Gå til innhold

Liten smell i t-kryss, har jeg skylda?

Transon

Anbefalte innlegg

Så jeg står i et T kryss med vikeplikt fra nedre del av T'en der jeg står. Jeg skal til venstre så jeg dobbelt sjekker venstre og høyre side som hvorvidt er klart. Det er en 30 sone her og ekstremt dårlig sikt til venstre som er en skolevei. Jeg kjører ut i krysset og har hele bilen sånn sirka midt i krysset når det plutselig er en bil i motsatt kjørefelt og tar venstre siden av framfangeren min i høy fart. Ville antatt 40 kanske 50 kilometer i timen. 

Jeg sto tilnærmet stille når jeg hugde til bremsene når han var i fronten på meg så på min bil er det ikke en eneste skramme, men hans er fangeren på høyre side kvesta.

Hvem har skylden her egentlig? Kan jeg vinne noe i det hele tatt på å ha med et vitne? 
-Henrik

Endret av Transon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

UanlNCu.jpg

Ser på bilet her, jeg svingte ut i krysset og han kom opp fra venstresiden som er en relativt bratt oppoverbakke så vanskelig å se hva som skjer i krysset. Han prøvde å skifte fil for å unngå kollisjon så vi tok hverandre sirka ved the sorte krysset. 

Lenke til kommentar

tviler på at du kommer unna om du ikke har video som tydelig viser at han kjørte for fort.

Var det jeg antok, kan skaden forklare noe om fartstilpasningen hans da? 

Det kan det, tok dere gode bilder? Har du kontaktet ditt forsikringsselskap eller skal du vente på et kostnadsoverslag? Ditt forsikringsselskap kan hjelpe.

Lenke til kommentar

tviler på at du kommer unna om du ikke har video som tydelig viser at han kjørte for fort.

Det kan det, tok dere gode bilder? Har du kontaktet ditt forsikringsselskap eller skal du vente på et kostnadsoverslag? Ditt forsikringsselskap kan hjelpe.

Har ikke greid å nådd igjennom til forsikringsselskapet så må prøve i morgen tidlig, han tok ingen bilder men jeg tok bilder og på min bil er det ikke noe tegn til skade (ikke malingsoverføring engang) mens på han bil så er hele fangeren på høyre side knust. 

Lenke til kommentar

Eneste som er problemet er at han var vanvittig forhastet med å flytte bilen rett etter smellen så rakk ikke ta bilder av bilene i kollisjonsmomentet. :/ 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...