Gå til innhold

MGP2017

Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Hadde vi egentlig ventet mer? Artister som har talent gode låter spolerer ikke karrieren sin med å stille opp på MGP.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Huff, dette her var bare trist.

Lurer på om hun kommer til å vise frem mer om hun vinner :hmm:

Målt i tid eller hud?
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

MGP ble ødelagt når de introduserte semifinaler og laget en show der ikke alle nasjonene deltar. Så ble dtt hele omgjort til homoparade, og nå har de jammen ødelagt det mest interessante med hele MGP, som er avstemningen og det å lese opp poengene.

If it aint broken, then dont "fix" it!

MGP har gjort seg selv irrelevant gjennom fornying av konseptet og inkludering av politikk som en sentral del av konseptet.

Lenke til kommentar

Er enig med deg angående opplesing av poeng, som jeg følte ble ødelagt i Eurovision i fjor. Men det du nevner om politikk og at det ble omgjort til en "homoparade", er jo litt rart, for Eurovision har hatt disse elementene lenge, i hvertfall siden 80/90-tallet.

Innføringen av semifinaler var helt nødvendig for at alle interesserte nasjoner skulle få sjansen til å delta. Det er simpelthen ikke plass til de over 40 landene som har lyst til å være med i finalen. Alternativet ville sikkert vært at alle ville vært nødt til å bytte på å "stå over" et år.

At det er blitt såpass mange deltakerland er også grunnen til at de har vært nødt til å endre på poengopplesingen, for at man ikke skal bli sittende med et show som varer hele natta.

Lenke til kommentar

Eh, nei? 

I 1985 var det 19 deltakerland. I 1995 var det 23 og i 2005 var det 39. I fjor var tallet 42.

Derfor, for å få med alle har man måttet innføre semifinaler, for å kunne holde deltakerantallet i selve finalen stabilt på rundt 24-26. Forskjellen på 24 låter og 42 når man snakker sendetid, er rundt 55 minutter. Og det er bare lengden på låtene. I tillegg kommer alt snakket rundt og presentasjon av hver nasjon, så du kan sikkert minst doble den tiden igjen. 

I tillegg betyr flere deltakerland at flere land skal avgi stemme, og dermed tar også dette lengre tid. De har valgt å la alle deltakernasjonene få stemme, selv om de ikke når finalen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Dessuten tviler jeg på at det er mulig å ha et musikalsk utbytte av 42 låter der musikken kommer i tredje rekke, kameravinkler i annen og kostymer/politiske budskap kommer i første.

Lenke til kommentar

Eh, nei? 

I 1985 var det 19 deltakerland. I 1995 var det 23 og i 2005 var det 39. I fjor var tallet 42.

Derfor, for å få med alle har man måttet innføre semifinaler, for å kunne holde deltakerantallet i selve finalen stabilt på rundt 24-26. Forskjellen på 24 låter og 42 når man snakker sendetid, er rundt 55 minutter. Og det er bare lengden på låtene. I tillegg kommer alt snakket rundt og presentasjon av hver nasjon, så du kan sikkert minst doble den tiden igjen. 

I tillegg betyr flere deltakerland at flere land skal avgi stemme, og dermed tar også dette lengre tid. De har valgt å la alle deltakernasjonene få stemme, selv om de ikke når finalen.

Ok, jeg er ingen ekspert på MGP og rimelig ung, men så lenge jeg har fulgt med har det vært mange land som har vært med. 55 minutter ekstra er ikke noe problem. Er ikke en av de gode tingene med MGP at det varer hele kvelden?

Jeg skjønner ikke at det skal være sånn hastverk. Dess flere land i finalen, dess mer interessant vil jeg si det er. Men, det er selvsagt mindre viktig. Det viktigste er jo poengene landene gir til hverandre, og det har de klart å ødelegge.

2005 versjonen med 39 land høres ikke så ille ut. Tror det var rundt den tiden jeg likte MGP best.

Dessuten tviler jeg på at det er mulig å ha et musikalsk utbytte av 42 låter der musikken kommer i tredje rekke, kameravinkler i annen og kostymer/politiske budskap kommer i første.

Tssss. Det politiske budskapet ligger ikke i showet (bør/har iallefall ikke), det ligger i avstemningen. Når land er eksludert fra deltagelse i finalen blir avstemningen mindre interessant.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...