G Skrevet 11. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2017 (endret) Jeg har en master i vannkjemi. Dette er vrøvl, men det er så overbevisende skrevet at folk uten kritisk sans går rett på limpinnen. H3O2 har jeg aldri hørt om, det er i tilfelle ikke en stabil forbindelse. H3O finnes i springvann, og er et resultat av vannets autoprotolyse. Men DET er en annen historie. Jeg har karakteren 4 i 2KJ fra videregående. Jeg kan ikke innrømme at jeg hang helt med på alle de litt kompliserte ting i det faget, f.eks. den helsikkens matematikken man måtte beherske i tillegg. Jeg tok 2KJ som et tilleggsfag som privatist på kveldstid, så jeg orket ikke å studere det særlig hardt. Var litt mer flyte igjennom faget opplegg. Men vannets autoprotolyse lærer en om allerede i 2KJ. Husker ikke i hvilken volumstørrelse vann, men hvor nøye må det egentlig være da som grunnlag, når kun et molekyl til en hver tid enten bærer en basisk eller sur egenskap i dette volumet, men stadig veksler fra den ene tilstanden til den andre, hvor H3O er et av disse to molekylene. Jeg husker jeg fikk muntlig eksamen i syredelen (og basedel) av kapittelet. Jeg ble ikke høy av det. ha ha.. Heldigvis så var det ihvertfall et av de kapitlene som jeg syntes det var vesentlig å forsøke å henge godt med i, så jeg kunne svare relativt bra for meg den gang om det. Men, sensor oppdaget at jeg slet litt med å fullføre utregning, så da ble jeg grillet ekstra hardt i dette syrekapittelet. Klarte å karre meg gjennom spørsmål etter spørsmål riktig, så da fikk jeg karakteren 4 bare ved å kunne noe om syrer og baser. Alt det andre i læreboken blir da irrelevant, for en er uteksaminert på syre. hehe. Endret 11. mars 2017 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 11. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2017 (endret) Og du trenger jo ikke ha master selv om du sier du har det Den "mest komplette" framgangsmåten er å gjøre det umulig å etterprøve. Da har man en religion som vitenskapen må kjempe iherdig for å parkere Sitat: The Mandela effect has not been explored by mainstream, peer-reviewed publications, and the claim that some false memories are caused by parallel dimensions going berserk is, shall we say, difficult to falsify. http://rationalwiki.org/wiki/Mandela_effect Endret 11. mars 2017 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 11. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2017 Den vitenskapelige metode forklart visuellt: 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 11. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2017 (endret) Dette er ikke helt on-topic, men så er ikke forumkategorien helt topic i utgangspunktet, så da går det fint. Gullhumor for å gi litt tilbake til Lurium-fotfolk (sitatet foregår helt i starten av video, så en er ikke i fare for å kaste vekk for mange verdifulle sekunder av livet sitt på dette.. Fant en dude på jutuub, som ikke er redd for å si hva han mener. Tar den med for gullkommentaren hans om kaldpresset frukt/grønt vs. "varm"-presset blender-sørpe.: Han sier: I don't know anything about this whole juicer movement. Other than eh, I think the keyword is movement. But apparently with coldpress you get less juice out of it, rather than the hot - I don't know the ** (klarer ikke helt å fange ordet han bruker) .. it has more essential life giving - chakra-energy in it - soo eh, it is more expensive because you get less of it so - obviously more better. Endret 12. mars 2017 av G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå