Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjenert eller bare ikke så veldig interessert?

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp til å kanskje bli litt klokere på en jeg studerer med. Det har seg slik at på hver eneste fest så ender vi opp med å henge en del i lag, uten at det skjer noe mer. 

Det begynte en gang i høst. Vi var ute og den kvelden er jeg ganske overbevist om at han flørtet litt med meg. Vi er begge i 20-årene og jeg er 5 år eldre enn han, så det er jo ein liten aldersforskjell "feil vei" og før den kvelden har jeg tenkt at det egentlig er veldig uaktuelt mtp aldersforskjellen. Han kommer alltid bort for å snakke med meg etterhvert, men nærmer seg sjeldent meg når han er ederu. Den første kvelden jeg begynte å bli oppmerksom på at det kanskje var litt flørting på gang satt vi tett og snakket hele kvelden. På et tidspunkt sa han noe sånt som "Du er jo perfekt du". Husker ikke helt hvilken sammenheng han sa det i, men ble iallfall veldig paff og sa at han måtte slutte å tulle. Og det var nok ikke ironisk ment, men jeg synest jo at det var en veldig overdrivelse. Uansett var det jo litt av en kompliment og muligens en måte å flørte på. Det lå litt i luften at det kunne skje noe denne kvelden. 

Greia er vi begge hatt en greie med andre. Jeg har hatt sex med annen fyr i klassen 2 ganger, dette vet han fyren og om jeg ikke husker feil diskuterte vi dette denne kvelden, han lurte blant annet på om jeg hadde noe på gang med denne fyren. Noe jeg ikke har og bekreftet at det bare var en engangsgreie. Han har hatt noe på gang med en annen, såvidt jeg vet bare sex, dette visste jeg ikke den kvelden. Men hun kom dit den kvelden og hintet ganske kraftig til at han skulle bli med henne hjem. Først hadde de en diskusjon virket det som, om at han måtte bli med nå, hun gikk også kom han tilbake og satte seg med meg. Så virket som han hadde ditchet henne for meg. Men litt senere kom hun tilbake og maste igjen, han så veldig motvillig ut, men til slutt ble han med. Men før han gikk bøyde han seg over bordet og gav han meg en klem, og ingen andre av de i klassen som satt rundt fikk det. 

Pga. langvarig sykdom har jeg hatt et avbrekk fra å gå ut i ca 4 mnd. Så fra nov-feb har vi omtrent ikke snakket noe særlig, eller han kommenterte en gang på forelesing at det var lenge siden vi hadde snakket og at jeg hadde vært ute, og at det snart var på tide. Bortsett fra det snakker vi så og si aldri på forelesing o.s.v. Imidlertid har jeg fått med meg og at han og hun han ble med hjem fortsatt har en greie og henger mye sammen, men de er ikke sammen, dog jeg er usikker på om de er på vei til å bli det. Så jeg har nå uansett holdt meg litt på avstand pga. det. 

I denne perioden har jeg imidlertid funnet ut at en annen fyr i klassen har slengt litt falske rykter om meg og fått meg til å høres ut som en skikkelig flørtepus og er av den oppfattelsen av at jeg flørter med alle gutter (det sa han på julebord hvor jeg var ederu), og hadde blant annet sagt til venninnen min "at de andre guttene i klassen tror at jeg og (meg) har hatt sex" pga at han var besøk hos meg en dag fordi han skulle låne noe. Jeg kan ikke tro noe annet at det er han selv som har lagd og skapt dette ryktet på en subtil måte. Uansett er det usant og skremmende å høre at det verserer sånne rykter om meg, så ble litt redd for at guttene i klassen kanskje har fått inntrykk av at jeg er litt løs. Jeg har midlertid bare vært med han ene fyren siden studiestart, men uheldigvis har det vist seg i ettertid at denne fyren er tidenes ligge-rundt-fyr (visste ikke det på tidspunktet) så jeg skjønner på en måte om jeg har klart å skape et litt dårlig bilde av meg selv med å ligge med akkurat denne fyren.

