. Det kommer an på hvilke og hvor mange fag som mangler. Rådgivning er gratis og uforpliktende. Du kan bestille time til rådgivning her. Du velger selv om du vil ta det som nettmøte eller ved oppmøte på skole. Husk kompetansebeviset ditt. :)

Du kan få rundt 62.000,- i ekstra lån til skolepenger, i tillegg til den månedlige utbetalingen. Du finner mer info om Lånekassen her. Betalingen av skolepenger deles vanligvis opp i tre (et lite og to store avdrag) slik at det passer med utbetalinger fra Lånekassen. Rådgiver kan også være behjelpelig med å svare på flere spørsmål rundt dette og hva som gjelder akkurat i ditt tilfelle. 

Håper vi ser deg hos oss. Og lykke til videre med skolegangen! :)

Vennlig hilsen

Anette, rådgiver

Endret av Sonans
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...