BerHar Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 (endret) skal kjøpe verktøy som skraller, fastnøkler, slangetrommler for strøm og slangetromel for luft diverse luft verktøy. Som sunnmøring er eg ute etter kvalitet til lavest pris. Noken som har tips. Det er til industri. Uteavdelinga i en kommune. Endret 11. mars 2017 av BerHar Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 Som sunnmøring er eg ute etter kvalitet til lavest pris. Har du tid til å vente på tilbud, eller skal det kjøpes med en gang? Har du tatt en titt på sider som prisjakt.no/prisguide.no? Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 For å være litt seriøs, komunale innkjøpsavtaler må vel legges ut på annbud? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 Skraller og fastnøkler hadde jeg handlet på Biltema. Luftverktøy derfra er etter min erfaring ikke til altfor hardt bruk, dvs. full pupp en hel arbeidsdag året rundt. @Krozmar; Å handle inn noe betyr ikke at man lager en innkjøpsavtale. Forresten så bidrar du veldig godt i tråden, ikke pisspreik i det hele tatt.... 1 Lenke til kommentar
daruu Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 Alt de har på biltema med 10 års garanti er ok - resten er det varierende kvalitet på... Lenke til kommentar
BerHar Skrevet 11. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2017 For å være litt seriøs, komunale innkjøpsavtaler må vel legges ut på annbud? Så lenge det er under 100000,- går det uten å legge det ut. Innkjøpsavtaler er for det meste på ting som en handler meir og ofte på. Slik som Veidekke, NCC, Ahlsell og Br. Dahl. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 Som polakk plukker jeg bare opp det jeg finner i garasjene rundt om kring... Neste gang du kommer i garasjen min har eg ballaluminiumet klar!!! Sist gang eg hadde besøk av østeuropeere i garasjen jaget eg de til skogs med en gammal dørterskel i eik med 5" stift i. Hadde en ganske oppkvikkende effekt på de tusseladdene. Men tiden gikk, og dørterskelen gikk i ovnen. Nå er det alumunium som gjelder. 2 Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 (endret) skal kjøpe verktøy som skraller, fastnøkler, slangetrommler for strøm og slangetromel for luft diverse luft verktøy. Som sunnmøring er eg ute etter kvalitet til lavest pris. Noken som har tips. Det er til industri. Uteavdelinga i en kommune. Det kommer helt an på hva du mener med kvalitet, og hva du er villig til å betale. Hvis du snakker med noen som har testet mye forskjellig verktøy så er det gjerne merker som Snapon, Wera, Teng tools og Stahlville som nevnes når det gjelder håndverktøy... de dyre merkene har ofte bedre stål og er finere laget så det er enklere å komme til på trange steder f.eks - men for en vanlig hobbymekaniker fungerer det meste av biltema 10års veldig bra. Edit; Ellers har jeg hørt mye bra om disse skapene fra Fosen som skal være bra satt sammen med verktøy som de går god for - hvis du skal ha et komplett sett; https://nettbutikk.fosen-tools.no/categories/large Endret 11. mars 2017 av kjetilkl Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 Pris/kvalitet er Biltema (dessverre) nokså uslåelige på, iallfall om du forventer å ha endel som forsvinner og ødelegges av mishandling. Om ikke du har medarbeidere der som er spesielt kresen, og aldri mister verktøyet sitt. I så fall kan toppmerker som f.eks Facom være noe å se på. De har livstidsgaranti som fungerer i praksis. Det kan fort bli det rimeligste over tid. Men er det folk som mister verktøy eller aldri steller det, så er slike premium-merker helt bortkastet. Da er det like greit å gå på Biltema, iallfall når det gjelder vanlig håndverktøy, se etter 10-års garanti merket. Ikke alt med 10 års garanti er godt verktøy, men i det minste er det kurant å klage på verktøyet om du ikke er happy med det. Min erfaring, både i privat og som bedrift, er at Biltema er ganske enkle å forholde seg til der, så sant du kan vise til kvittering. Dog er de elendige på å gi erstatning ved evt følgeskader, hvor premiummerkene (iallfall Facom) er meget gode på.Elektroverktøy er blå Bosch gode på, og de har gode rutiner på reparasjon og garanti.Luftverktøy er Biltema ganske svake på. Her ville jeg heller sett på mer proffe merker. Jula har ganske gode slanger og tromler til luft. Ikke se på de rimelige, se på de litt dyrere som har mykere slange. De er faktisk ganske brukbare. Men verkøyet dems er på nivå med Biltema. Billig, både i utførelse og pris.Trappestiger er Wibe suveren på. Zarges på stiger og tilbehør.Stihl er henimot uslåelige på motorisert verktøy som motorsager etc. De er ikke de billigste, men nesten alt annet som er rimeligere har ekstremt mye kortere levetid. 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 Neste mann som referer til polakker, hiver jeg ut. Take it or leave it... Edit: en post slettet. 1 Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 12. mars 2017 Del Skrevet 12. mars 2017 (endret) Meca. Ta kontakt med din nærmeste Meca avdeling og de kan ordne handlekonto til dere. Endret 12. mars 2017 av Opelduude Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå