Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Ambulansepersonell tvang ME-pasient til å krype på grusen

Anbefalte innlegg

Så nettopp en sak på TV2 der ambulansepersonell tvang en 30 år gammel ME syk mann til å krype fra ambulansen og opp til sin egen bolig. Da han skrek etter hjelp og faren kom ut av huset for å hjelpe sønnen inn gikk ambulansepersonellet frem og sa at han ikke måtte få hjelp for da kom han til å bli mer syk.

Om denne saken sett fra pasientens syn er sann, hva sier det da om kvaliteten på ambulansepersonellet i Norge? Man husker jo han som ble kvalt og drept av en ambulansesjåfør for et par år siden, kanskje det er slikt amatørskap vi må bli vant med.

Dette kan også ha en sammenheng med den ellers dårlige kvaliteten på norske sykehus og den forfallende situasjonen med gammelt utstyr og teknologi.

Edit: for de som lurer på hva ME er, les her

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor kan man lese denne saken med ambulansen?

Han som ble kvalt av en ambulansesjåfør var voldelig og farlig. Det var nødverge. Det har ingenting med saken å gjøre. Hendelsen sier ingen verdens ting om kompetansen til eller kvaliteten på tusenvis av ambulansearbeidere rundt i landet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hold kjeft og betal hvis du vil ha bedre kvalitet på helsetjenester. Det er ingen som tvinger noen til å bruke offentlige tjenester.

Link til saken med krypingen hadde vært fint. Hvemsomhelst kan fable frem noe sjokkerende for å få frem et poeng.

Jøss, betaler ikke folk for helsetjenester allerede da? Hva betaler folk skatt for? Og hvilke ambulansetjenester som er i privat sektor mener du folk skal ringe til om de vil unngå det offentlige tilbudet? Ellers enig at det kunne vært flere private tilbud i Norge, men realiteten er at det ikke finnes mange av dem, spesielt ikke ambulansepersonell.

Link til saken har jeg ikke funnet enda, jeg bare så saken på TV2 nyheter.

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar

Han som ble kvalt av en ambulansesjåfør var voldelig og farlig. Det var nødverge. Det har ingenting med saken å gjøre. Hendelsen sier ingen verdens ting om kompetansen til eller kvaliteten på tusenvis av ambulansearbeidere rundt i landet.

Han var en syk pasient og var fredelig, han skulle bare hjem men ble istedenfor lagt i bakken og kvelt til døde. Det var ingen nødverge, det var uaktsomt drap og et resultat av inkompetanse av de som håndterte saken. En inkompetanse vi dessverre så alt for ofte ser hos de som jobber i offentlig sektor, enten det er politi eller ambulansepersonell. Altså har det veldig mye med denne saken å gjøre. Man kan alltid prøve å unnskylde seg og det er jo veldig lett i offentlig sektor, en skjermet arbeidsplass.

Lenke til kommentar

Ble for 2 uker siden på samme dag kjørt av 2 forskjellige ambulanser først til legevakta så rett på sykehus. og har absolutt ikke noe dårlig å si om de folka i det hele tatt. Jeg var helt borte i hodet, hadde voldsomme spasmer i hele venstrekroppen. De blokkerte mine armer og bein med sine egne kropper slik at jeg ikke slo og sparket i vegger og utstyr. Og de var utrolig respektfulle og hyggelige.

Det finnes selvfølgelig folk i denne bransjen som er kjøtthuer, det finner man over alt. Men generelt sett vil jeg tro at ambulansepersonell er bedre enn folk flest.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Atter engang så tar man ut en brøkdel av totalbildet for å representere totalbildet.

Alle muslimer er terrorister og har et dypt ønske om å kvitte seg med alle som ikke deler deres tro, helst ved å drepe seg selv i samme slengen siden man da får en større premie.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil nok også tro at de aller fleste av dem er gode folk som gjør en fantastisk innsats. Men det hadde vært veldig fint om de luket bort det "ugresset" som får lov å vokse frem i politi, ambulanse, leger og andre instanser.

Tviler på at det noen som er uenig i det du sier her.

Jeg ville bare svare på det du spurte om kvaliteten på ambulansepersonell og komme med mine egne erfaringer.

Problemet med "ugress" i disse yrkene er at de ødelgger så mye mer enn for eksempel en dårlig kassadame ville gjort.

Men generelt sett så vil jeg påstå at de som jobber i disse yrkene har en høyere andel gode folk enn andre yrker. det er i det minste min erfaring.

Har hatt mange mange møter med politiet, i jobb og privat og bare møtt en idiot (han ble senere dømt for å ha forfalsket vitnemål og havnet i fengsel selv). Aldri møtt noen dårlige ambulansefolk og bare 2 dårlige leger. Heldigvis lett å bytte leger.

Lenke til kommentar

Atter engang så tar man ut en brøkdel av totalbildet for å representere totalbildet.

Alle muslimer er terrorister og har et dypt ønske om å kvitte seg med alle som ikke deler deres tro, helst ved å drepe seg selv i samme slengen siden man da får en større premie.

Totalbildet må man vurdere selv. Jeg mener totalen er god, men det er veldig synd at det finnes slike mennesker i yrker der man har med mennesker å gjøre. En drittsekk i Skatteetaten kan være skadelig, men han ser vi lite til. Politifolk og ambulansepersonell derimot møter mange folk hver dag.

Lenke til kommentar

Jeg fant saken her: http://www.tv2.no/a/8889523/

Nå må det jo bemerkes at ambulansepersonellet mener fremstillingen hans er usann. Så da er det litt vanskelig å hive seg på toget.

Det er mitt inntrykk at ambulansepersonellet i Norge er generelt svært bra. Det kan være litt så som så med psykiatriske pasienter (dvs. det er ganske få psykiatriambulanser), ellers vil jeg ikke tenke at enkeltepisoder sier noe om helhetsfunksjonen til ambulansetjenesten.

Endret av Kakofoni
Lenke til kommentar

Ingen erfaring som pasient, men har hospitert på ambulanse og har generelt inntrykk av ambulansearbeidere som flinke, omsorgsfulle og respektfulle. I den grad ulykker skjer tror jeg nok det først og fremst er utfall av vanskelige/uheldige situasjoner, og jeg er generelt skeptisk til mange av beskyldningene som kommer, med "ambulansesaken" friskt i minne. 

Lenke til kommentar

Han var en syk pasient og var fredelig, han skulle bare hjem men ble istedenfor lagt i bakken og kvelt til døde. Det var ingen nødverge, det var uaktsomt drap og et resultat av inkompetanse av de som håndterte saken. En inkompetanse vi dessverre så alt for ofte ser hos de som jobber i offentlig sektor, enten det er politi eller ambulansepersonell. Altså har det veldig mye med denne saken å gjøre. Man kan alltid prøve å unnskylde seg og det er jo veldig lett i offentlig sektor, en skjermet arbeidsplass.

Hvorfor avsporer du din egen tråd? Jeg spurte om en link til saken du omtaler her. Resten av det jeg skrev var bare ment å opplyse deg om at du tar feil om saken på legevakten. Mannen ble voldelig og var direkte livsfarlig for de rundt seg. Ikke har det noe med inkompetanse å gjøre, da det ambulansesjåføren gjorde ikke ligger innenfor hans fagområde. Han handlet i nødverge. Det er direkte idiotisk å snakke om inkompetente ambulansearbeidere og så peke på en sak der de ikke gjorde noe som ligger under fagområdet til ambulansearbeidere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fant saken her: http://www.tv2.no/a/8889523/

Nå må det jo bemerkes at ambulansepersonellet mener fremstillingen hans er usann. Så da er det litt vanskelig å hive seg på toget.

TV2 er kjent for å helt ukritisk viderebringe "sensasjonelle" påstander fra en involvert part i en sak. Jeg vil nok vente på flere fakta i denne saken, for det vil ikke være første gang TV2 sprer løgn.

Lenke til kommentar

Sånn som barnevernssakene de har fått ut i lyset? Eller mishandlingssakene om utvekslingselevene? Du vet, reelle og alvorlige saker som de avslørte.

Har selv opplevd at folk med hjerneblødning har fått beskjed om å slutte å surve og gå legge seg av ambulansepersonell. Så denne saken kommer ikke som noen stor overraskelse.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...