Yamahatzr50cc Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 Hei, jeg var igjennom en trafikkulykke der det originale anlegget på min Yamaha TZR ble bøyd. Etter jeg fikk på annlegget og kjørte går den mye dårligere enn før. Maksfart 55 km/t før 85 km/t TUSEN TAKK FOR SVAR Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 Er ikke dette en moped som skal være sperret på 45km/t? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 (endret) 45 pluss feilmargin, pluss misvisning. 55 etter speedometer høres da ikke så uoriginalt ut. Har du bytta til originalt anlegg med sperrer? Endret 11. mars 2017 av sedsberg Lenke til kommentar
Yamahatzr50cc Skrevet 11. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2017 Jeg har dreva om, tatt turtallsperra og plomba i anlegget. Var feil og si at det var orginalt Lenke til kommentar
Yamahatzr50cc Skrevet 11. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2017 Før ulykken gikk den bra, etter ulykken vil den ikke opp i turtall i 3-5 gir som om det ikke er nok motstand Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 (endret) Et par ting du kan sjekke som ikke koster noe: Sjekk at tennpluggen har rett farge etter du har kjørt en stund. Sjekk at du ikke har noen innlysende lekkasjer eller skader i innsug, forgasser og luftfiltertilkobling. Har du separat lydemper som ikke er byttet så sjekk at denne ikke har fått seg en knekk eller bulk. Prøv å sett på choke og se om noe forandrer seg når du gir full gass mens du kjører. Krever litt utstyr: Sjekk kompresjon, selv om jeg ikke kan se hvordan en ulykke skulle hatt noe å si for dette. Sjekk veivhuskompresjon. Vanskeligere å sjekke men kan ha blitt en lekkasje hvis motoren har fått seg en trøkk. Endret 11. mars 2017 av sedsberg 1 Lenke til kommentar
Yamahatzr50cc Skrevet 11. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2017 Tennpluggen har riktig farge.god kompresjon. Ikke skader i forgasser og innsug. Kan det være at anlegget ikke gir god nok motstand fordi den har bøyd seg litt? Lenke til kommentar
Yamahatzr50cc Skrevet 11. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2017 Tusen takk for raske svar, det betyr veldig mye Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 (endret) Det kan ingen si uten en bedre beskrivelse eller bilder av skaden Endret 11. mars 2017 av Nlklas Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 Eksosanlegget skal ha så liten motstand som overhodet mulig. Men det skal ha en helt bestemt form som skaper en pulsering som hjelper motoren med å puste og som presser overskytende bensin/luft-blanding tilbake i sylinderen rett før stempelet lukker eksosporten. Dermed kan lekkasjer, bulker og bøyer gi markant effekttap selv om det ikke skulle gi noe mer eller mindre motstand. I tillegg må forgasser tilpasses eksosanlegget (og forgasser og luftfilter) for å få riktig bensin/luft-blanding. Feilsøking er ekstremt vanskelig når man bare har vage beskrivelser å gå etter. Hadde jeg/vi sett og hørt motoren kunne sikkert jeg eller noen andre sagt nesten umiddelbart hva som er galt. Lenke til kommentar
Yamahatzr50cc Skrevet 11. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2017 Det er ingen bulker på eksosanlegget. Men der hvor svanehalsen og resten av anlegget sitter sammen er den bøyd sånn så det ble veldig vanskelig og få anlegget til og sitte fast på festene. Lenke til kommentar
Yamahatzr50cc Skrevet 11. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2017 Kan sende bilder og video imorgen Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 Prøv å bl.a. filme der du i fri og med varm motor gir full eller nesten full gass fra tomgang og opp til maks turtall. Lenke til kommentar
Yamahatzr50cc Skrevet 11. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2017 Tusen takk dere. Skal filme imorgen Lenke til kommentar
Yamahatzr50cc Skrevet 15. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2017 hei, fikk ikke muligheten til og filme da den bare gikk dårlig når jeg kjørte. jeg måtte dyse ned til orginal dyse for at den skulle slutte og hakke. men greia er at den ikke vil ha høyt turtall på høyere gir. turtallet bare synker i 3-5 gir. la merke til at det er et lite hull i svanen, der det er fri eksos, som sagt er dette et veldig lite. skjønner ikke hvordan dette er mulig. er som om den ikke har futt. er veldig rart at jeg måtte dyse ned så mye. har jå gått på 120 dyse veldig fint, måtte bytte til 86 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 Det er tegn på at motoren ikke "puster" riktig. Du kan da ha feil i eksos eller et sted i innsuget eller luftfilteret. Det kan også være noe i forgasseren som har tettet seg. Hvis du har mulighet så kan det muligens være behjelpelig om du alikevel filmer mens motoren går på tomgang og du så gir full gass i fri helt opp til maks turtall. Med varm motor selvsagt. Lenke til kommentar
Yamahatzr50cc Skrevet 15. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2017 hei igjen, får ikke lastet opp videoen. det står at jeg ikke kan laste ned denne filen Lenke til kommentar
Yamahatzr50cc Skrevet 15. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2017 (endret) . Endret 15. mars 2017 av Yamahatzr50cc Lenke til kommentar
Yamahatzr50cc Skrevet 16. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2017 https://youtu.be/xnfpJG_5wuw hei, jeg måtte legge ut videoen på youtube for at dere kan se den. håper dere tar dere tid til og se den. det er video av at den går på tredje gir. om jeg hadde gira opp, hadde turtallet bare synket. men som dere ser så går ikke turtallet opp. tusen takk for hjelpa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå