Gå til innhold

Må ta ut barna av barnehagen for å få råd til å betale eiendomsskatt


Anbefalte innlegg

 

At eiendommen din skal kunne beslaglegges for å betale en statlig/kommunal utgift (skatt/avgift etc) på eiendommen er rimelig absurd.

For noen er det dessverre den mest naturlige ting i verden å gjøre krav på andres eiendeler. En slik tankegang hører til samfunn man egentlig ikke vil sammenlikne seg med.

 

Hvilke samfunn er det vi vil sammenligne oss med da, altså de som ikke driver med tvangssalg når man ikke betaler det man skylder?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+2534

Hvilke samfunn er det vi vil sammenligne oss med da, altså de som ikke driver med tvangssalg når man ikke betaler det man skylder?

Snakket vel egentlig om land som ikke respekterer den private eiendomsrett... kommunistland, diktaturer og slikt. Land der staten kan ta eiendommen din når du ikke betaler beskyttelsespenger til staten.

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

Snakket vel egentlig om land som ikke respekterer den private eiendomsrett... kommunistland, diktaturer og slikt. Land der staten kan ta eiendommen din når du ikke betaler beskyttelsespenger til staten.

Men du kan ikke nevne noen som ikke driver tvangssalg når man ikke betaler gjeld? Endret av aklla
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Men du kan ikke nevne noen som ikke driver tvangssalg når man ikke betaler gjeld?

Du spør egentlig om jeg vet hva andre land som har eiendomsskatt slik som her i landet, og hvor man faktisk kan bli fratatt eiendommen sin om man ikke kan/vil betale? Nei dessverre, det har jeg ikke full oversikt over. De landene som evt måtte ha det er da ikke det spor bedre enn Norge på det området.

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

Du spør egentlig om jeg vet hva andre land som har eiendomsskatt slik som her i landet, og hvor man faktisk kan bli fratatt eiendommen sin om man ikke kan/vil betale? Nei dessverre, det har jeg ikke full oversikt over. De landene som evt måtte ha det er da ikke det spor bedre enn Norge på det området.

Jeg tør å gjette på att alle land vi liker å sammenligne oss med praktiserer tvangssalg i en eller annen form når man slutter å betale gjeld, enten det er til staten eller andre. Endret av aklla
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Jeg tør å gjette på att alle land vi liker å sammenligne oss med praktiserer tvangssalg i en eller annen form når man slutter å betale gjeld, enten det er til staten eller andre.

Det er her altså snakk om eiendomsskatt, ikke det at man misligholder privat gjeld.

 

Som en sterk tilhenger av privat eiendomsrett (og avtalefrihet?) så er jeg helt for at avtaler inngått mellom to private aktører skal overholdes. Det vil altså si at dersom den ene parten ikke overholder sin del av avtalen, og den andre parten blir skadelidende som følge av det; da skal den skadelidende parten få kompensasjon.

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Om du er imot kun eiendomsskatt eller alle typer skatter og avgifter, som f.eks moms, inntektsskatt osv?

Inntektsskatt er jo ikke en avtale mellom to private aktører det heller, i likhet med eiendomsskatt.

Jeg er i mot alle former for påtvungne avtaler, så da er jeg vel i mot moms, inntektsskatt osv også.

Lenke til kommentar

 

 

At eiendommen din skal kunne beslaglegges for å betale en statlig/kommunal utgift (skatt/avgift etc) på eiendommen er rimelig absurd.

For noen er det dessverre den mest naturlige ting i verden å gjøre krav på andres eiendeler. En slik tankegang hører til samfunn man egentlig ikke vil sammenlikne seg med.

 

Hvilke samfunn er det vi vil sammenligne oss med da, altså de som ikke driver med tvangssalg når man ikke betaler det man skylder?

 

 

Man skal jo ikke kunne anskaffes skyld bare ved å eie en eiendom. Da eier man jo ikke eiendommen. Når eiendommen er betalt så skal man eie den. Det gjør man ikke hvis man må fortsette å betale for eiendommen og kan påta seg skyld ved å eie den som i verste fall kan føre til at eiendommen blir blir beslagslagt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om du er imot kun eiendomsskatt eller alle typer skatter og avgifter, som f.eks moms, inntektsskatt osv?

Inntektsskatt er jo ikke en avtale mellom to private aktører det heller, i likhet med eiendomsskatt.

Jeg er kun imot eiendomsskatt og avgifter osv på eiendom.

 

Angående avgifter:

Det betyr at man må kunne velge bort kommunale tjenester hvis man ønsker det og være tillatt å ha eiendommen "offgrid" slik at man slipper å betale avgifter og utgifter hvis man ønsker.

Endret av zeebra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Eiendommen beslaglegges ikke, den går til tvangssalg. Det er ikke det samme.

Det er i prinsipp det samme.

 

 

..og på Kiwi i går beslagla de noen av pengene mine, mens jeg beslagla to melk og et brød..  :wallbash:

 

Du( og Grimnir) må lære dere hva ord betyr ettersom riktig bruk av ord er essensielt for å formidle budskapet deres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Eiendommen beslaglegges ikke, den går til tvangssalg. Det er ikke det samme.

Det er i prinsipp det samme.

 

 

..og på Kiwi i går beslagla de noen av pengene mine, mens jeg beslagla to melk og et brød..  :wallbash:

 

Du( og Grimnir) må lære dere hva ord betyr ettersom riktig bruk av ord er essensielt for å formidle budskapet deres.

 

Helt irrelevant og tåpelig sammenlikning.

 

Jeg forstår at du sannsynligvis støtter at folk må betale skatt til staten for å kunne ha en plass å bo, men for meg er det totalt uforståelig.

 

Inntektskatt er jo f.eks en skatt som i prinsipp betyr at staten tar en del av din verdiskapning. Skatt på kjøp og salg (mva) er en skatt som gjør at staten tar en del av transaksjoner i samfunnet.

 

Eiendomsskatt derimot er en skatt som ikke er basert på verdiskapning eller økonomisk aktivitet, men som kun frarøver folk verdier og indirekte deres rettigheter. Det blir som å skatte folk for å gå på do eller puste, eller bevege seg. Det er noe som er imot samfunnets interesse, iallefall med mindre man lever i en eller annen form for tyranni.

Endret av zeebra
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

..og på Kiwi i går beslagla de noen av pengene mine, mens jeg beslagla to melk og et brød..  :wallbash:

Analogien hadde vært riktig dersom Kiwi hadde kommet hver dag og krevd inn <X>% av melkens/brødets verdi, og dersom du hadde nektet (evt ikke hatt råd å betale) så ville de tatt tilbake melket og brødet.

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Å skulle betale skatt for å ha en plass å bo burde være imot menneskerett.

 

Det blir litt som å skatte folk for å puste eller bevege seg, og er helt urimelig.

Det er urimelig. Det å skattlegge folk kun fordi at de har en plass å bo er i essens et føydalsamfunn. Det er et samfunn der man aldri kan bli fri fra statens grep, og det er vel derfor § 105 også var med i grunnloven. Jeg skriver var fordi at politikerne ikke lenger bryr seg om grunnloven. Flere og flere av våre personlige friheter, som grunnloven var ment i å ivareta, brytes regelmessig via den konstitusjonelle sedvaneretten. Kort fortalt betyr sistnevnte at det er greit å bryte grunnloven bare det gjøres mange nok ganger... det blir en sedvane (korriger meg gjerne om jeg tar feil). Sedvaneretten er likestilt med grunnloven, men som regel så er det sedvaneretten som vinner foran grunnloven... tro det eller ei.

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

 

Flere og flere av våre personlige friheter, som grunnloven var ment i å ivareta, brytes regelmessig via den konstitusjonelle sedvaneretten. Kort fortalt betyr sistnevnte at det er greit å bryte grunnloven bare det gjøres mange nok ganger... det blir en sedvane (korriger meg gjerne om jeg tar feil). Sedvaneretten er likestilt meg grunnloven, men som regel så er det sedvaneretten som vinner foran grunnloven... tro det eller ei.

Beskrivelsen stemmer, dog fremstår det som noe "pussig" at brudd på grunnloven, om det skjer ofte nok, over lengre tid uten at det blir straffet, derfor skal likestilles med grunnloven i seg selv.

 

Forstå det den som har studert jus. ;)

Lenke til kommentar

 

Å skulle betale skatt for å ha en plass å bo burde være imot menneskerett.

 

Det blir litt som å skatte folk for å puste eller bevege seg, og er helt urimelig.

Det er urimelig. Det å skattlegge folk kun fordi at de har en plass å bo er i essens et føydalsamfunn. Det er et samfunn der man aldri kan bli fri fra statens grep, og det er vel derfor § 105 også var med i grunnloven. Jeg skriver var fordi at politikerne ikke lenger bryr seg om grunnloven. Flere og flere av våre personlige friheter, som grunnloven var ment i å ivareta, brytes regelmessig via den konstitusjonelle sedvaneretten. Kort fortalt betyr sistnevnte at det er greit å bryte grunnloven bare det gjøres mange nok ganger... det blir en sedvane (korriger meg gjerne om jeg tar feil). Sedvaneretten er likestilt meg grunnloven, men som regel så er det sedvaneretten som vinner foran grunnloven... tro det eller ei.

 

 

 

 

 

 

Angående grunnlovsbrudd.

Her er et par videoer laget av ildsjeler for å ta vare på rettighetene i landet vårt.

Folk som har sterk interesse for å avsløre gjentatte grunnlovsbrudd, hvordan landets ressurser og verdier selges ut over en lav sko.

Blir overrasket om jeg ser noe av dette omtales av mainstream media.

 

Øyvind Aarsnes og Bjørgulf Mortensen drøfter grunnloven, EU og politikernes svik. Deltakere: Øyvind Aarsnes, FME Lars Rønbeck, FME Produsert av: Øyvind Aarsnes Tatt opp: 14.11.2004 Fil: FME_14112004.avi Varighet: 01:26:12

 

Folkeaksjonen mot EU-medlemskap (FME)

http://www.veoh.com/watch/v346877TW9xkxms

 

Det politikerne og media ikke forteller. Politikerne selger norge !! De har feilet oss, de representerer ikke lenger folket! Vi kommer til Ã¥ miste rÃ¥deretten over mange av vÃ¥re ressurser. Hva skal DU gjøre med det? Sitte i godstolen? Se en film istedet? Det er pÃ¥tide Ã¥ løfte pÃ¥ rumpa og starte Ã¥ organisere seg! Ãnsker du at vannet og fjellet vÃ¥rt skal bli disponert av utenlandsk kapital?

 

Norge blir solgt bit for bit

http://www.veoh.com/watch/v323170FZR9bq88

 

 

Denne "Veoh-brukeren" har en del flere videoer også.

Andre videoer inneholder bl.a. Lars Rønbeck, Martin Skancke, Vidar Kleppe m.fl.

Noe er laget av Visjon Norge, som har overrasket meg med denne typen viktige programmer (det er noen år tilbake).

Finner også kunnskap om statskuppet som skjedde bl.a. i 1939. Samt den "hemmelige" stortingsgruppa Europabevegelsen, som har vært på Stortinget siden 1969 og inkluderer størstedelen av stortingsrepresentantene.

 

Endret av clink
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...