Uansett, i går var jeg for første gang på fest på mange mnd med fyren "min". Vi var først på et stort fellesvors der det var trangt om plassen og vi satt langt fra hverandre, så fikk ikke mulighet til å snakke noe i starten, men jeg merket meg at han stadig gløttet litt bort på meg og blikket vårt møttes vel flere ganger. Så gikk jeg og en venninne for å spille beer pong og det tok ikke lange tiden før han løsrev seg fra der han satt og kom og joinet laget vårt. Men vi måtte fort gå fra vorset så fikk ikke snakket før vi senere havnet på samme bar. Jeg var på en konsert først som han ikke skulle på, men kom bort på baren de andre var på etterpå. Vi endte etterhvert opp med å snakke litt "dypt" som vi pleier å gjøre på fester og på en eller annen måte så kom jeg inn på dette med de falske ryktene og jeg bekreftet med en gang at dette ryktet som han andre fyren hadde skapt ikke stemte, men han fortalte at det var ingen av guttene som trodde på det. Så fortalte jeg at jeg bare hadde vært med en person siden studiestart og han virket overrasket og veldig imponert. Fikk vite tilbake at han hadde vært med 3 stykker., så han og hun andre er tydeligvis ikke eksklusive. Vi satt ganske tett og jeg hadde hånden min bak ryggen hans, men jeg fikk liksom ingen tegn tilbake på at han likte denne kontakten eller ikke og responderte ikke noe særlig på kroppskontakten men flyttet seg jo ikke heller. Derfor blir jeg egentlig veldig usikker på om han er interessert eller ikke.

På slutten dukket hun "fuckfrienden" hans opp på baren, de snakket kort. Han inviterte meg og noen andre folk med på nach hos han. Hun ble ikke med på dette nachet, vet ikke om hun ble invitert eller ikke. Nachet var trangt og vi ble ikke sittendes ved siden av hverandre. Jeg ble så trøtt at jeg kastet inn handkledet rimelig fort og gikk hjem ganske fort. Gav han en klem og sa at jeg gikk, han svarte tilbake at han snart skulle legge seg og se en film selv. Når jeg kom hjem sendte jeg en snap at jeg hadde lagt meg. Så i dag at jeg hadde fått en snap tilbake av at han så på den filmen han snakket om han skulle se. Senere i dag så jeg samme film og sendte snap, og fikk tilbake noe om at han hadde sett hele den filmen etter nachet i natt. Og dett var dett. 

Ellers har det ikke skjedd noe, har ikke snakket på Facebook bortsett fra når jeg har lurt på hvor folk er ute på byen. Vi har hverandre på snap, og han svarer av og til på fellesnaps som ikke er direkte myntet til han. Blant annet ønskte han meg god jul tilbake på julafta fra fellessnappen jeg sendte ut, noe jeg ikke forventet da vi ikke hadde snakket på mange uker. Mulig at han bare er veldig hyggelig. Mottar ellers bare fellessnaps av han (tror jeg) og det er ikke noe initativ til noe mer. 

Ja jeg vet ikke. Blir ikke klok på han fyren. Er han sjenert eller bare ikke veldig interessert? Han tar jo ikke noe initativ til at det skal skje noe videre, men virker samtidig som han er litt keen på fest. Har lenge kunnet tenke meg å bli med han hjem, men er redd for at han egentlig ikke er interessert og bare liker flørten på fest. Kan jo tenkes at det faktisk er en potensiale her til at det kan skje noe, men hvordan kan jeg isåfall finne det ut uten at jeg er alt for eksplisitt? (I tilfelle jeg blir avvist). 

Anonymous poster hash: 47e93...3d4

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en ganske enkel løsning på spørsmålet ditt.

"Blir du med på deit?"

Det verste du kan få er strengt tatt et nei. 

Anonymous poster hash: 22a3d...cde

Hadde ikke nølt med å være direkte hadde det ikke vært for at vi går i samme klasse og må omgåes mye. Det blir potensielt veldig kleint om svaret er nei og vil jo heller ikke ødelegge den gode stemninga vi har på fest. 

Lenke til kommentar

Det er en ganske enkel løsning på spørsmålet ditt.

"Blir du med på deit?"

Det verste du kan få er strengt tatt et nei. 

Hadde ikke nølt med å være direkte hadde det ikke vært for at vi går i samme klasse og må omgåes mye. Det blir potensielt veldig kleint om svaret er nei og vil jo heller ikke ødelegge den gode stemninga vi har på fest. 

Vel, det er alltid en viss risiko involvert når det er snakk om slike situasjoner. Enten kan du fortsette å lure, eller se på mens han potensielt blir tatt av noen andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...