Mr D Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 NRK sender alltid lisenskrav til alle innbyggere, uavhengig av om vedkommende har registrert tv på seg eller ikke.Feil. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg AnonymDiskusjon Skrevet 7. juni 2017 Forfatter Populært innlegg Del Skrevet 7. juni 2017 Til dere som følger tråden, her er en liten update. Mr. D her fant kvitteringen. Datoen, TV-modell og lokasjonen på salget var det samme som ble oppgitt av NRK. Den store forskjellen var på navnet til kjøperen. Fornavnet var mitt, men etternavnet hadde én bokstav annerledes enn mitt. (eks. Anderson og Andersen). Mobil og adressen som var blitt oppgitt var begge fiktive, så her er det noen som har gått inn for å lure seg unna lisensen. Om det er blitt satt på mitt navn ved en tilfeldighet eller planlagt vet jeg ikke. Fikk kvitteringen på dette salget tilsendt av Mr.D og har sendt dette videre til NRK for snart 1 måned siden. Har enda ikke fått noe svar fra på dette. Vil oppdatere her så fort jeg får noe svar fra NRK. Anonymous poster hash: 95720...583 Anonymous poster hash: 95720...583 14 Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 og har sendt dette videre til NRK for snart 1 måned siden. Har enda ikke fått noe svar fra på dette. Vil oppdatere her så fort jeg får noe svar fra NRK. Lisensavdelingen har, i følge dem selv, en svartid på opp til seks måneder. Helt høl i huet. Så smør deg med tålmodighet. Ventet selv to måneder på svar en gang. Da jeg på en høflig måte spurte om de hadde mottatt min henvendelse, fikk jeg kjeft tilbake. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg AnonymDiskusjon Skrevet 29. juli 2017 Forfatter Populært innlegg Del Skrevet 29. juli 2017 Fikk endelig svar fra NRK i går: "Viser til melding fra deg angående oppsigelse av lisens samt at TV kjøpt 21.10.20.2015 ikke var kjøpt av deg. Vi har derfor tilbakekalt begjæring om utlegg og ettergitt utestående krav på kr 7447,79. Ditt lisensnummer 501 XXX XXX er nå ført ut av vårt register" Så dette var jo en gledens dag kan man si! Tusen takk til alle som har hjulpet til her! Spesielt til Mr. D som sporet opp denne kvitteringen. Så nå er det bare å vente på å få tilbakeført det som ble tatt fra lønningen min av Statens innkrevningssentral før NRK tilbakekalte kravet. God helg til alle dere som har fulgt tråden, den kan nå settes som løst! Godt å se at det faktisk er mulig å vinne mot NRK, selvom det tok meg nesten 3 år! Anonymous poster hash: 95720...583 16 Lenke til kommentar
toth Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Dette er jo egentlig VG-mat, at det tar så lang tid å komme i mål med et statseid selskap. "NRK trakk penger fra lønna til Arnfinn og brukte 3 år på å betale tilbake - Arnfinn har aldri hatt TV." 2 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Så bra at det løste seg. NRK Lisensavdeling er nok treg og byråkratisk, men det blir løst når man har riktig/god/nødvendig dokumentasjon - slik som i denne saken. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 31. juli 2017 Del Skrevet 31. juli 2017 (endret) Hva er ikke tregt når det kommer til staten? (Når det er snakk om å få penger tilbake) Endret 31. juli 2017 av Dubious Lenke til kommentar
Woods Skrevet 31. juli 2017 Del Skrevet 31. juli 2017 Har jobbet som TV-selger for en del år tilbake. Kan huske vi også opplevde en lignende sak, men det ble fortsatt ikke foretatt ID-kontroll om vedkommende ikke kjøpte et abonnement. Det er igrunn merkelig praksis, i og med du får NRK-lisensen ettersendt. Bra det løste seg - og det er sjeldent jeg ser folk oppdaterer posten i så lang tid! Lenke til kommentar
toth Skrevet 31. juli 2017 Del Skrevet 31. juli 2017 Så bra at det løste seg. NRK Lisensavdeling er nok treg og byråkratisk, men det blir løst når man har riktig/god/nødvendig dokumentasjon - slik som i denne saken. Det skumle er jo at hadde det ikke vært for at du tilfeldigvis så tråden og tilbød deg å hjelpe, så hadde han antagelig fortsatt hatt lønnstrekk - dokumentasjonen du fant er jo ikke noe han i utgangspunktet har tilgang på, da det sto på et annet navn. Kudos til deg for å spare en fremmed for masse penger og mer trøbbel! 4 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 31. juli 2017 Del Skrevet 31. juli 2017 Rart at NRK bare kan fakturere og trekke lønn uten vidre. Bevisbyrden burde jo ligge hos NRK og ikke kunden. Lenke til kommentar
toth Skrevet 31. juli 2017 Del Skrevet 31. juli 2017 Rart at NRK bare kan fakturere og trekke lønn uten vidre. Bevisbyrden burde jo ligge hos NRK og ikke kunden. De hadde på sett og vis oppfylt bevisbyrden med den registreringen de hadde for hånden, men de hadde jo lest beviset sitt feil - så det horrible her er jo den lange tiden det tok å rydde opp. Lønnstrekk skjer ikke uten videre, men alle kreditorer kan få det på deg så lenge de går gjennom relevante kanaler. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Flott at det løste seg. Vil NRK ha nok bevis til å gå etter rett person, anmelde denne for bedrageri, og kreve etterbetalt lisens for 3 år? Jeg håper de gjør det, men tviler litt på at de tar seg bryet. Kanskje for å statuere et eksempel? Hvorfor ikke snu litt på flisa og tipse NRK sin egen redaksjon, feks FBI og få de til å spore opp skurken. Hadde jo vært greit for de å også belyse problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå