sedsberg Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 Som nevnt tidligere. Ta en videosnutt hvor den sviver på tomgang i fri. Gi så full eller nesten full gass (80% - 100%) helt til du har maks turtall. Lenke til kommentar
Yamahatzr50cc Skrevet 17. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2017 Greia er at den går fint på tomgang, Men i gir er det dårlig. Men jeg tror jeg nærmer meg problemet, det er noe med luft. Noen ganger får den ikke luft, vet ikke hvorfor. Da bare hakker den og dør ut av før mye bensin, rensa luftfilter og det ble ikke bedre, bytta til powerfilter og det samme fortsetter. La merke til at luftfiltere hadde mye bensin i seg. Kan dette komme av at flotøren er ødelagt eller reed'en? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Hadde reedventilene vært ødelagt hadde den ikke starta. Det kan hende at flottøren har fått et kakk eller det har kommet noe dritt i ventilsetet til flottørnåla. Du kan evt. ta en kjøretur hvor du skrur av bensikrana og ser om den plutselig går bedre før den går tom. Lenke til kommentar
Yamahatzr50cc Skrevet 18. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2017 Hei, Når jeg skrur av bensinen, går den normalt. Åpna forgasser renset alt, var ikke noe feil. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. mars 2017 Del Skrevet 18. mars 2017 (endret) Sjekka nivået i flottørkammeret? Illustrasjonsbilde: Endret 18. mars 2017 av sedsberg Lenke til kommentar
Yamahatzr50cc Skrevet 18. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2017 Hvordan stiller jeg eventuelt på det, er det bare og heve og senke nålen? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. mars 2017 Del Skrevet 18. mars 2017 Nei. Det kan være ganske vanskelig og du må egentlig vite nøyaktig hva du gjør og hvor stor avstand det skal være. Samt hvordan det skal måles på akkurat din forgasser. Det er normalt sett også noe som ikke forandrer seg av seg selv. Nåla har ingen innvirkning når du gir full gass. Da er det kun hoveddysa som har noe å si. Lenke til kommentar
Yamahatzr50cc Skrevet 21. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2017 Hei. flotøren er fin. problemet med sykkelen er at den drukner av for mye bensin uansett hva jeg gjør. har du forslag til løsning? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. mars 2017 Del Skrevet 21. mars 2017 (endret) Enten lekker flottørnåla, eller så har "tab"-en på flottøren bøyd seg litt (feil nivå i flottørkammeret) eller så har du for stor hoveddyse. Har du manuell bensinkran eller vakumstyrt? Flottøren kan forresten ikke sjekkes visuelt. Den må måles med utstyr. Endret 21. mars 2017 av sedsberg Lenke til kommentar
Yamahatzr50cc Skrevet 22. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2017 (endret) Hei, jeg så på youtube hvordan man skal måle den(hvor mange grader den skal legges til siden osv) åpna eksosen og den var full av vann. og toppakningen hadde blitt ødelagt. så jeg skal få bytta dette og se om den blir bedre. tenker dere dette kan være årsaken? Endret 22. mars 2017 av Yamahatzr50cc Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 Det kan veldig godt hende. Det vil jo forstyrre blandingsforholdet og tulle med kompresjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå