Heiii1234577 Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 Heisann! Går studiet eiendomsmegler, og jeg lurer bare på om noen der ute vet om hvilke jobbmuligheter man har med en bachelor innen eiendomsmegler? Må man jobbe som eiendomsmegler/forvalter eller kan man søke seg jobb innen feks bank/finans? Lenke til kommentar
samba123 Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 (endret) Heisann! Går studiet eiendomsmegler, og jeg lurer bare på om noen der ute vet om hvilke jobbmuligheter man har med en bachelor innen eiendomsmegler? Må man jobbe som eiendomsmegler/forvalter eller kan man søke seg jobb innen feks bank/finans? Ingen problemer å få seg jobb som eiendomsmegler. Det er stor mangel på eiendomsmeglere og de aller fleste har en høy oppdragmengde. Lønningene bevitner også om at det er stor mangel på eiendomsmeglere. Gjennomsnittslønnen ligger i dag 150 000-200 000 over likevektslønnen (hvis man sammenligner seg med land det er naturlig å sammenligne seg med, deriblant Sverige). Bank/finans? Økonomi er noe av det dummeste du kan studere. Altfor mange studerer økonomi. Bankene kutter stillinger og vil fortsette å gjøre kutt i all anskuelig tid fremover. Som utdannet eiendomsmegler har du nesten ikke økonomisk kompetanse. Du vil dessverre stille langt bak i køen.. Dersom du vil jobbe som kundebehandler i bank er det sikkert håp, men. I Norge kan et bli et overskudd på 50.000 økonomer (og køsystemet fungerer slik: 1. Samfunnsøkonomer og IT-spesialister, 2. Master i økonomi og administrasjon, 3. Diverse, 4. Eiendomsmeglere som ikke dugde som selgere av eiendom... Dessverre.) Hva bør man studere? ALT SOM IKKE INNEHOLDER MYE JUSS OG ØKONOMI. Endret 14. april 2017 av samba123 1 Lenke til kommentar
Läkerol Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Heisann! Går studiet eiendomsmegler, og jeg lurer bare på om noen der ute vet om hvilke jobbmuligheter man har med en bachelor innen eiendomsmegler? Må man jobbe som eiendomsmegler/forvalter eller kan man søke seg jobb innen feks bank/finans? Ingen problemer å få seg jobb som eiendomsmegler. Det er stor mangel på eiendomsmeglere og de aller fleste har en høy oppdragmengde. Lønningene bevitner også om at det er stor mangel på eiendomsmeglere. Gjennomsnittslønnen ligger i dag 150 000-200 000 over likevektslønnen (hvis man sammenligner seg med land det er naturlig å sammenligne seg med, deriblant Sverige). Tar du dette basert på lønn? Eventuelt hvilke andre faktorer. Da mener jeg påstanden om mangel på eiendomsmeglere. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 ^ Det vil jeg å gjerne vite. At det er mangel på eiendomsmeglere kan nok stemme, men det er veldig hardt yrke å komme inn i. I hvert fall visst du vil ha en ok lønn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå