Gå til innhold

Må ta ut barna av barnehagen for å få råd til å betale eiendomsskatt

Anbefalte innlegg

Man betaler ikke for å ha ett sted å bo, ei heller for noe annet, dette er kun påskudd der man later som om der er en grunn til at du må betale, dvs at du skylder staten penger fordi A, B eller C.

Grunnen til at man må betale skatt er rett og slett at politikerne vil ha dine penger fordi de syns de selv kan bruke disse bedre enn deg, og om du nekter å gi dem dine penger vil de bruke vold mot deg.

At de prøver å rasjonalisere dette ved å finne en grunn som folk vil godta er kun forsøk, tildels vellykkede til å få folk til å akseptere at de blir tvunget til å gi politikerne sine penger.

Strategien bruker å være at man først sikter på ett lite segment av befolkningen (helst "de rike"), samt at man trekker inn relativt lite penger med den nye skatten, for deretter å eliminere de urettferdige "unntakene" samt å øke satsene gradvis.

Etter noen tiår så betaler alle villig vekk store summer til staten når det hele har gått seg til. Se f.eks. bilavgifter, eller momsordningen.

Her har politikerne kjørt litt feil, i og med at de ikke kun sikter på de aller rikeste først, og det er dette som gjør at folk misliker denne nye beskattningen.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Ja, sånn at den ikke rammer deg ;)

Glemte å kommentere at jeg ikke er en arrogant tulling. 

Nei, jeg ville da absolutt betalt i bøtter og spann dersom jeg hadde en eiendom, men jeg synes selvsagt ikke folk med liten økonomi skal måtte bøte for noe som de rikeste bør betale. 

Man kan da alvorlig talt ikke skattelegge huseiere så mye når de ikke har en vesentlig høy inntekt.

Skattelegging av hus er brudd på grunnloven så vidt jeg kan se. 

Det der må du SERIØST vise kilde til. 

Grunnen til at man må betale skatt er rett og slett at politikerne vil ha dine penger fordi de syns de selv kan bruke disse bedre enn deg, og om du nekter å gi dem dine penger vil de bruke vold mot deg.

Nå er jeg usikker på om du mener eiendomskatt eller skatt generelt, men begge påstandene er helt på trynet. 

Grunnen til at man betaler skatt er da det skal dekke drift for at staten og alt den innebærer skal kunne kjøre uten problemer. Dvs. helsevesenet som vi er så glad i her i Norge. 

Dersom du ikke liker dette foreslår jeg at du drar til et land som USA hvor de ikke har et skikkelig helsevesen i den forstand av at du IKKE trenger helseforsikring. I Norge er du dekket uavhengig, noe som er en av godene ved å betale skatt. 

Om du er fattig og ikke har mulighet til å jobbe får man også uføretrygd, dette er også noe skattebetalerne betaler for. Selvsagt kan vi diskutere om alle som får dette fortjener det, men majoriteten gjør det, da de ikke har mulighet til å komme seg ut i jobb igjen. Jeg har MANGE familiemedlemmer som er i den situasjonen. 

Ironisk nok er det flere av de som sitter på slike fora som dette som er i den kategorien jeg nevner over. Det er fascinerende å tenke på med tanke på at flere har så forkvaklet syn på samfunnet. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

jeg ville da absolutt betalt i bøtter og spann dersom jeg hadde en eiendom, men jeg synes selvsagt ikke folk med liten økonomi skal måtte bøte for noe som de rikeste bør betale. 

Lett å si når du vet at du aldri vil bli rik ;) Tro meg, du ville ikke likt å bli flådd. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Grunnen til at man betaler skatt er da det skal dekke drift for at staten og alt den innebærer skal kunne kjøre uten problemer. Dvs. helsevesenet som vi er så glad i her i Norge. 

:rofl: :rofl:                             :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:         :rofl: :rofl:

:rofl: :rofl:                              :rofl: :rofl:         :rofl: :rofl:          :rofl: :rofl:

:rofl: :rofl:  :rofl: :rofl:         :rofl: :rofl:         :rofl: :rofl:          :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:          :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:          :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Endret av VR-katten
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ah, er det fordi dere er så dumme at dere ikke forstår hvordan man lager et parti og får folk til å stemme på dere?

Folk kan lage så mange partier de vil. Med det korrupte systemet vi har idag har de uansett ingen mulighet til å få en representant og selv om de hadde fått nok stemmer til å få en representant (0.6%) hadde de alikevel blitt sperret ute fordi systemet er rigget.

Feiging.

Lenke til kommentar

Du forveksler grunnen til at folk betaler skatt (faktum at det blir truet med fengsel om de ikke betaler), med hva politikerne-byråkratene bruker pengene på (politikerne-byråkratenes formål med beskattningen).

Dersom du ikke liker dette foreslår jeg at du drar til et land som USA hvor de ikke har et skikkelig helsevesen i den forstand av at du IKKE trenger helseforsikring. I Norge er du dekket uavhengig, noe som er en av godene ved å betale skatt.

Jeg har forlengst forlatt Norge, og har oppholdt meg lengre perioder i USA, det er liten tvil om at USA har ett bedre helsevesen (enn så lenge) enn Norge.

Hvorvidt din helseforsikring er betalt direkte til ett forsikringsselskap, eller via skatteseddelen, innebærer kun at politikerne-byråkratene velger en A4-forsikring for deg istedenfor at du selv skal kunne velge den som passer deg best. Det er på samme nivå som i Sovjet det staten valgte bil for deg og alle (som kvalifiserte) fikk Lada.

Dette er første gruppen av utgifter politikerne har påtatt seg: Kjøpe ting til deg bedre enn du selv unne klare, selv om de ikke aner noe som helst om dine behov.

Om du er fattig og ikke har mulighet til å jobbe får man også uføretrygd, dette er også noe skattebetalerne betaler for. Selvsagt kan vi diskutere om alle som får dette fortjener det, men majoriteten gjør det, da de ikke har mulighet til å komme seg ut i jobb igjen. Jeg har MANGE familiemedlemmer som er i den situasjonen.

Stemmer, dette er den andre gruppen med utgifter som politikerne har påtatt seg: Ta penger fra Ola for å gi til Ole.

Og i prosessen gjør de alle i vanskelige situasjoner til tiggere, fjerner deres incentiver til å finne noe nyttig å gjøre i den grad dette er mulig, samt reduserer solidariteten som resten av samfunnet har til de som havner i en vanskelig situasjon ettersom dette nå er statens jobb. For ikke å nevne at man kunne ha hjulpet langt fler (og folk i værre situasjoner) i utlandet for samme kostnad enn det man klarer å gjøre i Norge.

Ironisk nok er det flere av de som sitter på slike fora som dette som er i den kategorien jeg nevner over. Det er fascinerende å tenke på med tanke på at flere har så forkvaklet syn på samfunnet. 

Nå er det ikke synet på samfunnet, men synet på Staten (politikerne og byråkratene) som er "forkvaklet". Det er til og med folk som per idag er avhengige av hjelp fra det offentlige som syns dette blir feil.

PS. Tilslutt har vi det siste, og kanskje viktigeste formålet med beskattningen: Penger og frynsegoder til politikere og byråkrater, inkludert utgifter som er stemmekjøp i valgkampen. ;)

Lenke til kommentar

Ah, er det fordi dere er så dumme at dere ikke forstår hvordan man lager et parti og får folk til å stemme på dere?

Folk kan lage så mange partier de vil. Med det korrupte systemet vi har idag har de uansett ingen mulighet til å få en representant og selv om de hadde fått nok stemmer til å få en representant (0.6%) hadde de alikevel blitt sperret ute fordi systemet er rigget.

Feiging.

Fordi?

Lenke til kommentar

Man betaler ikke for å ha ett sted å bo, ei heller for noe annet, dette er kun påskudd der man later som om der er en grunn til at du må betale, dvs at du skylder staten penger fordi A, B eller C.

Så lenge du må betale for plassen du bor, når du "eier" den, så eier du den ikke, du leier den.

Lenke til kommentar

Fordi du skylder på systemet, selvsagt. Du vet like godt som meg at de eneste 10-12 personene som faktisk tror dette pisset er i denne tråden.

Faktum er at sperregrensen er 4%, mens det egentlig kun trengs 0.6% av stemmene i et nasjonalt valg for å ha nok stemmer til å egentlig kunne få en representant.

Endret av aklla
Fjernet sitatpyramide
Lenke til kommentar

Faktum er at sperregrensen er 4%, mens det egentlig kun trengs 0.6% av stemmene i et nasjonalt valg for å ha nok stemmer til å egentlig kunne få en representant.

Så derfor har dere ikke flertall på Stortinget? :xmas: Endret av aklla
Fjernet sitatpyramide
Lenke til kommentar

Så derfor har dere ikke flertall på Stortinget?  :xmas:

Nei, det har nok mer med sosialdemokratisk indoktrinering fra barnehage til universitetet å gjøre. :xmas:

Dog, når fler og fler blir beskattet ut av barnehagen, samt flere og fler går over til private skoler, kan man jo begynne å håpe

Lenke til kommentar

Så derfor har dere ikke flertall på Stortinget? :xmas:

Dere? Vi? Hvem prater du om egentlig.

Jeg er meg, jeg er ikke noe "vi".

Lenke til kommentar

Dere 10-12 stykker som aldri har hatt noen problemer i livet og derfor ikke skjønner hvor heldige dere har vært som ble født i verdens beste land.

Lenke til kommentar

Dere 10-12 stykker som aldri har hatt noen problemer i livet og derfor ikke skjønner hvor heldige dere har vært som ble født i verdens beste land.

Næmmen ærlig talt. Bare fordi man vil ha en bedre verden betyr ikke at man aldri har hatt problemer eller at verden aldri har vært verre.

Hvorfor alltid rettferdiggjøre det som er ille idag med at "ting har vært verre". Gjør samfunnet det på den måten vil vi ikke få det bedre.

Lenke til kommentar

Det som er unikt med eiendomsskatten er at det er den eneste skatten kommunen kan innkreve. Staten står for alt av skatter og avgifter ellers, eiendom er det eneste kommunen kan kreve inn og bruke på hva den finner for godt. 

Akkurat i saken om Bodø så senket de vel promillen i år, men med nytakstsering i kommunen så økte plutselig utgiftene noe voldsomt. Norske kommuner har et veldig lite handlingsrom, og det blir stadig mindre. Staten skyver over flere og flere oppgaver uten at midlene følger med. Da kan det i noen tilfeller bli nødvendig med eiendomsskatt. Iallfall om man skal bygge skoler, sykehjem og ansette folk til å jobbe der. Jeg skulle mye heller sett at det var litt høyere skatt på inntekt og formue, og sluppet eiendomsskatten. Men vi har det iallfall ikke like ille som grekerne; de har fire(!) forskjellige typer eiendomsskatt på alle boliger!! 

Lenke til kommentar

Men vi har det iallfall ikke like ille som grekerne; de har fire(!) forskjellige typer eiendomsskatt på alle boliger!! 

Det er kun ett tidsspørsmål til Norge følger Hellas.

Hva får deg til å si det? Enn så lenge styrer vi over vår egen pengepolitikk, og da skal det godt gjøres å havne i samme uføret som Hellas gjorde, mye på grunn av EUs sentraliserte penge- og rentepolitikk. 

Lenke til kommentar

Men vi har det iallfall ikke like ille som grekerne; de har fire(!) forskjellige typer eiendomsskatt på alle boliger!! 

Det er kun ett tidsspørsmål til Norge følger Hellas.

Hva får deg til å si det? Enn så lenge styrer vi over vår egen pengepolitikk, og da skal det godt gjøres å havne i samme uføret som Hellas gjorde, mye på grunn av EUs sentraliserte penge- og rentepolitikk. 

Jaha. Du mener det er EU sin feil at politikerne i Hellas tok opp så mange og store lån? Du mener det er EU sin skyld at Greske politikere vanstyrte Hellas og nektet viktige reformer for å fornye og forbedre økonomien? Du mener at Hellas gjør det så dårlig på statistikk av stort sett alle typer, fordi landet har vært vanstyrt er EU sin feil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...