Egil Dybdal Skrevet 10. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2017 E-post programmet i Windows 8.1 har en søppelpost knapp for filtrering av søppelpost: Spørsmål:Hvor kan man se og endre innstillingene for blokkerte avsendere, og finne e-poster som er markert for søppelpost? Jeg har markert et par e-poster, men jeg finner de ikke igjen noen sted. Jeg finner heller ingen menyer med innstillinger for blokkerte avsendere. E-post kontoen er ikke en Outlook eller annen Microsoft konto, e-post kontoen er en Telenor Online konto som er brukt som Microsoft konto. Jeg har forsøkt å logge inn på Outlook.com og se i innstillingene der. I følge innstillingene i Outlook.com er det ingen blokkerte avsendere i søppelfilteret, og ingen e-poster som er lagt som søppelpost. Outlook.com har heller ingen kopier av øvrige e-poster. Slik jeg ser det har Outlook.com ingen kontroll over e-post funksjonene til kontoen.Noen som har erfaring med e-post programmet i Windows 8.1? Hvor finner jeg kontoinnstillinger for e-post kontoen, og hva skjer når jeg markerer e-poster som søppelpost i Windows 8.1 E-post? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2017 (endret) Når du merker de som søppel vil de ikke bli nedlastet fra online kontoen lengre vil jeg tippe. Logg inn på https://epost.telenor.no og sjekk der. Det var et problem med junk folderen tidligere med mail appen i 8.1 https://www.eightforums.com/browsers-mail/47433-junk-folder-not-receiving-emails-windows-8-1-mail-app.html Endret 10. mars 2017 av syar2003 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 11. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2017 Hvorfor ikke bare bruke Thunderbird? Lenke til kommentar
Egil Dybdal Skrevet 12. mars 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. mars 2017 Jeg finner mange artikler om at dette er et problem i Windows 8.1 e-post, og at det er mange elementære funksjoner som mangler i programmet. Jeg kan ikke finne noe informasjon om hvordan søppelfilteret faktisk fungerer.xClaymanx:Det er min bestefar som bruker e-post programmet i Windows 8.1. Har ikke så lyst til å begynne å lære han noe nytt, selv om han gjerne burde brukt noe helt annet fra starten. Jeg finner heller ingen informasjon eller innstillinger for hvordan jeg kan fjerne Online kontoen fra Microsoft kontoen igjen. Virker som at når du først har gått inn i denne fellen, så er det håpløst å komme seg ut av det igjen. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2017 (endret) Dama har samme Microsoft "login-id" som sin Telenor Online mail adresse. Det er uansett separat fra online. Outlook.live.com (Microsoft Account tilknyttet email ) logger på online kontoen og "henter dens email" til seg. Har du definert blokkerte avsendere i microsoft account mail appen kan du administrere disse med å logge inn på microsoft.live.com i nettleseren gå på instillinger/alternativer og i mail foldere under søppelpost og blokkerte avsendere. Administrere Telenor Online direkte og uavhengig i dems web aksess. Jeg tror ikke du har noen blokkeringer , slik som med dama sin live/outlook.com i bildet nedenfor. Og at tilknyttet email må settes opp med imap for å få til dette. Ser at dama sin har pop aksess overfor online definert hos microsoft .Men gidder ikke styre med å endre på noe da hun har kjøpt spamfilter hos online til 29,- mnd , og ikke er noe plaget av uønsket e-post og spam p.t. Endret 12. mars 2017 av syar2003 Lenke til kommentar
Egil Dybdal Skrevet 12. mars 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. mars 2017 (endret) Takk for bra svar, syar2003.Jeg tenkte samme tanke selv, at søppelposten blokkeres i Outlook.com når man trykker på "Søppelpost-knappen" i Windows 8.1 Mail. Jeg har logget meg inn på Outlook.com, hvor jeg finner Online-kontoen synkronisert til Outlook.com, men Blokkerte avsendere listen er tom. Jeg klør meg fortsatt i hodet over hvor avsenderadressene blokkeres, når man trykker på Søppelpost-knappen i Windows 8.1 Mail appen. Har dog ikke forsøkt å logge meg inn på Online.no og sjekket direkte i e-post boksen der. Det kan jeg jo sjekke opp i.Windows 8.1 Mail er satt opp med IMAP, ikke POP.Problemet her er at min bestefar trykket på Søppelpost-knappen på en e-post med eFaktura-varsel, og nå mottar han ingen eFaktura-varsel lengre... Jeg finner ikke ut hvor Windows 8.1 Mail har blokkert avsenderadressen. E-postene havner heller ikke i noen søppelpost mappe, de overføres direkte til søppelspannet uten noen varsel om at de er ulest. Endret 12. mars 2017 av Egil Dybdal Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2017 (endret) Jeg ville sjekket om fakturavarselmailene ligger hos online.no først eller om de er blitt slettet. Sjekk i online.no web aksess under instillinger - sikkerhet - blokkering om det er junk regler med avsender adresser eller emner der. Mail appen i windows 8 er laget for "cloud" "server side" og regler som dette skal ligge der. Så sjekk både hos telenor online (web aksess med nettleser) i tillegg til outlook.com Endret 12. mars 2017 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå