Gå til innhold

Må ta ut barna av barnehagen for å få råd til å betale eiendomsskatt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

[...]kommunen tjener dobbelt opp på den ordningen[...]

Og er de riktig heldige blir fattiglusene nødt til å selge og flytte til Oslo, og overlate eiendommen til noen med høyere inntekt og større skatteevne.  Vinn-vinn for alle i Bodø ;-)

 

Fattigluser flytte til Oslo... ja, for det har man råd til. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

 

[...]kommunen tjener dobbelt opp på den ordningen[...]

Og er de riktig heldige blir fattiglusene nødt til å selge og flytte til Oslo, og overlate eiendommen til noen med høyere inntekt og større skatteevne.  Vinn-vinn for alle i Bodø ;-)

 

Fattigluser flytte til Oslo... ja, for det har man råd til. 

 

 

Da mine foreldre kjøpte hus i Oslo året 2002. Så kostet huset bare 390 000 kroner.

I 2017 koster det samme huset 3,9 millioner kroner.

 

Så ja det finnes fattige mennesker i Oslo. Fordi det finnes mennesker som kjøpte hus i en annen årstall og da kostet det mindre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Eiendomsskatt er en middelalderordning som hører til et føydalsamfunn, og jeg kan ikke skjønne at en slik skatt ikke er grunnlovsstridig.

 

Grunnloven § 105 sier: «Fordrer statens tarv at noen må avgi sin rørlige eller urørlige eiendom til offentlig bruk, så bør han eller hun ha full erstatning av statskassen.»

Kilde: https://snl.no/eiendomsrett

 

Det er et ordning som gjør at man kan bli kastet ut av sitt eget hjem om man ikke betaler "beskyttelsespenger" til staten, og da har man ikke lenger privat eiendomsrett. Ufattelig at denne urettferdige skatte ikke møtes med flere protester.

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

 

 

 

[...]kommunen tjener dobbelt opp på den ordningen[...]

Og er de riktig heldige blir fattiglusene nødt til å selge og flytte til Oslo, og overlate eiendommen til noen med høyere inntekt og større skatteevne.  Vinn-vinn for alle i Bodø ;-)

 

Fattigluser flytte til Oslo... ja, for det har man råd til. 

 

 

Da mine foreldre kjøpte hus i Oslo året 2002. Så kostet huset bare 390 000 kroner.

I 2017 koster det samme huset 3,9 millioner kroner.

 

Så ja det finnes fattige mennesker i Oslo. Fordi det finnes mennesker som kjøpte hus i en annen årstall og da kostet det mindre.

 

 

390 tusen for et hus i Oslo i 2002, hva slags medisiner går du på?  Fjernt fra sannheten

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Å påstå at man må ta ut barna av barnehagen for å få råd til eiendomskatten er vel å overdramatisere en smule?

21.000 kroner fordelt på 365 dager i året er 57 kroner dagen.

Hva med å kutte ut en cola og en potegullpose om dagen, så er du der!

 

Kan være lurt av flere grunner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Kan være lurt av flere grunner.

Lurt for hvem da? Er ikke spesielt lurt for denne familien å få ekstrautgift på flere titalls tusen kroner i året bare fordi at kommunen trenger penger.

Lenke til kommentar

 

Kan være lurt av flere grunner.

Lurt for hvem da? Er ikke spesielt lurt for denne familien å få ekstrautgift på flere titalls tusen kroner i året bare fordi at kommunen trenger penger.

 

 

Man kan mene hva man vil om skatter og avgifter. De eksisterer i tusentalls!

Hvorfor henger dere dere opp i akkurat denne? den er en lovlig vedtatt skatt som alle de andre!

 

Jeg simpelthen viser hvor lite det blir om dagen hvis man vil kutte ned på en daglig utgift for å gjøre det lettere å spare.

Usunne matvarer bør vel komme først i den rekken.

Lenke til kommentar

Da mine foreldre kjøpte hus i Oslo året 2002. Så kostet huset bare 390 000 kroner.

I 2017 koster det samme huset 3,9 millioner kroner

 

 

Vet at prisene har steget voldsomt, men en tidobling på 15 år høres for godt ut til å være sant. Det tilsvarer mer enn 15% årlig venst

Lenke til kommentar

Det er et ordning som gjør at man kan bli kastet ut av sitt eget hjem om man ikke betaler "beskyttelsespenger" til staten, og da har man ikke lenger privat eiendomsrett. Ufattelig at denne urettferdige skatte ikke møtes med flere protester.

 

Nordmenn er ikke et protestfolk. Vi finner oss i alt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

[...]kommunen tjener dobbelt opp på den ordningen[...]

Og er de riktig heldige blir fattiglusene nødt til å selge og flytte til Oslo, og overlate eiendommen til noen med høyere inntekt og større skatteevne.  Vinn-vinn for alle i Bodø ;-)

 

Fattigluser flytte til Oslo... ja, for det har man råd til. 

 

 

Da mine foreldre kjøpte hus i Oslo året 2002. Så kostet huset bare 390 000 kroner.

I 2017 koster det samme huset 3,9 millioner kroner.

 

Så ja det finnes fattige mennesker i Oslo. Fordi det finnes mennesker som kjøpte hus i en annen årstall og da kostet det mindre.

 

 

390 tusen for et hus i Oslo i 2002, hva slags medisiner går du på?  Fjernt fra sannheten

 

 

Huset ble kjøpt på Furuset/Groruddalen og på denne tiden kostet det 390 tusen kroner for et hus.

Nå koster hus på furuset groruddalen 2-6 millioner kroner.

 

Som du kan se her på annonser. Hus på furuset i Oslo variere fra 2,6 mill til 6 mill.  Dersom du hadde kjøpt i 2002. SÅ ville husene kostet fra 300 000 til 600 000 kroner.

http://www.rubrikk.no/eiendom-bolig-til-salgs/furuset

Endret av Motstandpolitiker
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

[...]kommunen tjener dobbelt opp på den ordningen[...]

Og er de riktig heldige blir fattiglusene nødt til å selge og flytte til Oslo, og overlate eiendommen til noen med høyere inntekt og større skatteevne.  Vinn-vinn for alle i Bodø ;-)

 

Fattigluser flytte til Oslo... ja, for det har man råd til. 

 

 

Da mine foreldre kjøpte hus i Oslo året 2002. Så kostet huset bare 390 000 kroner.

I 2017 koster det samme huset 3,9 millioner kroner.

 

Så ja det finnes fattige mennesker i Oslo. Fordi det finnes mennesker som kjøpte hus i en annen årstall og da kostet det mindre.

 

 

390 tusen for et hus i Oslo i 2002, hva slags medisiner går du på?  Fjernt fra sannheten

 

 

Huset ble kjøpt på Furuset/Groruddalen og på denne tiden kostet det 390 tusen kroner for et hus.

Nå koster hus på furuset groruddalen 2-6 millioner kroner.

 

Som du kan se her på annonser. Hus på furuset i Oslo variere fra 2,6 mill til 6 mill.  Dersom du hadde kjøpt i 2002. SÅ ville husene kostet fra 300 000 til 600 000 kroner.

http://www.rubrikk.no/eiendom-bolig-til-salgs/furuset

 

 

Kanskje mulig hvis det var en et roms, men det er ikke hus, verdistigningen har heller ikke vært 10 ganger'n i perioden. Gjennomsnittlig pris på bolig i år 2002 i Oslo var 1.475.000,-.  De har skutt gullfuglen.

Lenke til kommentar

 

Gratis barnehage til alle er det beste økonomiske, integrerings og velferdstilbudet vi har igjen i Norge.

I det minste gratis venteliste :)

 

For selve barnehageplassen er ikke gratis, den betales via eiendomsskatten (og andre skatter)

 

Hvis du VIRKELIG ikke forsto hva jeg mente, så begynner jeg å forstå hvorfor du måtte flytte til utlandet for å få jobb. Hvis du derimot bare prøver å irritere meg, så kan jeg ikke skjønne hvorfor noen ansetter deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...